silnik 3.0 TDI w mk3

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Piaggio » 18 maja 2012, o 17:00

K@mil, Dobrze prawi! z tym że przy wiekszym turbo-powiedzmy od silnika AWX do tego wtryski 216, pompa 11 i fmic mozna spokojnie osiągnąć 165-170 Koni, chcesz więcej wtryski 230 i turbo od ARL/BRD i masz granice 200 z takim momentem że żadne 18T czy VR Ci na trasie nie podskoczy i z dwokrotnie mniejszym spalaniem niz benzyna!
Ostatnio edytowano 18 maja 2012, o 19:59 przez Piaggio, łącznie edytowano 1 raz
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

 

Postprzez trollu » 18 maja 2012, o 18:07

Piaggio napisał(a):z takim momentem że żadne 18T czy VR Ci na trasie nie podskoczy

haha w 1.8t zbijasz 2 biegi w dół i machasz na "do widzenia" :lol:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 18 maja 2012, o 19:13

Nie powiedzialbym zeby tak zadlubane tdi palilo dwa razy mniej. Poza tym 1.8 turbo 250+ gazujemy i mamy w trasie 9 litrow ale gazu :lol: i sie tdi chowa :lol:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 18 maja 2012, o 19:58

trollu napisał(a):haha w 1.8t zbijasz 2 biegi w dół i machasz na "do widzenia"
? ? ? oj kolego chyba nie wiesz co piszesz!

Opik napisał(a): Poza tym 1.8 turbo 250+ gazujemy i mamy w trasie 9 litrow ale gazu i sie tdi chowa
No tak stroimy, dodajemy niuta i koników, modzimy auto aby bylo dynamiczniejsze aby je pozniej zagazować?- dla mnie to troche nieracjonalne! a jezeli juz wchodzimy na temat spalania- to nawet w tak mocno zmodzonym TDI spalanie mocno nie wzrasta! i na trasie w Mk3 można spokojnie w 5 litrach sie zamknąć!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez prekursor » 18 maja 2012, o 20:10

Opik napisał(a):Nie powiedzialbym zeby tak zadlubane tdi palilo dwa razy mniej. Poza tym 1.8 turbo 250+ gazujemy i mamy w trasie 9 litrow ale gazu :lol: i sie tdi chowa :lol:

Kolego. Chyba się trochę zagalopowałeś. Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.
9 litrów gazu to spala zwykły ABS anie pomodzone na 250 koni 1.8T.
Zresztą. Gdybym miał gazować 250 koni to wolałbym 200 kucy w dieslu.
Gdzie sens i logika?
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez Paweu » 18 maja 2012, o 20:19

W audi bodaj serii TT występowały 1.8T które w serii miały 225km ;p więc po co dłubać ? :lol:

Ale się debata rozpoczęła...
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez prekursor » 18 maja 2012, o 20:29

Paweu_mk3 napisał(a):W audi bodaj serii TT występowały 1.8T które w serii miały 225km ;p więc po co dłubać ? :lol:

Ale się debata rozpoczęła...

Zgadza się.
Z tym, że było inne większe turbo i dodatkowy intercooler. Do tego grubszy wydech i zapewne kilka zmian w osprzęcie.
Tym sposobem można zrobić zwykłe 2E na ponad 2oo koni.
Są różne ścieżki. Wszystko sprowadza się do dostępnej ilości $$$$.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez Paweu » 18 maja 2012, o 20:34

prekursor napisał(a):Zgadza się.
Z tym, że było inne większe turbo i dodatkowy intercooler. Do tego grubszy wydech i zapewne kilka zmian w osprzęcie.
Tym sposobem można zrobić zwykłe 2E na ponad 2oo koni.
Są różne ścieżki. Wszystko sprowadza się do dostępnej ilości $$$$.


True :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 18 maja 2012, o 20:45

Widze niektorzy nie interpretuja w zaden sposob emotek ktore w tekscie pisanym zastepuja gesty, mimike i pozostale aspekty ktore moga calkowicie odmienic sens wypowiedzi ;-)

Ale jezeli juz sie wdajecie w dyskusje przedstawiajac racjonalne argumenty, ja przedstawie swoj- 1.8 t jest nowoczesniejsza jednostka wiec w pomodzonej wersji z wiekszym turbo jadac w trasie ze stala predkoscia, powiedzmy 90/h, turbinka nam nie dmucha bo ma na to za niskie obroty. Wiec spalanie mamy jak w zwyklym nowoczesnym 1.8, takze tak calkiem hipotetycznie jest realne 9 litrow.

bujjaaa ! :lol:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 18 maja 2012, o 20:58

Opik napisał(a):Ale jezeli juz sie wdajecie w dyskusje przedstawiajac racjonalne argumenty, ja przedstawie swoj- 1.8 t jest nowoczesniejsza jednostka wiec w pomodzonej wersji z wiekszym turbo jadac w trasie ze stala predkoscia, powiedzmy 90/h, turbinka nam nie dmucha bo ma na to za niskie obroty. Wiec spalanie mamy jak w zwyklym nowoczesnym 1.8, takze tak calkiem hipotetycznie jest realne 9 litrow.


Hipotetycznie powinien spalić tyle samo benzyny. Więc po co lpg?;> :-P
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Donio139 » 18 maja 2012, o 21:15

Paweu_mk3 napisał(a):W audi bodaj serii TT występowały 1.8T które w serii miały 225km ;p więc po co dłubać ? :lol:

Ale się debata rozpoczęła...



Po pierwsze myślę o golfie jakbym chciał coś co ma pow 200 km , to napisałem wcześniej ze jak dla mnie w grę wchodzi tylko subarka (bynajmniej na początek ;)) .

Po drugie to też zauważyłem ze temat rzeka co mnie cieszy i dużo ciekawych propozycji pada :) .

I po trzecie to jakoś średnio mi sie widzi jeździć na co dzień benzyną wolałbym diesla ze względu na elastyczność i zimowe zabawy ( wpieta 3/4 obroty minimalne i zabawa kontrą i rekawem :D ) aczkolwiek padła tu ciekawa propozycja na temat kompresora :)
Ciężką opcją byłoby 1.8T z kompresorem ? I jakie by to miało osiągi ?
Donio139
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:02
Lokalizacja: Trzebnica

Postprzez prekursor » 18 maja 2012, o 21:19

Opik napisał(a):Widze niektorzy nie interpretuja w zaden sposob emotek ktore w tekscie pisanym zastepuja gesty, mimike i pozostale aspekty ktore moga calkowicie odmienic sens wypowiedzi ;-)

Ale jezeli juz sie wdajecie w dyskusje przedstawiajac racjonalne argumenty, ja przedstawie swoj- 1.8 t jest nowoczesniejsza jednostka wiec w pomodzonej wersji z wiekszym turbo jadac w trasie ze stala predkoscia, powiedzmy 90/h, turbinka nam nie dmucha bo ma na to za niskie obroty. Wiec spalanie mamy jak w zwyklym nowoczesnym 1.8, takze tak calkiem hipotetycznie jest realne 9 litrow.

bujjaaa ! :lol:

Mam wrażenie, że to w moim kierunku. Najwidoczniej nie wyczułem ironii ;-)

Trzeba mieć mocne nerwy by mieć pod nogą +200 i nie korzystać z turbiny.
Oczywiście jest to możliwe. Sam mam w robocie okazje pojeździć 2.0 TSI zrobione na ~280km. Z relacji stałego użytkownika wiem, że jazda na emeryta kosztuje w granicach 8-10L/100km.
Tak więc da się. Ale są to sporadyczne sytuacje. Jak się ma tyle mocy to najzwyczajniej w świecie się z niej korzysta. Bo sprawia to radość a do tego można się szybko przyzwyczaić.

Jazda mocnym dieslem też może dawać sporo frajdy.Są ludzie których nie bawi ciągłe machanie lewarkiem. Przewaga diesla to moment obrotowy. Z którego bezpośrednio wyliczana jest moc.

[ Dodano: 2012-05-18, 20:33 ]
Donio139 napisał(a):
Paweu_mk3 napisał(a):W audi bodaj serii TT występowały 1.8T które w serii miały 225km ;p więc po co dłubać ? :lol:

Ale się debata rozpoczęła...



Po pierwsze myślę o golfie jakbym chciał coś co ma pow 200 km , to napisałem wcześniej ze jak dla mnie w grę wchodzi tylko subarka (bynajmniej na początek ;)) .

Po drugie to też zauważyłem ze temat rzeka co mnie cieszy i dużo ciekawych propozycji pada :) .

I po trzecie to jakoś średnio mi sie widzi jeździć na co dzień benzyną wolałbym diesla ze względu na elastyczność i zimowe zabawy ( wpieta 3/4 obroty minimalne i zabawa kontrą i rekawem :D ) aczkolwiek padła tu ciekawa propozycja na temat kompresora :)

Ciężką opcją byłoby 1.8T z kompresorem ? I jakie by to miało osiągi ?

Po pierwsze. Jeżeli myślisz o Subaru a zastanawiasz się nad Golfem to powiem Ci tak: koszty utrzymania Subaru Cie zjedzą. Jak polecą Ci napędy to nie chce mi myśleć ile to może kosztować.

Po drugie. Technika idzie ciągle do przodu i 3 turbiny w nowych modelach BMW to coś o czym 10 lat temu nikt nie myślał. Spójrz co się stało z silnikami w F1 na przestrzeni killku lat.

Po trzecie. Zabawy z kompresorem też nie należą do tych z typu: kupię, założę, tankuję. Poczytaj trochę co ludzie przetestowali i jaka mają wiedzę na ten temat. Polecam streetracing i dział projekty.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości