Alarm i centralny zamek

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez jezyk » 9 lip 2012, o 23:16

Nie ma on alarmu poprostu jest ten centralny pneumatyczny. Cięzko otworzyć kluczykiem. Jak juz otworze to tylko dźwi kierowcy a reszta nadal zamknięta, po czasie działa znów i wszytkie dźwi sie otwierają i zamykają jak chce. Proszę o pomoc bo czasem dostaje Kur_icy nerek na stacji.
Avatar użytkownika
jezyk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:35
Lokalizacja: Koszalin

 

Postprzez killah » 9 lip 2012, o 23:57

jezyk napisał(a):Nie ma on alarmu poprostu jest ten centralny pneumatyczny. Cięzko otworzyć kluczykiem. Jak juz otworze to tylko dźwi kierowcy a reszta nadal zamknięta, po czasie działa znów i wszytkie dźwi sie otwierają i zamykają jak chce. Proszę o pomoc bo czasem dostaje Kur_icy nerek na stacji.


kolego

zwarcie gdzieś kabla +12 v biało czerwony z kablem szarym (zamykanie).

do przejrzenia styczniki w zamkach oraz pompka centralnego z tyłu. Ja bym zaczął od pompki od razu. pewnie ma jakieś zwarcie - może dostała wody?
killah
 

Gdzie podlaczyc te kable od centralki

Postprzez mph » 14 lip 2012, o 13:32

Wczoraj zalozylem centralny zamek, ale nie wiem gdzie podpiac kierunki. Na forum bylo sporo tematow o tym ale to nie pomoglo.

Oto zdjecie: http://iv.pl/viewer.php?file=07033645322541626540.jpg
Pierwsza sprawa, to na czerwono zaznaczone - nad otwieraniem maski jest mala srubka, tam podlaczylem mase i dokrecilem, moze tam byc?

Druga - widac na zdjeciu kabel rozowy ktory rozdziela sie na trzy. Dwa z nich maja cos czarnego i sa krotsze, a trzeci kabel jest czysty i nieco dluzszy. Gdzie mam je podlaczyc zeby kierunki migaly przy otwieraniu i zamykaniu?

Na schemacie nie jest to narysowane dobrze.
mph
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 10:13
Lokalizacja: Czeladź

Postprzez killah » 14 lip 2012, o 13:58

co do masy to może być. bardziej profesjonalnie by było jakbyś podpiął masę do złączki w słupku. Jak się bardzo schylisz to zobaczysz takie kółko do którego wpinane są masy.

Ja robiłem centralkę z tyłu i tam jest dużo łatwiej. prawdopodobnie będziesz musiał się wpiąć w kable które wychodzą z przełącznika zespolonego. Wystarczą ci 2 - do lewego i prawego kierunku. I musisz zrobić je przez diody bo łącząc bez tego złączysz ze sobą kierunki prawe i lewe i podczas skrętu np w lewo będą ci wszystkie świecić jak przy awaryjnych.

///

tam chyba pod tą koszulką termokurczliwą są już diody więc tylko pod kierunki podłączyć. Napisz do użytkownika K@mil - on robił centralkę koło skrzynki bezpieczników. Ja robiłem koło lampy tylnej bo tam jest dużo prościej :P
killah
 

Postprzez K@mil » 14 lip 2012, o 14:20

mph, rozbierz osłone pod kierownica :) + plastik nad nogami pod oslonką kierownicy:) tak abys mogl poprowadzic kabel :)

Jak rozbierzesz osłonke pod kierowica to zobaczysz tam wtyczki od manetek (kierunkow, wycieraczek)

Tobie potrzebna bedzie wtykczka od kierunkow (7pinów)...
Obrazek

W tej wtyczce interesuje nas Pin 3 oraz Pin 7 do ktorych podlaczamy kabelki od sterownika centralnego :)

No i gotowe, mamy podlaczone kierunki :hyhy:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez mph » 14 lip 2012, o 17:13

dzieki wielkie za pomoc, wszystko dziala :)
mph
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 10:13
Lokalizacja: Czeladź

Postprzez sirossi » 15 lip 2012, o 18:08

Witam, mam podobny problem co kolega. Mianowicie. Zamek się delikatnie "przycinał". I wczoraj padł całkowicie. Jak ręcznie wcisnę to potem kluczykiem się otwiera, ale zamknąć się już nie chce. Centralny zamek to oryginał. Co to może być?
Avatar użytkownika
sirossi
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 18:03
Lokalizacja: Regów Nowy

Postprzez pablomed » 15 lip 2012, o 19:13

jest mikrowłącznik w zamku który przy zamykaniu podaje plus na kabel szary lub szaroczerwony biegnacy do pomki. Sprawdx więc te kable głównie w przelotce do dzrwi, sprawdź miernikiem czy plus sie na nich pojawia przy zamykaniu, jesli nie a kabel jest cały to uszkodzony jest ten mikroowłącznik w zamku - ma trzy kabelki, jest maleńki ale z lupą można go próbowac oczyścić
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez sirossi » 15 lip 2012, o 21:44

Wielkie dzięki. Jutro to sprawdzę i napisze.
Avatar użytkownika
sirossi
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 18:03
Lokalizacja: Regów Nowy

Problem z alarmem, nie mozna odpalic golfiny

Postprzez 15kamel » 26 sie 2012, o 16:57

Witam, ide dzis do samochodu, probuje otworzyc drzwi z centralki z pilota i nie reaguje. Otworzylem drzwi kluczem i zaczał wyć. Odlaczylem klemy, podlaczylem po paru minutach z powrotem i zaczely migac swiatla awaryjne. Gdy wkladam kluczyk, przekracam zaplon, nic nie reaguje. (wczesniej gdy sie odpielo klemy i zalozylo z powrotem trzeba bylo kliknac na pilocie bo alarm wył a teraz nawet alarm nie wyje w tym przypadku). Nie wiem o co chodzi, nie moge odpalic auta(kontrolki na stacyjce sie zapalają). Prosze o pomoc:)
15kamel
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:48
Lokalizacja: Żyrardów

Postprzez mariusz325 » 26 sie 2012, o 17:18

może masz odcięcie zapłonu jak ja i nie możesz odpalić dlatego
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez 15kamel » 26 sie 2012, o 18:36

a jak odlaczyc ten alarm? podobno gdzies trzeba zlaczyc dwa czarno czerwone przewody. pozdrawiam
15kamel
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:48
Lokalizacja: Żyrardów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości