DIAGNOSTYKA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez palio » 11 wrz 2013, o 19:50

Ato staje się mułowate. Powyżej 120 km/h ciężko mu jechać. Ospale się rozpędza. Mocniej dusisz auto, aby przyśpieszało i co za tym idzie może więcej palić.

Posprawdzaj wszystkie wężyki czy nie są popękane i szczelne.

Zrób tak: połącz ze sobą 2 wężyki wychodzące z N75 (czerwony z niebieskim) i zrób samego loga dynamicznego 011. Zobaczymy czy będzie poprawa

Przydałyby się jeszcze takie logi:
- statyczne: 001, 003 i 013
- BS (nastawy podstawowe): 000, 003
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez kapral » 11 wrz 2013, o 21:46

palio45 napisał(a):Ato staje się mułowate. Powyżej 120 km/h ciężko mu jechać. Ospale się rozpędza. Mocniej dusisz auto, aby przyśpieszało i co za tym idzie może więcej palić.


no właśnie tak mi sie wydaje że jest od pewnego czasu... zmieniłem kola z 14" na 17" i przez moment wydawało mi się że przez to jest taka różnica..
kapral
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 paź 2011, o 14:18
Lokalizacja: Kutno

Postprzez palio » 12 wrz 2013, o 16:20

Wiadomo, że na 17 będzie miał ciężej się rozpędzać niż na 14. Zapewne są też szersze opony.
Nic dziwnego, że więcej pali.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kapral » 20 wrz 2013, o 18:30

otóż tak, z braku czasu dopiero dziś się za to wziąłem...

przeczyściłem przepływomierz wacikiem, złożyłem wszystko ładnie, węże posprawdzane, pojechałem się przejechać, i:

- na początku czuć było że jest żwawy, nie trzeba było go dusić żeby się rozpędził, do 140 leciał jak trzeba
po 15-20 minutach
- znów trzeba było go mocniej wcisnąć żeby się rozbujał i do 130 to ciężko bardzo..

zaraz wrzucę te statyczne o które prosiłeś

edit:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.krauzowicz_142643.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.krauzowicz_142644.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.krauzowicz_142645.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.krauzowicz_142646.html

kąt wtrysku ma wartość 040 a powinien być między 50-65, tak?
przepływka zawyża wartości?
Ostatnio edytowano 20 wrz 2013, o 19:04 przez kapral, łącznie edytowano 1 raz
kapral
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 paź 2011, o 14:18
Lokalizacja: Kutno

Postprzez palio » 20 wrz 2013, o 19:04

Kąt wtrysku delikatnie opóźniony (jeżeli to BS) - należy go przyśpieszyć do około 52 jednostek. W tej chili wynosi 42 jednostki.

Grupa 003 - daj dynamicznego po czyszczeniu. W tym logu nie widać czy przepływ masy powietrza się poprawił. Jak czyściłeś przepływke to nie uszkodziłeś w niej tego pręcika w środku?

EGR - ok
Korekcje - ok
Dawka - ok
Termostat - ok


Wrzuć jeszcze raz dynamicznego 010, 011 i 003 każdy z osobna. Przed logowaniem każdej z grup wyłącz auto. Jak dasz radę to loguj auto od 1400 do 4000 obr na 4 biegu. Będzie wtedy widać czy auto wpada w tryb awaryjny.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2013, o 19:07 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kapral » 20 wrz 2013, o 19:06

palio45 napisał(a):Kąt wtrysku delikatnie opóźniony (jeżeli to BS) - należy go przyśpieszyć do około 52 jednostek. W tej chili wynosi 42 jednostki.

Grupa 003 - daj dynamicznego po czyszczeniu. W tym logu nie widać czy przepływ masy powietrza się poprawił. Jak czyściłeś przepływke to nie uszkodziłeś w niej tego pręcika w środku?


kąt wtrysku się ustawia przesuwając pompę (coś takiego?), tak? nie zgłębiałem jeszcze tematu


byłem bardzo delikatny z tym pręcikiem, tylko patyczkiem do uszu przetarłem na sucho
kapral
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 paź 2011, o 14:18
Lokalizacja: Kutno

Postprzez palio » 20 wrz 2013, o 19:10

kapral, tego pręcika nie wolno dotykać. Mogłeś go uszkodzić. Trzeba było tylko przemyć i wysuszyć przed montażem.

Wrzuć logi dynamiczne o które prosiłem posta wyżej.

Tu masz wszystko ładnie wyjaśnione jak ustawić kat wtrysku
-> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

jak skrakowac vaga?pomocy

Postprzez bibidog » 20 wrz 2013, o 19:59

potrzebuje pomocy z zarejestrowaniem vaga.mam windows 7 program dziala ale nie w pelnej wersji .zainstalowalem krakadla vaga 4.1 niby zarejestrowany byl wlaczam ''engine'' i wyskakuje zaraz ze juz nie zarejestrowany jak wpisuje grupe 000 generator kodu do vaga 3.11 tez mi nie wygenerowal kodu dobrego.prosze o pomoc na pw i czy windows7 moze robic problem ze skrakowaniem?chyba nie skoro oglonie dziala i laczy sie z autem tylko niemoge logow wszystkich robic ani adaptacji usuwac bledow itp itd.
bibidog
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Amsterdam

Postprzez rolz » 2 paź 2013, o 19:53

Prośba o interpretację 1.9 TDI 1Z logów dynamicznych z grup 003 i 011
http://vaglog.rtnet.pl/rolz84_144269.html
http://vaglog.rtnet.pl/rolz84_144268.html

Z góry dziękuję :)
rolz
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 lut 2012, o 13:54
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez krzyś » 2 paź 2013, o 20:01

spróbuj przemyć przepływomierz bo trochu zaniża wskazania turbo kapkę za wolno wstaje sprawdź szczelność dolotu oraz zawór egr.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez rolz » 2 paź 2013, o 21:33

spróbuj przemyć przepływomierz bo trochu zaniża wskazania turbo kapkę za wolno wstaje sprawdź szczelność dolotu oraz zawór egr.

Dzięki za info.

Auto słabo się rozpędza powyżej 2500 obrotów po wymianie tłumika środkowego i końcowego ale nie kopci i rozpędza się do prędkości maksymalnej. Myślałem, że coś z turbo ale dmucha dobrze. Podejrzenie padło na zapychający się katalizator ale to tylko przypuszczenie.

Gdyby dolot był nieszczelny to czy nie kopciłbym na czarno+notlauf?
rolz
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 lut 2012, o 13:54
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez palio » 4 paź 2013, o 18:18

Nieszczelność nie zawsze musi oznaczać, że auto będzie kpcić. Po prostu gdzieś ucieka ciśnienie. Zapodaj jeszcze dynamiczny 010 i 008.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości