Długo pali zimny

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez slawek5t » 17 lis 2011, o 01:20

kusiu, ja mam podobnie.
W innych dieslach nie ma takiego kopcenia więc dlatego zapytałem!
prekursor, nic do ciebie nie mam , ale jesli nie masz nic do przekazania to prosze nie pisz. I wyluzuj ;) Rozmawiajmy na poziomie i bez kłótni. Nie jest to forum nastolatków.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

 

Postprzez Golfik1986 » 18 lis 2011, o 21:20

kusiu napisał(a):U mnie teraz jak jest zimno wali taką mgłę, że nie widać nic dalej niż na 5 metrów, do tego kopci trochę jak jest zimny. Za to jak się nagrzeje, to ani deka smrodu :)


w moim bylo tak samo zima w mrozy taka smuga byla z rana ze szok czasami nie wiem czy to wina spracowania silnika czy co. oleju na 12tysi wzial jakies 0,5l takze wynik dobry jak na tak stare auto. turbina pompowala znosnie wtryski sprawdzane pompka regenerowana. i do sprzedazy nie doszedlem od czego takie sadze
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 18 lis 2011, o 23:47

sprawne wtryskiwacze,prawidłowo wyregulowana pompa wtryskowa (kąt wtrysku oraz dawka), sprawne sawiece zarowe, sprawny czyjnik temp.płynu chłodzacego oraz czujnik temp paliwa w nastawniku - przy dobrym akumulatorze i rozruszniku z dobrym kompnieciem oraz dobrym paliwem motor powinien zaskoczyc max po 2s
0,5L na 12kkm to piekny wyinik wrecz mozna rzec...na nie deptany motor.
ja niestety mam troszke nieposluszna stope i na 8000 km 300-400ml oleju uzupelniam. w ogóle sie tym nie przejmuje...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prekursor » 19 lis 2011, o 11:07

SotoM napisał(a):sprawne wtryskiwacze,prawidłowo wyregulowana pompa wtryskowa (kąt wtrysku oraz dawka), sprawne sawiece zarowe, sprawny czyjnik temp.płynu chłodzacego oraz czujnik temp paliwa w nastawniku - przy dobrym akumulatorze i rozruszniku z dobrym kompnieciem oraz dobrym paliwem motor powinien zaskoczyc max po 2s
0,5L na 12kkm to piekny wyinik wrecz mozna rzec...na nie deptany motor.
ja niestety mam troszke nieposluszna stope i na 8000 km 300-400ml oleju uzupelniam. w ogóle sie tym nie przejmuje...

Krótko i na temat. Do tej listy dorzuciłbym jedynie przepływkę. Też lubi namieszać.
Ale zaraz i tak powstanie pięć nowych tematów z tym samym problemem.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez slawek5t » 19 lis 2011, o 18:33

SotoM, fajnie wyjaśniłes kwestie odpalania. :)
A kwestia tego (troche za duzego) dymienia ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 19 lis 2011, o 23:31

to zalezy jaki to dym...niebieski,biały co w nim czuc...olej paliwo...
mówisz ze wtryski masz sprawdzone i sa ok pan dizel sprawdził i nie ma sie czego czepiac.
wiec podejzewam ze problem tkwi w oleju czyli uszczelniacze zaworowe juz sa twarde do kompletu wyjechane prowadnice zaworów-zawory sie chwieja na boki co powoduje rozszczelnienie sie uszczelniacza przez co spływa olej do kanałów dolotowych gdzie trafia z zassaniem powietrza do komory spalania(cylindrów) i poddsany jest spaleniu do tego dawaka paliwa i chmura jest niemilosierna...
teraz jak jest zimnawo to ma prawo byc po odpaleniu siwy dymek smierdzacy tlenkami azotu gryzacymi w nozdrza...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 20 lis 2011, o 12:36

Hmm a jesli ciepły nic nie kopci ?
Termostat ma cos do tego ?
Czy tylko te uszczelniacze do sprawdzenia jesli kopci na zimno ?
Moge zapodać filmik mp4
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 20 lis 2011, o 12:52

zapodaj filmika zobaczymy.... bo mozna wiele przyczyn pisac a ty sie bedziesz stresował i myslał o kasie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Jackal » 20 lis 2011, o 13:50

tez miałem problem dymienia z rana....o dziwo silnik oleju nie pali w ogóle od wymiany do wymiany i nie ważne z jaką prędkością jeżdżę, na bagnecie zawsze jest tyle samo. Spaliny miały kolor niebieski i śmierdziały ropą. Po wlaniu do baku na 25 litrów ON,cudownego środka o nazwie STP do czyszczenia wtryskiwaczy. golfik pali lepiej i zasłony dymnej już nie ma:)
Jackal
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 20 sty 2008, o 13:12
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Postprzez slawek5t » 22 lis 2011, o 20:24

Film dam wieczorem.

Pytanko: jesli przez pierwsze 2 sek z rana po odpaleniu chodzi nie równo, to co to może byc ?
swiece sprawdzone i wszystkie 4 sztuki robią sie czerwone. Kąt ustawiony idealnie. Akumulator prawie nowy 80AH.
Może byc powodem ta listwa wtyczek na świecach? siedzą u mnie dobrze ale nie az tak jakos bardzo ciasno bo koncowki te plastkowe są połamane.



EDIT

FILM :

http://www.youtube.com/watch?v=qnAFvpMPKXU

Tak mi kopci po odpaleniu przez jakis czas az sie nie zagrzeje.

Termostat walnięty może przedłużyc czas kopcenia ?

czasem nawet mocniej zakopci !
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez kusiu » 22 lis 2011, o 20:47

slawek5t napisał(a):Film dam wieczorem.

Pytanko: jesli przez pierwsze 2 sek z rana po odpaleniu chodzi nie równo, to co to może byc ?
swiece sprawdzone i wszystkie 4 sztuki robią sie czerwone. Kąt ustawiony idealnie. Akumulator prawie nowy 80AH.
Może byc powodem ta listwa wtyczek na świecach? siedzą u mnie dobrze ale nie az tak jakos bardzo ciasno bo koncowki te plastkowe są połamane.



EDIT

FILM :

http://www.youtube.com/watch?v=qnAFvpMPKXU

Tak mi kopci po odpaleniu przez jakis czas az sie nie zagrzeje.

Termostat walnięty może przedłużyc czas kopcenia ?

czasem nawet mocniej zakopci !


Z rana kopci mi identycznie! Również przez około 2-4 sekundy buja obrotami w okolicach 1k. A jak się nagrzeje, to przestaje kopcić. Do tego spaliny pachną dość mocno ropą. No i pali dużo 9-10l, ale to chyba przez to, że robię dystanse po 1,5km, bo w lato udało mi się zejść do 4.3 l/100km.
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez SotoM » 22 lis 2011, o 22:44

mysle ze nie masz sie czym przejmowac... moja zdzira tez taki dym daje rano jak jest zimna... poprostu temperatura na zewnatrz,para wodna z wydechu powstajaca z róznic temperatury... a to ze krzywo pracuje to sie nie przejmuj - gesty olej i zimne paliwo...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości