Długo pali zimny

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez markim321 » 19 gru 2011, o 20:55

Hmm a ten czujnik może miec cos wspolnego ? Gdzie on jest ? Nie znam sie na tym.


Jeśli Twój czujnik przekłamuje w drugą stronę w przeciwieństwie do mojego, tzn odczytuje wyższą temp. płynu niż jest w rzeczywistości to racja może być winowajcą, ponieważ skraca potrzebny czas do nagrzania i za szybko wyłącza obwód. Na Vagu można sprawdzić mniej więcej jaką podaje temp, porównując ja do temp powietrza na zewnątrz, ale najlepiej jest sprawdzić jego oporność. Znajduję się on zaraz przy końcu górnego węża, na króćcu blisko głowicy silnika, ma chyba żółtą plastikową obwódkę.

Dla próby przed porannym odpaleniem odłącz od niego wtyczkę, komputer odbierze to jako ekstremalnie niską temperaturę, będzie dłużej grzał świece, spróbuj odpalić i daj znać czy się polepszyło.

Nawet przy obecnej temp ?


Oczywiście, wystarczy lekko ruszyć wałem :mrgreen: jutro nagram filmik i wrzucę to dziwne zjawisko :]
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

 

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 04:08

markim321 napisał(a):jutro nagram filmik i wrzucę to dziwne zjawisko
haha no bardzo dziwne :D :P Każdy by takie chciał :D

Więc jutro sprawdze ten czujnik.
On jest pod pokrywą z prawej strony tak ? Tak coś kojarze .
Sprawdze tez te "fajki"
Ale ten czujnik to bardziej do tego odpalania czy telepania ? ? :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez markim321 » 20 gru 2011, o 16:57

Tak, żeby dostać się do G62 musisz zdjąć pokrywę. Dochodzi do niego wtyczka z 3 pinami o ile pamiętam. Odłączasz wtyczkę i palisz auto. Odpalić na pewno dobrze odpali ale zobaczysz czy będzie mniej trzęsło silnikiem. Potem zapodam filmik i mniej więcej porównasz sobie czy u Ciebie kontrolka od świec gaśnie szybciej czy świeci mniej więcej przez taki czas jak u mnie. Czujnik mam nowy więc wartości podaje wzorowe.
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 18:29

ok to czekam .
Jutro sprawdze bo dzis zapomniałem
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez markim321 » 20 gru 2011, o 21:13

No i zjawiam sie z obiecanym filmikiem z dzisiejszego startu po 2 dniach postoju :-P

http://www.youtube.com/watch?v=LZpHMvJv ... e=youtu.be
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 21:52

Pięknie. Widać że zdrowy. U mnie chyba ciut krócej grzeją.
U ciebie ładnie z 1200 spada do 1000 a u mnie z 900 do 1000, tak jakoś.

Ps: masz cieplo w tym garażu ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez markim321 » 20 gru 2011, o 22:13

Ps: masz cieplo w tym garażu ?


No niestety nie :-( garaż nie ocieplony nawet, w zimie potrafi tak naciągnąć zimnem że czasami jest w nim zimniej niż na zewnątrz, oczywiście kiedy na zewnątrz się już trochę ociepli. Ale zawsze daje jakieś schronienie, kiedyś gdy na polu było -25 to w garażu było -16.
Chyba postawie tam jakiegoś trociaka, bo czasami podłubałbym coś w garażu ale wysiedzieć dłużej nie idzie :lol:
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez slawek5t » 22 gru 2011, o 03:10

Więc tak:
Odpiałem wtyczke i rzeczywiście długo grzeje, na oko chyba z 10 sekund?
Zapalił o wiele lepiej i juz chyba nie telepał, może ciut ciut ułamek sekundy. Hmm sprawdze stoperem ile grzeje na podłączonym czujniku i sprawdzimy z twoim okej ? Podam też temp zewnętrzną i czas ile golfik stał nie palony. i czy w garażu czy na zewnątrz.

Jeszcze coś : odpiąłem ją jeszcze raz i pojechałem w trase.
Po 10km miałem dziwne odczucia (jestem wrażliwy), po chwili zaczął minimalnie przerywać na niższych obrotach i altek zaczął piszczeć.
Zatrzymuje sie, otwieram maske , a tam lekki dym z rozrządu :D
podpiałem wtyczke spowrotem, temp skoczyła z zera do 70 stopni i wszystko wrociło do normy. Po chwili pokazało 90 stopni tak jak być powinno. Potem zrobiłem jeszcze 35 km i cały czas jest okej....

taka historia ......
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez markim321 » 22 gru 2011, o 18:51

Hmm sprawdze stoperem ile grzeje na podłączonym czujniku i sprawdzimy z twoim okej ? Podam też temp zewnętrzną i czas ile golfik stał nie palony. i czy w garażu czy na zewnątrz.


Najlepiej podrzuć filmik z odpalania, podaj temp w jakiej był odpalony i porównamy.


Po odpaleniu bez wtyczki trzeba było ją z powrotem wpiąć. Ale swoją drogą nie rozumiem skąd ten dym z rozrządu??
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez slawek5t » 23 gru 2011, o 04:21

http://www.youtube.com/watch?v=uQ3s3LGF ... e=youtu.be

to bylo w zimnym garażu.
Na dworze około -2st, -3st

Krótko grzeje co ? około 4 sek
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez markim321 » 23 gru 2011, o 19:53

Czujnik masz dobry. Przy tych temperaturach czas grzania widzę, że jest odpowiedni. U mnie niemal identycznie. Zauważyłem, że trochę ciężko mu wykonać pierwszy obrót. Być może a raczej na pewno jest luz na tulejkach w rozruszniku, zdecydowanie za wolno kręci, przerabiałem to w swoim poprzednim goferze, wolne przerzucanie i zdecydowanie za bardzo przygasa oświetlenie zegarów, kreci wolno i nieefektywnie zużywając przy tym ogromne natężenie prądu. Myślę że jak porobisz coś przy tym rozruszniku i wymienisz świece na lepsze, bo te co masz mimo że działają nie wytwarzają odpowiedniego ciepła na trzpieniu, to efekt będziesz miał osiągnięty. Pamiętaj też o filtrze paliwa i szczelności przewodów paliwowych.

Czy jak go odpalasz to po zapaleniu nie ma czasami takiego wyjącego dźwięku po zakończeniu kręcenia rozrusznikiem?
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez slawek5t » 23 gru 2011, o 20:56

Mam zaworek zwrotny.

Ale dlaczego jak już zacznie łapać to nie załapie odrazu tylko tak....

Aha i odpala lepiej jak odepne ten czujnik
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości