DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez adrian 90 » 18 sty 2015, o 19:42

witajcie ,mam duży problem.

moja 3 ma już 450000km-wiem bo znam go od początku.
silnik to afn ,rocznik 97.

ostatnio nawiedził ją spadek mocy,na 5 biegu max 120km/h

turbo czysczone przy 420 tkm-w kolbudach k/gdańska.

pytanie ? jaki skaner diagnostyczny kupić ,w domu są jeszcze inne marki aut.

myślałem nad skanerami autel, co kupić aby sprawdziło się w grupie vag

czyli robienie logów ,kasowanie itp., inne marki tylko błędy.

dam wam link to będzie łatwiej ,myślałem nad al319 ale czy zrobie tym logi w volkswagenie

http://autel-tech.pl/10-skanery-obd
adrian 90
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 sty 2015, o 19:13
Lokalizacja: WARSZAWA

 

Postprzez palio » 18 sty 2015, o 21:00

Nie wiem czy skanerem zapiszesz logi. Błędy oczytasz. Logi statyczne jak i nastaw podstawowych wykonasz. Sprawdzisz auto dynamicznie. Ktoś kumaty będzie musiał się tym zajmować aby podczas próby dynamicznej od razu interpretować wartości.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adrian 90 » 18 sty 2015, o 22:10

dziękuje za pierwszy trop, czy masz doświadczenia ze skanerami autel.

zrozumiałem że do wykonania logów dynamicznych i statycznych w vag wystarczy taki np. al 319 lub podobny/ choć nie są chyba dedykowane do vag.



czy lepiej kupić coś dedykowanego do grupy vag, czy te wszystkie skanery dedykowane do vag to tylko taki chwyt reklamowy a podstawy ogarnie zwykły skaner :zalamany: ? :

to moje początki i budżet to na początek ok 400 pln max. :?:
adrian 90
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 sty 2015, o 19:13
Lokalizacja: WARSZAWA

Postprzez KrOlikkk » 19 sty 2015, o 11:27

palio, zadnych bledow w ecu egr zaslepiony
wymienilem wezyk z ic do ecu
log grupa
003 http://vaglog.pl/log_200752.html
grupa 010 i 011 http://vaglog.pl/log_200753.html
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez palio » 19 sty 2015, o 19:21

KrOlikkk, może przyciął się WG lub szukamy nieszczelności.

adrian 90, ciężko mi powiedzieć. Ja używam VCDSa i mi w zupełności wystarcza. Mechanik używa skanera Auto Boss i jest ok.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez KrOlikkk » 19 sty 2015, o 20:22

jak sprawdzic wg?
przy przyspieszaniu nie slychac takiego gwizdu czy swistu turbiny jak to czasami slychac bardzo dobrze
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez palio » 19 sty 2015, o 20:37

Wjechać na kanał wziąć do ręki klucz 17 i próbować ruszać nim.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez michal33333 » 30 sty 2015, o 15:33

witam kupiłem kabel na allegro http://allegro.pl/pro-vag-kkl-usb-obd2- ... 68064.html i mam system win 8.1 i nie mogę znaleść do tego programu
michal33333
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 01:04
Lokalizacja: OPOCZNO

Postprzez lucas_91_ » 17 lut 2015, o 22:22

Witam.

Mam interfejs ELM 327 Bluetooth.
Polecicie jakieś programy do niego do instalacji na laptopie żebym mógl przeprowadzić sobie diagnostyke??
Avatar użytkownika
lucas_91_
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 23 lip 2014, o 14:12
Lokalizacja: Słupsk/Koszalin
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez baran63 » 28 lut 2015, o 13:56

(notlauf ~120 km/h, słyszalny wyciek ciśnienia) po czyszczeniu EGR jest lepiej ale nie na długo pomaga, a notlauf nadal jest.
miałem dwa błędy: 00575 oraz 01262, patrzyłem co w jakich grupach mi się pokazuje (z racji tego że pierwszy raz się obchodzę z tym programem, i zauważyłem że w grupie 013 wyświetlają mi się dane tylko dla 3 cylindrów to normalne?


A tu logi:
http://vaglog.pl/log_205951.html 011

http://vaglog.pl/log_205950.html 001
baran63
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 10:31
Lokalizacja: Płock

Postprzez krzyś » 28 lut 2015, o 14:07

Przeładowanie na maksa.. więc koło filtra paliwa masz zaworek od sterowania pracą turbiny(metalowa obudowa) sprawdź od niego wężyki czy są całe nie popękane.Jeśli będa wyglądały ok to przy zaworku zdejmij wężyk niebieski i czerwony i połącz ze soba za pomocą rurki i się przejedź jeśli nie złapie trybu awaryjnego winny jest sam zaworek.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez baran63 » 28 lut 2015, o 16:08

A więc tak przewody były wszystkie wymieniane sam zaworek tez (nie wiem czy to ma znaczenie jaki kod ale wymieniłem na "taki sam" w metalowej obudowie), zaworek kupiłem używany na szrocie i "cykal" po podaniu napięcia. ten zaworek mam w okolicy podszybia ponieważ auto to ibiza. Dzis zauważyłem lekkie dymienie na niebiesko przy zmianie biegów
baran63
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 10:31
Lokalizacja: Płock

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości