Wszystko o ABS

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez marcinkoz2910 » 9 maja 2009, o 14:26

To dobra mogę podać ten numer WVWZZZ1HZVB... To jest początek autentycznego numeru!!!!
:-| to coś jest nie tak jak może być auto z 1997 a w 1996 zarejestrowane :suchy:

Może to 1997 to masz rok modelowy bo tak też kiedyś o tym pisali

Jaki rocznik widnieje na szybach (np. 92, 95, 98) lub na innych częściach plastikowych lub innych elementach?

W bagażniku masz wlepkę z kodem silnika, numerem VIN pojazdu, kodem lakieru i kodami wyposażeń zrób foto to popatrzymy z kolegami czy masz tam zakodowany ABS (taka sama wlepka jest w książce serwisowej jeśli nie znajdziesz w bagażniku)

Może też być tak że auto było robione na zamówienie i ktoś nie zażyczył sobie ABSu, gdzie auto zostało wyprodukowane ?
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

 

Postprzez robzar89 » 9 maja 2009, o 14:31

Fotka odpada jest tak rozmyte że nic nie wyjdzie ale mogę większość z trudem odczytać za chwilę odpiszę z wlepki to co dam radę i podam!!!!!

[ Dodano: 2009-05-09, 14:52 ]
FAHRZG - IDENT-NR.
WVWZZZ1HZVB064541

TYPE/TYPE 1H1 154
GOLF GT TDI
81KW TDI 5(LUB S)G

MOTORKB
AFN CYP
ENG. CODE

LACKNR/INNENAUSSST.
LC97 35
PAINTNO./ INTERPIOR

M.AUSST/ OPTIONS
OAO BOX C2M GOC H(LUB 6)P(LUB B) 00N MS(LUB 6)N TH(LUBM)X
1AC 1G92P21N18AF3B3T1R --- --- 8TC5JI 8V2 3GL 3L3
9VE 1KK1LN --- 3YH 1BA

To jest chyba wszystko!!!!!!! No i jak co myślisz????

[ Dodano: 2009-05-09, 19:46 ]
To temat umarł :lol:

[ Dodano: 2009-05-11, 12:56 ]
I dodałbym jeszcze choć nie wiem czy to coś mówi, że na lewo od kierownicy tam gdzie jest światło od poduszek pow. to wyjąłem to i tam żarówka jest jedna zbita nie wiem czego ale ona chyba powinna sygnalizować coś o ABS-ie??
robzar89
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 20:22
Lokalizacja: Jaszczew

Postprzez Murel » 11 maja 2009, o 19:36

Ciąg dalszty tematu.... :-/
wlasnie mi padl ABS :cry: :cry: (czytaj: kontrolka non stop w koloze czerwieni) czy przyczyna moze byc np to ze po jezdzie dluzszej umylem samochod i dostala sie woda za opone bo od tego momentu nie dziala?? kolejne pytanie czy sa jakies rodzaje czujnikow na przod i tyl goofera i jak to jest czy rozroznia sie lewe kolo i prawe?? i co polecacie z Allegro lub ewentualnie moze poi numerach katalogowych??

[ Dodano: 2009-05-11, 19:43 ]
acha i jeszcze jedno czy sam sobie wymienie ten czujnik czy to przod czy tyl??
Nie sztuką jest zabić komara przednią szybą... Sztuką jest to zrobić boczną
Avatar użytkownika
Murel
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 24 cze 2008, o 13:30
Lokalizacja: Ostrowiec Sw./Łódź

Postprzez Karol B. » 11 maja 2009, o 20:25

Niedawno sam to przerabialem... :kwasny: Ale ja sie nie bawilem w jakies tam mierzenia oporow, tylko pojechalem na VAGa i wyszlo ze przedni lewy czujnik padl... Sam wymienilem. Jesli u ciebie tez czujnik, to napewno sobie poradzisz z wymiana. Przykrecony jest jedna srubka na klucz imbusowy. Najwazniejsze to zeby wiedziec ktory czujnik padl... Pozniej zdobyc taki i wymiana. Mnie wynioslo to +/- 70 zl (zbadanie VAGiem-30zl, czujnik-ok.20zl, wykasowanie bledu z kompa auta VAGiem-20zl :-P ) ;-)
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez pablomed » 11 maja 2009, o 20:41

Murel napisał(a):acha i jeszcze jedno czy sam sobie wymienie ten czujnik czy to przod czy tyl??
wymienisz. Najwyżej rozwalisz młoteczkiem i majzelkiem stary jak nie będzie chciał wyjść. Z przodu prawy i lewy są inne, z tyłu nie pamiętam, najczęściej padają przednie przy czym częściej prawy jak lewy (od dziur na poboczu). Fakt że po zamoknięcu nie działa może też świadczuć o uszkodzeniu samego kabla czujnika. Z przodu kabel jest osobno - prowadzi od czujnika d wtyczki na ścianie grodziowej za silnikiem. Z tyłu kabel jest razem z czujnikiem i kończy się na wtyczce pod kanapą.
I jednak warto mieć omomierz i mierzyć opory z przodu. Dlaczego? Bo VAG nie odróżni czy uszkodzony jest czujnik czy jego kabel i narażasz się na wymianę dobrej części.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Murel » 12 maja 2009, o 08:36

czyli vag i wymiana z omomierzem....
Nie sztuką jest zabić komara przednią szybą... Sztuką jest to zrobić boczną
Avatar użytkownika
Murel
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 24 cze 2008, o 13:30
Lokalizacja: Ostrowiec Sw./Łódź

Postprzez pablomed » 13 maja 2009, o 12:59

jak juz masz omomierz to najpierw go uzyj. 90 procent szans że to czujnik lub kabel i zaoszczedzisz na VAG-u. Opór czujnika 1-1,2 koma ma być.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 14 maja 2009, o 07:05

Tu jest jak się czyta wlepkę --> http://www.golf3.pl/topics28/oznaczenia ... vt7082.htm

Tutaj są stronki do rozkodowania wyposażenia:

--> http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=complect
--> http://www.vwgolf.pl/?page_id=286

[ Dodano: 2009-05-14, 07:10 ]
No i proszę:

Kod: Zaznacz cały
1AC: anti-lock brake system (ABS)


Obrazek

[ Dodano: 2009-05-14, 07:14 ]
robzar89 napisał(a):I dodałbym jeszcze choć nie wiem czy to coś mówi, że na lewo od kierownicy tam gdzie jest światło od poduszek pow. to wyjąłem to i tam żarówka jest jedna zbita nie wiem czego ale ona chyba powinna sygnalizować coś o ABS-ie??


A masz logo ABS na tej zaślepce?

Zrób jej foto bo max mogą tam być 3 żarówki od poduszki od ABSu i od kierunków w przyczepce

A tak swoją drogą to po czym poznałeś że nie masz ABSu? Masz pompę koło serwa? Zrób wyraźnie i dokładne foto silnika
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez robzar89 » 14 maja 2009, o 12:36

Logo od ABS-u jest na tej zaślepce pod logiem poduszek, dokładne foto silnika dodam jutro a po czym poznałem to przede wszystkim to brak drgań charakterystycznych a poza tym to zdarzya mi się hamować gwałtownie z dużej prędkości ;-) i jest tylko pisk do końca kilkanaście metrów, koła muszą się blokować a przy ABS-ie to jest tylko na początku dopóki ABS nie zacznie działać!!!
robzar89
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 20:22
Lokalizacja: Jaszczew

Postprzez marcinkoz2910 » 14 maja 2009, o 12:49

robzar89, ABS to mądra bestia i na asfalcie nie zablokuje kół wiem bo jeździłem peugotem z ABSem i nie złączał się na suchej drodze a w zimie jak była ujemna temp to nawet lekkie wciśnięcie pedału już załączała pompe w ABSie

Nie wiem jak to w golfach 3 jest i czy to zależne jest od pogody i warunków atmosferycznych możliwe że są jakieś czujniki temp co decydują o działaniu ASBu No nie wiem na pewno i nie chcę w błąd wprowadzić

Popatrz czy koło serwa masz taką pompę wygląd może być różny no ale chyba rozpoznasz że coś tam jest innego z przewodami hamulcowymi i elektrycznymi:

Obrazek Obrazek


A swoją drogą to nie wiem gdzie Ty tak ostro musisz hamować no chyba że jeździsz bardzo szybko :zdegustowany:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez robzar89 » 14 maja 2009, o 13:10

Z tą szybką jazdą to się zdarza a hamowanie akurat było w pewien cieplutki dzień a koła zablokowało czyli ABS u mnie nie działa (o ile jest) a co do pompy to jutro wszystko opiszę i dodam fotkę koło godziny 15-16!!!!
robzar89
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 20:22
Lokalizacja: Jaszczew

Postprzez marcinkoz2910 » 14 maja 2009, o 13:57

No a ja pisałem że podczas ciepłych dni nie włącza się ABS czyli jeśli go masz to jest wszystko OK

A jeśli byś miał VAGa to gdybyś się pod niego podłączył to zaraz byś wiedział czy masz czy nie masz

A ta żarówka zbita może świadczyć że albo jest jakiś błąd w układzie ABS i kontrolka świeciła a ktoś ją rozbił i już nie świeci albo ktoś zdemontował np. pompę i też wyskakiwał wtedy wiadomo dlaczego błąd i w tym samym celu rozbił żarówkę

Ale to są gdybania konkrety będą jak będzie foto silnika
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość