logi do oceny

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez przemo1251 » 23 maja 2012, o 21:10

Więcej by pojechał tylko droga nie za dobra. Podczas jazdy w ogóle nie mam odczucia aby turbina biła ciśnienie.

Otworzyłem komputer sterujący i zauważyłem przepaloną ścieżkę, którą ktoś ominął lutując na jej miejsce kabel. Innych przepalonych ścieżek nie zauważyłem. Czyli pewnie komputer. Kąt wtrysku był zmieniany u mechanika i też nie było zmian.
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

 

Postprzez slawek5t » 23 maja 2012, o 21:15

Czyli ktoś naprawiał, jest zrobione więc okej...

Musiałbys zrobić logi aby zobaczyć czy turbina odpowiednio ładuje.

Jak masz np drugi bieg, 1000 obr i gdy wcisniesz full, to przy 1800-1900 obr nie czuć że "przychodzi" moc ?


edit :

Zobacz czy masz dobrze podłączony zawór n75 ;)
Ostatnio edytowano 23 maja 2012, o 21:19 przez slawek5t, łącznie edytowano 1 raz
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez przemo1251 » 23 maja 2012, o 21:17

no własnie nie czuć przyrostu mocy. Logi zrobię jak będę miał laptopa. Jakie grypy zalogować?

A może być tak że włożony komputer od wersji 110 konnej i coś nie gra?
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

Postprzez slawek5t » 23 maja 2012, o 21:19

grupy 3,8 oraz 11.

Sprawdź ten n75.....
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez przemo1251 » 23 maja 2012, o 21:22

Jak wykonam logi to będzie wiadomo jakie ciśnienie bije turbina i ewentualnie wtedy wymiana n75.
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

Postprzez slawek5t » 23 maja 2012, o 21:24

Jak wykonam logi to będzie wiadomo jakie ciśnienie bije turbina i ewentualnie wtedy wymiana n75.

Dokładnie :)
Logi bardzo rozjaśnią ci sprawę :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez przemo1251 » 24 maja 2012, o 19:06

Na jakim biegu najlepiej zrobić logi dynamiczne 3 czy 4 bieg?
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

Postprzez slawek5t » 24 maja 2012, o 19:58

4 :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez przemo1251 » 26 maja 2012, o 21:25

logi zrobione

Log (0 - 001)
Log (1 - 004)
Log (2 - 008)
Log (3 - 002)
Log (4 - 011)
Log (5 - 003)


Już widzę że turbina słabo bije, pewnie zapieczone łopatki. Przepływka też już idealnie nie mierzy. No i duża dawka paliwa w pewnych momentach prawie 2x większa od zakładanej.

Dałem kilka logów statycznych może coś i one powiedzą.

Pierwsza rzecz jaką zrobię to czyszczenie turbiny i ocena jest stanu faktycznego, a potem się zobaczy.

Co wy na takie wyniki? A i dlaczego temperatura na wskaźniku jest o ok. 10 stopni wyższa od tej pokazywanej na komputerze?
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

Postprzez palio » 27 maja 2012, o 09:31

Dawkę paliwa (log 001) robimy na biegu jałowym bez gazu. Po tym logu widać, że dawka może być. 903 obr/min - 3.0-3.2 dawka dobra.

Przepływka nie mierzy idealnie. . Napisz jakiej firmy masz przepływkę. Podpowiem co zrobić.

Masz niedoładowanie w całym zakresie obrotów. Widzę, że w podpisie masz napisane 1Z - czyli zwykłe turbo na wg (nie posiadasz zmiennej geometrii łopatek) tutaj nie ma co czyścić. Posprawdzaj wszystkie wężyki czy są szczelne i jak możesz to połącz dwa przewody ze sobą NIEBIESKI Z CZERWONYM i zrób ponownie logi dynamiczne 003+008+011 wszystkie razem wtedy będzie wiadomo czy zawór N75 nie domaga.

Teraz odnośnie logu 002. Czy log był robiony na rozgrzanym silniku? Temperatura na blacie powinna być 90*. Jeżeli log był robiony na rozgrzanym silniku to termostat nie domaga.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez przemo1251 » 27 maja 2012, o 10:35

Przepływka pewnie oryginał, ale dla pewności muszę sprawdzić. Wizualnie coś takiego http://images40.fotosik.pl/428/eb031d81b4ade9c1.jpg

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... 1403030000
ten drugi

Co do turbiny przeczyszczenie by jej nie zaszkodziło, jeżeli umie się ją rozebrać. Jeżeli w przewodach od intercoolera jest olej (małe ilości ale jest) to o czym może to świadczyć?

Całkiem możliwe że termostat idealnie nie trzyma ale tym się zajmę później.
przemo1251
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 21:16
Lokalizacja: Pukinin

Postprzez palio » 27 maja 2012, o 11:18

Tam nie ma co czyścić. Co najwyżej można sprawdzić czy nie ma luzów. Nic tam się nie zbiera. Przepływomierz możesz zdjąć i go przemyć. Może coś pomoże.

Śladowe ilości oleju zawsze będą.

Żeby go nie było musiałbyś zrobić OCT i wyczyścić coller wraz z przewodami.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości