DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez k0nr4d » 25 lut 2014, o 19:16

Dawka mała, bo trzeba nastawnik walnąć, wtryski AFN i komp z jakimś gotowcem jest wgrany, a VCDS już nie pozwala na zmianę dawki, czekam tylko na kluczyk serwisowy do pompy :)
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

 

Postprzez krzyś » 25 lut 2014, o 19:20

Ja tam nabiłem raz siódemkę nasadkę taka lipna z miękkiej stali i elegancko teraz mi pasuje pod te śrubę ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 25 lut 2014, o 19:36

Termostat - ok
dawka - może być
statyczny kat wtrysku - przyśpieszony
korekcje - na drugim cylindrze spora korekcja
log 004 - ok
007 - ok

[ Dodano: 2014-02-25, 18:45 ]
011 to twój log?

[ Dodano: 2014-02-25, 18:45 ]
Bo o ile się nie mylę to w AHU turbo jest na WG.
A w logu jest turbo na VNT.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k0nr4d » 26 lut 2014, o 18:26

011 też się wkradł kumpla z PD, dorzucam resztę dynamicznych, na świeżo z auta, wyskoczył też błąd sporadyczny mapsensora 519, zaraz sprawdzę, czy wężyk nie spadł przy ecu. [edyta], wężyk cały, może to wina tego, że kilka cm od kompa mam trójnik i stamtąd pociągnięty wężyk do wskaźnika boost? [edit2] Błąd będzie chyba związany z tym, że MAP mam do 2 bar, a ciśnienie mierzone wykracza poza skalę, tak?

Z tego, co widzę, to turbo chyba minimalnie przeładowuje i przepływka zaczyna ciąć od 4k rpm...
Log (0 - 003,008,011)[/url]
Log (1 - 004)[/url]
Log (2 - 000)[/url]
Log (3 - 001)[/url]
Log (4 - 011)[/url]
Log (5 - 003,010)[/url]

Dla przypomnienia: AHU + 205 AFN + program.
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez krzyś » 26 lut 2014, o 18:53

musisz zmienić kompa zakres mapa się skończył.przepływka ok, dynamicznie kat trzyma.

Jakie ciśnienie doładowania pokazuje na zegarze?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k0nr4d » 26 lut 2014, o 19:01

Na zegarze 1,2-1,3 bar, ale brałbym poprawkę, bo to chińskie badziewie marki auto gauge. Zmienić kompa, a czy można przelutować sam MAPsensor? Co w przypadku, gdy zostawię wszystko, jak jest, jakie negatywne skutki mogą wystąpić? Pytam, bo nie wiem, czy kości z nowszych kompów z MAPem do 2,5 bar są zamienne, a szkoda by było funduszy, które poszły na dotychczasową zabawę.
Notlaufa nie zanotowałem nigdy na tym kompie z programem, jeśli ma to jakieś znaczenie.

Rozumiem, że reszta ok, lać gnój i cieszyć się z jazdy?
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez palio » 27 lut 2014, o 09:31

Możesz przelutować MAP Sensora. Nie będzie żadnego problemu. Reszta może pozostać nic nie powinno się dziać.

Według logów zadane ciśnienie doładowania wynosi 1,06 bara (można ją jeszcze delikatnie podciągnąć do 1,2 bara). Jest ok.

k0nr4d napisał(a):Rozumiem, że reszta ok, lać gnój i cieszyć się z jazdy?

Tak :-D .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k0nr4d » 27 lut 2014, o 23:13

palio napisał(a):można ją jeszcze delikatnie podciągnąć do 1,2 bara


Korektą programu, czy jakimiś szamańskimi sposobami?
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez palio » 28 lut 2014, o 08:55

Najlepiej korektą programu. Ja mam swoją ustawioną na 1,3 bara.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Logi AFN

Postprzez Seboo » 28 lut 2014, o 17:27

Potrzebuję waszej pomocy. Silnik AFN, wtryski 230, SMIC, program, wycięty kat. i śr. tłumik. Poniżej logi które udało i się zrobić niestety dynamicznych więcej nie mam bo wyrzuca mi błąd 519. Jaka może być przyczyna błędu i co jeszcze możecie mi powiedzieć na podstawie tych logów:

Statyczne:
001-
013-
BS:
000-
003-
004-
011-
Dynamiczne:
003-
004-
010-
011-
Seboo
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 07:32
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez palio » 28 lut 2014, o 17:55

Seboo,
dawka - ok
termostat - ok
statyczny i dynamiczny kąt wtrysku - ok
kąt początku wtrysku - ok
korekcje wtrysków bardzo wysokie na garnku 2 poza zakresem
turbo bardzo późno budzi się do życia

Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia, N75, gruszka. Sprawdź również czy na zgaszonym silniku dasz radę poruszać dźwignią od zmiennej geometrii.


Błąd 519 - czujnik G71. Źle mierzy może być uszkodzony. Znajduje się wewnątrz ECU tzw. MAP Sensor.
Rozkręć ECU i zobacz czy nie jest zalany olejem. Sprawdź również wężyk w środku ECU może być pęknięty. Zobacz czy wężyk idący od kolektora ssącego do ECU jest cały.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Seboo » 28 lut 2014, o 18:30

Dzięki za odpowiedź, co do korekcji to wiem z tym że raz na 1 i 3 są takie jak w logu a raz są dużo niższe rzędu 0.50, a drugi zawsze właśnie jest po za zakresem.
Jutro sprawdzę wszystko ci mi napisałeś i spróbuje jeszcze zrobić log'a 008.
A powiedz mi jeszcze jakie są objawy brudnego nastawnika bo wczoraj po dosyć ostrej jeździe zrobiłem log grupy 001 i wyglądał zupełnie inaczej niż dzisiejszy
Seboo
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 07:32
Lokalizacja: Legionowo

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość