Podwozie nie jest za rewelacja ale nadwozie jest dobre, o fundusze się nie martwię bo będę miał na wydanie ok. 1,5k więc chyba dam rade. A chciałbym zmienić silnik bo ten mój silnik 1.6 nie jest w najlepszym stanie ma mało mocy na gazie i na benzynie więc nie wiem czy to mi się opłaca robić na benzynie jak samochód stoi odpalony obroty gwałtownie spadają a na gazie jest dobrze i jest w nim takie coś że jade ok. 100km/h puszcze pedał gazu a ten jakby sam dodawał i puszczał gaz i nie wiem kompletnie co to jest bo może być (uszczelka pod głowicą, źle ustawiona benzyna, może źle ustawiony gaz, lub też popsuta sonda lambda) nie wiem kompletnie za co mam się złapać (czy mam się udać gdzieś do serwisu na diagnostyke) ? Dlatego ten pomysł ze zmianą silnika
Za 1,5k nie zrobisz sensownego swapa na zdrowy silnik 2.0, więc sobie odpuść i przeznacz parę złotówek na doprowadzenie do ładu tego co masz, a później jak uzbierasz więcej kasy myśl nad sprzedażą tego co masz i kupie GTI, albo wtedy zrób swapa
boberrox, ten problem z obrotami na benie: jeśli to główna przesłanka do robienia swapa to bez przesady, poczytaj tematy o wahniach obrótw, zrób reset ECU, temat bedzie łatwy do ogarniecia. A taki swap wiąze się z wymiana calego silnika ze skrzynią, osprzętem, pompą benzyny elektryką komputerem wydechem itd. Nie starczy 1.5 tysiąca nawet jakbyś sam dużo robił. Nie wiem czy 2 tysiące starczy i to bez zawiechy która powinna być mocniejsza do GTI. W niewiele wyższej cenie od swapa kupisz GTI a po odzyskaniu kasy ze starego auta to nawet niema co pisac o opłacalnosci tej przeróbki
witam mam pytanko dotyczace swapu bo mam okazje kupic kompletny silnik skrzynie chłodnice wszystko za 1000zł silnik 2.0 8v 115km mam pytanko czy to sie opłaci wzgledem spalania benzyny bo gazu nie ma, ja mam 1.4 troszke słaby jest. i czy wozek jest ten sam bo to z seata silnik
Andreew napisał(a):czy to sie opłaci wzgledem spalania benzyny
czyli że co?
Na pewno 2.0 będzie więcej palił bo to normalne, ale jeżeli silniczek zadbany to te 7-9 litrów spali w zależności od tego gdzie będziesz jeździł.
jaki przebieg? I licz się z tym że oprócz silnika i skrzyni dochodzi jeszcze wydech, rozrusznik, alternator, cewka zapłonowa i cała masa innych pierdół...
moje 1.4 tyle pali jak mu butuje to wolał bym 2.0 lepsza jazda.
przebiegu nieznam ale jutro zbadam kompresje silnika, za te 1000zł mam wszystko do swapu nawet maglownice ze wspomaganiem no wszystko co potrzebne
Jeżeli wszystko działa i faktycznie w niezłym stanie to bym się nie zastanawiał. Nawet jak silnik do remontu a reszta sprawna to warto brać. Po taniości masz komplet do swapa a silnik po generalce wsadzasz i masz pewność czym jeździsz. Zwłaszcza że będziesz tak czy tak go miał na stole, to po co się bawić i wyciągać za jakiś czas
bardzo ładna okazja cenowa jak za komplet- jeśli okaże się zdatny to weź.
tydzień temu zakończyłem takiego swapa u siebie.
spalanie przy moim bucie to około 9l/100.
ja mam 2.0 8V AGG. trzeba było przerobić przednią łapę, i w moim przypadku
kupić nową do tyłu, bo ta którą miałem była na 3 śruby.
do wymiany oczywiście półośki- bo nie łudź się, że z 1.4 podejdą no i tak jak kolega Opik pisał. z tym, że cewka podejdzie z 1.4
p.s. nie zapomnij o hamulcach.
no silnik pali na strzała, a i jeszcze ma nowe sprzegło wsadzone, napaliłem sie na ten silnik tylko niewiem czy wozki sa te same cze na łapy bedzie pasował jesli tak to super;] a reszta jest do przerobienia;)