Rozrusznik

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez greg001 » 22 sie 2012, o 03:15

proszę :P
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez ci-nek » 22 sie 2012, o 03:19

pozostaje tylko problem wyjęcia kostki, bo słyszałem ze mozna to zrobić na 2 sposoby, w tym do jednego potrzebny jest ściagacz... tylko co to takiego? :P
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez rafal9119 » 22 sie 2012, o 07:05

MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez greg001 » 23 sie 2012, o 00:01

hm... ja to zrobiłem bez odkręcania kierownicy od drążka kierowniczego

Zacząłem od ustawienia kierownicy i kuł prosto. Odłączyłem aku.
Odkręcasz osłony plastikowe jak na poradzie którą kolega wrzucił, tak jak na zdj. 1, 2 i 3.
Odłączyłem wszystkie wtyczki od kolumny, tj. z manetek, stacyjki, i poduszki.
Odkręciłem śrubę która mocuje kolumnę widać ją na foto:
Obrazek
Ja już miałem wymienioną na krzyżak ale może być jak w ori śruba z zerwanym łebkiem więc kombinerkami powinna pujść ew. przecinakiem ją odkręcić ( potem można wkręcić śrubę krzyżakową lub na imbus)
Ściągasz osłony kolumny na dole przy pedałach.
Bierzesz o ile pamiętam dwie 13nastki najlepiej oczkowe i odkręcasz śrubę która idzie przez wieloklin ( przy przegubie kolumny k. pedałów ) - trzeba zanurkować tam :P i wyciągasz śrubę.
siadasz na fotelu i chwytając za kierownicę ciągnąc do siebie wyciągasz całą kolumnę.
Stawiasz ją kierownicą na ziemi i masz dostęp do małej śrubki mocującej kostkę ostatnie foto porady.
teraz cytat z porady " kostka przykrecona jest z tyłu srubką, do której jest dośc trudny dostęp, ja uzyłem malutkiego srubokręta płaskiego dociskając palcem i obkręcając kombinerkami, gdy odkrecimy srubkę wyjmujemy kostkę" - ja użyłem do niej długiego śrubokręta z cienkim płaskim zakończeniem. Trzeba włożyć kostkę tak samo jak była stara. I wszystko zakładamy w odwrotnej kolejności.
Pamiętaj że wkładając drążek kierowniczy w wieloklin musi być w tym samym położeniu - możesz sobie zrobić przed odkręceniem go kreskę markerem - zanim go wysuniesz. chyba o niczym nie zapomniałem. Spokojnie 1h powinno ci wystarczyć jak się sprężysz - zależy jak pójdzie z tą małą śrubeczką co mocuje samą kostkę
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ci-nek » 23 sie 2012, o 00:05

dzięki, ale dogadałem się z mechanikem... weźmie 100zł ale mnei czas nagli bo mam do 24sierpnia badania, a zwyczajnei doba dla meni za krótka.... nei mniej jednak... zastanawiam się... skoro to tylko jedna śrubka... dlaczego trzeba to wszystko wyjmowac? ja mam dojście do niej, tylko trzeba sie trochę namęczyc
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez greg001 » 23 sie 2012, o 00:08

ci-nek napisał(a):dzięki, ale dogadałem się z mechanikem... weźmie 100zł ale mnei czas nagli bo mam do 24sierpnia badania, a zwyczajnei doba dla meni za krótka.... nei mniej jednak... zastanawiam się... skoro to tylko jedna śrubka... dlaczego trzeba to wszystko wyjmowac? ja mam dojście do niej, tylko trzeba sie trochę namęczyc


hm... nie słyszałem jeszcze i nie wyczytałem że ktoś wyciągnął stacyjkę bez wyciągania kolumny, ale kto wie...
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ci-nek » 23 sie 2012, o 00:13

z tego co rozumiem wykręcić trzeba jedna srubkę do której jest cieżkie dojscie i wysunąć kostkę? jedyny problem jaki widze realnie to

A: kostka sie cała nie wysuje przez brak miejsca
B: poza kostka wyskoczy cos jeszcze czego nei będzie sie dało włożyć w takiej pozycji
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez slawek5t » 23 sie 2012, o 00:38

Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez ci-nek » 23 sie 2012, o 00:39

tak tak, właśnie nad tą fotoporadą dywagujemy
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez greg001 » 23 sie 2012, o 04:36

slawek5t napisał(a):http://www.golf3.pl/topics28/kostka-stacyjki-wymiana-vt40948.htm?highlight=wymiana+kostki+stacyjki

kolego przecież kolega rafal9119 tą samą poradę podał wcześniej! Czytajcie cały temat dokładnie zanim zaczniecie się udzielać!

A wracając do tematu:

to chodzi właśnie o to miejsce a właściwie jego brak
Ostatnio edytowano 23 sie 2012, o 12:27 przez greg001, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rafal9119 » 23 sie 2012, o 06:59

tak to wasnie na forum jest ile ludzi tyle opini na temat :lol: wymiana kostki nie jest taka trudna
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Rozrusznik

Postprzez Bonix » 4 lis 2012, o 15:45

Witam. Czy w miejscu oznaczonym strzałką prawdopodobnie powinno być jakieś łożysko lub tuleja?, Zna ktoś numer tej części? Proszę o pomoc :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości