Apacz* napisał(a):Panowie po co te nerwy, jak czytam Wasze wypowiedzi to macie naprawdę dużą wiedzę. Ja mam problem ze swoim autem od pół roku odkąd jeden mechanik stwierdził, że mam źle pasek założony ten co napędza pompę wodną i alternator(proszę o korektę jakbym sie myliła bo ja się zbytnio na tym nie znam). No więc wymienił mi pompę i załozył pasek po swojemu i sie zaczęłoPrzy zwykłym staniu na światłach czy nawet jak podjeżdżam pod garaż auto mi się bardzo grzeje, wiatrak się załącza bez problemu (byłam u mechanika więc z termostatem i czymś tam jeszcze jest wszystko okej) ale dzisiaj przez przypadek podjechałam do innego mechanika (szukam pomocy wszędzie gdzie mogę bo mam strasznie upierdliwie auto) i on mi się zapytał czy mi sie auto nie grzeje na to ja mu, że tak , więc on stwierdził że mam źle założony pasek. Więc moje pytanie do Was jak powinien byc ten pasek założony, to znaczy w którą stronę powinna się obracać pompa wodna czy w lewą stronę czy w prawą tak jak chodzi pasek i czy ma to jakieś znaczenie?? Powiem, ze jestem juz tym wszystkim zmęczona bo mechaników od diabła jest ale trafić na dobrego a zarazem solidnego i uczciwego to ciężka sprawa, Może macie jakiś rysunek założonego paska. Ja mam silnik 1.8 ABS . Sorry za kopiastego posta
![]()
Pozdrawiam
pompa wody powinna sie obracaćw prawo. pasek 6PK obejmuje koło pasowe pompy wody z prawej strony. na kole napewno jest gładkie ale widac na nim takie jak by rowko prawda?? to znaczy ze te rowki lub ślady zrobiły garbki które są na pasku 6PK. jezel pasek obejmuje koło z lewej str to pompa pracuje do tyłu i na bank masz załozony za krótki pasek pewnie tam upchali długość paska 6PK 950.i napinacz teraz jest pewnie napięty jak baranie jajo.-ale teraz -u mnie było tak jak pasek obejmował koło z lewej str to pasek sie zazębiał ze wchodziłuy rowki w rowki i piszczał jak był zimny motor. miałem ten sam problem jak kupiłem golfa tylko ze 2.0L. tez nad tym sie głowiłem ale doszedłęm. pasek nie spadnie z tego koła nie buj sie.jestem pewien ze pasek powinien obejmować koło z prawej strony

Przy zwykłym staniu na światłach czy nawet jak podjeżdżam pod garaż auto mi się bardzo grzeje, wiatrak się załącza bez problemu (byłam u mechanika więc z termostatem i czymś tam jeszcze jest wszystko okej) ale dzisiaj przez przypadek podjechałam do innego mechanika (szukam pomocy wszędzie gdzie mogę bo mam strasznie upierdliwie auto) i on mi się zapytał czy mi sie auto nie grzeje na to ja mu, że tak , więc on stwierdził że mam źle założony pasek. Więc moje pytanie do Was jak powinien byc ten pasek założony, to znaczy w którą stronę powinna się obracać pompa wodna czy w lewą stronę czy w prawą tak jak chodzi pasek i czy ma to jakieś znaczenie?? Powiem, ze jestem juz tym wszystkim zmęczona bo mechaników od diabła jest ale trafić na dobrego a zarazem solidnego i uczciwego to ciężka sprawa, Może macie jakiś rysunek założonego paska. Ja mam silnik 1.8 ABS . Sorry za kopiastego posta


bo pewnie też by mi się psuła
) ale wiem jaki pasek jest nam potrzebny bo już raz się przymierzałam do jego wymiany. Mechanik ma już wszystkie namiary na moje auto bo bardzo dużo czasu u niego spędza, teraz to już dzień - nie tydzień - bez mechanika to dzień stracony
Wiatrak załącza się jak jest 92-93 ° C na termometrze w kabinie też tak samo pokazuje. Więc wszystko jest już ok problem tkwił w czujniku temperatury który źle pokazywał stan temp. w kabinie. A że wcześniej dodatkowo wymieniłem też termo włącznik wiatraka chłodnicy bo myślałem że to on jest winien to na pewno nie zaszkodzi a wręcz myślę ze odwrotnie pewnie pomogło. Sorki za długi wywód. Dzięki wielkie
! Nareszcie 