ogrzewanie nie działa

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Postprzez darius84 » 5 sty 2010, o 11:49

PabloSBT napisał(a):
cezet napisał(a):Witam, ja mam podobny problem Golf III 1.8 benz. słabo grzeje, filtr kabinowy czysty, układ odpowietrzony, oba węże od nagrzewnicy tak samo gorące, linki od regulacji sprawne, silnik rozgrzałem dziś do 90 stopni załączył się wentylator, zauważyłem przy tym że wąż górny przy chłodnicy był gorący a ten na dole prawie że zimny, czy to może być walnięty termostat. Proszę o rady. Lekkie ciepłe powietrze wieje tylko na pierwszym biegu regulacji. Dmuchawa sprawna. Przeczytałem już całe forum i nie wiem gdzie tkwi problem. :cry:

to jest na 100% wina termostatu nie otwiera się jak przy 90 stopniach masz zimny dolny wąż
jezeli masz dwa weze od nagrzewnicy gorace,to termostat nie ma nic do tego. byc moze jest gdzies nieszczelnosc w ukladzie i zapowietrza sie
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

 

Postprzez dantel 3 » 5 sty 2010, o 22:10

siema.gdzie znajde tą klapke sterującą zimnym i ciepłym powietrzem? łatwy jest do niej dostęp czy deske trzeba sciągać?

[ Dodano: 2010-01-05, 21:19 ]
gdyby ktoś mógł to jakiś schemat całego układu by się przydał

[ Dodano: 2010-01-05, 21:24 ]
od jakiegoś czasu z kratek nawiewu wylatuje gąbka. to chyba z tej przysłony.pomóżcie bo zima trzyma a ogrzewania nima :-o

[ Dodano: 2010-01-05, 21:29 ]
płyn wymieniony , termostat też, nagrzewnica wymyta(lekki syf tylko wyleciał), oba węże do nagrzewnicy parzą a linki sterujące wydają się działać dobrze. no i co to takiego?
dantel 3
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 sty 2010, o 21:59
Lokalizacja: kamieniec k/kielc

Postprzez darius84 » 6 sty 2010, o 11:20

linki sprawdz przy pokretlach i wlasnie przy tych klapkach,czy czasem z pancerzem nie chodza. poczekaj,moze ktos przesle schemat
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Postprzez dantel 3 » 6 sty 2010, o 21:20

po lince dojde do tej klapki? jak najlatwiej do tego sie dobrać panowie?
dantel 3
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 sty 2010, o 21:59
Lokalizacja: kamieniec k/kielc

Postprzez CezarC-4 » 6 sty 2010, o 22:51

Jak z kratek wentylacyjnych lecą resztki utlenionej gąbki , to mimo sprawnego układu (przewody do nagrzewnicy gorące )i tak będzie leciało letnie powietrze, ponieważ klapki w obudowie nagrzewnicy szlak trafił i miesza się ciepłe powietrze z zimnym.Najlepiej przy wymianie nagrzewnicy popatrzeć na wszystkie klapki w jakim są stanie(ja owinąłem je srebrną taśmą)i ciepełko fajnie leci od dwóch lat.
Teraz jak wszystko złożone to po ptakach.Prawdopodobnie jeszcze raz musisz wszystko wyciągać(deskę), aby dostać się do mechanizmu grzania,ale nie jestem na 100% pewien, popytaj,może do klapki dostaniesz się jakoś od dołu.Z tego co pamiętam to jedna jest główna klapka co zamyka dopływ zimnego powietrza, a kieruje ciepłe,jeśli gąbka co ją otacza utleni się to jest dziura i tak jakby tej klapki nie było.
Avatar użytkownika
CezarC-4
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Brok

Postprzez JKM » 1 lut 2010, o 13:49

Mam podobny problem wymieniłem pompe nagrzewnice termostat te klapki zakleiłem twardą gąbką z wkładów pod panele i nadal nie grzeje dodam że przewód ogrzewania z prawej strony jest gorący a z lewej ciepły tzn. troszkę zinmniejszy, .leci bardzo letnie powietrze z układu.
Chłopaki bardzo proszę pomóżcie . bo tak mnie wypiździewa w autku, że już się przeziębiłem.
Z góry dzięki za odpowiedzi
JKM
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16 mar 2007, o 12:29
Lokalizacja: Katowice

Postprzez darius84 » 1 lut 2010, o 15:44

JKM, jezeli jest jakas znaczna roznica miedzy temperatura w tych przewodach,to mozliwe,ze nagrzewnica. jak dostales sie do tych klapek?
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Postprzez mani51 » 1 lut 2010, o 19:25

darius84,

kolega przecież pisze że nagrzewnicę wymienił a poza tym skoro jest różnica to chyba dobrze bo to oznacza że nagrzewnica oddaje ciepło i dlatego przewód zasilający jest gorący a ten drugi chłodniejszy.

Ja już się poddałem jeśli chodzi o walkę z ogrzewaniem w golfie. Grzeje to jak by chciało a nie mogło. Widocznie tak musi być. Cóż nie jest to niestety moja stara poczciwa łada która pod tym względem była o niebo lepsza :)

a co do tych klapek o wiem że jak zmienialiśmy u brata w dwójce nagrzewnicę to były jakieś i jedną oskubaliśmy z resztek gąbki ale golfik grzał jak wściekły, powietrze z nawiewów poprostu parzyło w rękę. Ale teraz po roku już mu się odwidziało i znowu coś kiepsko grzeje.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez JKM » 1 lut 2010, o 22:20

Co do dojścia do klapek to jak wyciągniesz to całe pudło, w którym jest przepustnica to widać z jednej i z drugiej strony klapki które poruszają się jak ciągniesz za cięgno do którego podłaczone sterowanie z ogrzewania.
tam pod czarną gąbką są dziury i jak gąbka się zestarzeje to wtedy wieje przez te dziury i leci zimne zamiast ciepłego.
Ja to wszystko uszczelniłem a i tak za ciepłe powietrze nie leci. Podpowiedzcie jak to zrobić.
JKM
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16 mar 2007, o 12:29
Lokalizacja: Katowice

Postprzez CezarC-4 » 1 lut 2010, o 22:32

A może wypadła linka sterująca tymi klapkami, sprawdź czy od pokrętła ciepło/zimno wszystko dobrze podpięte, czy działa i tak samo przy klapce zerknij.Ta linka przymocowana jest do obudowy nagrzewnicy takimi blaszkami, może która wypadła
Avatar użytkownika
CezarC-4
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Brok

Postprzez darius84 » 2 lut 2010, o 15:41

to jak miales dostep do klapek to i do nagrzewnicy pewnie tez i po rozgrzaniu silnika mogles dotknac reka do nagrzewnicy,czy sie nagrzewa
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Postprzez JKM » 2 lut 2010, o 18:34

linka dobrze założona - sprawdziłem dziś. Niestety auto było całe wewnątrz rozkopane więc nie odpalałem auta bez deski i z dużą ilością przewodów na wierzchu.
Dziś jak jechałem 30 km 130km/h auto zaczęło grzać - w końcu było ciepło ale jeszcze nie sprawdziłem jak jest podczas zwykłej miejskiej jazdy.
JKM
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16 mar 2007, o 12:29
Lokalizacja: Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron