Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Knight Rider » 26 paź 2013, o 22:32

To raczej ze przepustnica przecież to jest jeden element,musi coś się uwalać w części elektrycznej. Ja bym starał się przekopać jeszcze instalacje od przepustnicy do sterownika i ewentualnie sterownik bo może tez już padać a wiadomo jaki jest Magnetti Marelli i właśnie ten nieszczęsny zaworek od oparów paliwa bardzo często on takie cyrki potrafi robić.
Avatar użytkownika
Knight Rider
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 25 lis 2011, o 20:45
Lokalizacja: Sławno

 

Postprzez walter5 » 27 paź 2013, o 02:50

Knight Rider napisał(a):To raczej ze przepustnica przecież to jest jeden element,musi coś się uwalać w części elektrycznej. Ja bym starał się przekopać jeszcze instalacje od przepustnicy do sterownika i ewentualnie sterownik bo może tez już padać a wiadomo jaki jest Magnetti Marelli i właśnie ten nieszczęsny zaworek od oparów paliwa bardzo często on takie cyrki potrafi robić.
Siemka widzę że ty też masz problem z AEE i też tyla wymieniałeś a pisałeś że przepustnice teź i dalej to samo a bez wtyczki jezdzi ?? ja ez jezdze już 5 miechów bez wtyczki i tez mam druga przepustnice ale uzywke i sie zastanawiam nad kupnem nowej albo nad wymiana aparatu zapłonowego z hallem bo gdzieś tez wyczytałem że koleś ino że w passacie miał tak że jak zimny to jezdził a jak sie zagrzał od ok. 80 stopni to zaczynał szarpać i gasnac na wolnych wymienił aparat z hallem i przestało. ino ciagle se zadaje pyt dlaczego bez wtyczki nic sie nie dzieje i w miare jezdzi niekiedy mułowato ale jezdzi a z wtyczka takie problemy(aczkolwiek kultura pracy silnika z wtyczka a bez to niebo a ziemia duzo lepiej sie wkreca na obrotty itd.)szkoda że niemam zaprzyjaznionego sklepu w kttorym bym mogł kupic przepusttnice a w razie nie poprawy zwrocic ja aczkolwiek mysle o allegro tam wkoncu można zwrócić do 10 dni bez podania przyczyny jak byś se poradził daj znać co wymieniłes :/

[ Dodano: 2013-10-27, 01:58 ]
a jeśli chodzi o zaworek to ponoć mit i tylko ekologia nic wiecej a probowałem bez zaworka z a na szrocie koleś mi powiedział że tam niema się co uwalić prawie że i żebym podłaczył + i czy cyka cyka a na vagu jak robisz test to też chodzi. Zaworek ten działa że przy 2500 tys obr owiera się i pochłania opary a ty kolega robak pewnie zauwazyłeś że bez podpiętej wtyczki od przepustnicy przy 2500 zaczyna szarpać dlatego że na zaworek nie idzie (tak mi się wydaje) napiecie po odpieciu wtyczki z przepustnicy i się nie otwiera jak podlaczysz wtyczke to chodzi normalnie poracha normalnie ten silnik :/ a do kolegi eskultimo nie napisałem ci że to dla mnie rozwiazanie tylko dałem ci propozxycje jak se poradzic narazie może ktoś z nas wkońcu znajdzie rozwiazanie...(ja ciagle szukam tylko kaski brak)raz na miesiac moge w cos zainwestować pyt. czy w koncu trafie) ;-)
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez robak664 » 27 paź 2013, o 06:38

U mnie bez wtyczki nawet przy wysokich obrotach nie szarpie.
Przy odpalaniu jest problem bo bez gazu sam nie odpali.

Mam gdzieś w domu czujnik Halla to może jak bd miał jakoś czas to zamienie go i zobacze.

Zawór par paliwa wymieniony i nic nie dało.

Muszę jeszcze spróbować z filtrem paliwa bo też dużo osób pisało, że przez to może gasnąć.

Panowie szukamy dalej i jak ktoś trafi to mam nadzieję, że się podzieli dobrą informacją :)
My car, my passion, my lifestyle.
Avatar użytkownika
robak664
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 17:52
Lokalizacja: Tychy

Postprzez walter5 » 27 paź 2013, o 14:48

No przy odpalaniu trzeba lekko na gaz depnąć ale na chwile a to widzisz u mnie przy 2500 jak trzymam na równi to szarpie nim, z wtyczka nie szarpie. Jak bedziesz miał dane po wymianie halla to czekam na info, cewki miałem dwie nową i orginalna używke i bez rezultatu więc cewke też można pominąć. Ja u siebie wymieniałem palec, kopułke, kable, świece, czujnik temp., przepustnica używana ale też orginalna, no i cewki. Został hall bo sonde wymieniałeś więc też nie to a jak nie hall to już nie wiem u mnie na gazie i na pb to samo. No chyba że jeszcze pompa paliwa...

[ Dodano: 2013-10-27, 13:49 ]
A i oczywiście na vagu 0 błędów.
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez eskultimo » 27 paź 2013, o 15:25

Ja trochę pokręciłem z mechanikiem aparatem zapłonowym, ale bez wprowadzenia silnika w nastawy podstawowe dla ustawienia kąta zapłonu. Trochę pomogło ale tylko w przyspieszaniu. Trochę mniej szarpie i lepiej się wkręca, ale nie jest jeszcze tak jak powinno być. Na jałowych szarpie tak samo.

Dzwoniłem do serwisu VW i powiedzieli mi, że nie mają sprzętu i mechanik nie ustawi mi wyprzedzenia zapłonu :-o Jakaś paranoja.

Podjadę w międzyczasie znowu do tego mechanika i zrobimy ten zapłon tak jak piszą w instrukcji, czyli : komputer- nastawy podstawowe
- lampa i kąt na 6stopni
i zobaczymy jak to wyjdzie.
Tylko czekam na wypłatę i będę chciał to zrobić.

Jak wymienisz ten Hall to daj znać czy coś pomogło.
eskultimo
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 8 lut 2013, o 12:20
Lokalizacja: WWL

Postprzez robak664 » 23 lis 2013, o 18:05

A więc troche pogrzebałem i okazało się, że winna była kostka stacyjki. Nie dostarczała prądu na Halla. Co następne to sonda lambda.. niby nowa ale nie pracowała tak jak powinna.. Kupiłem nową BOSCH-owską - działa.
Teraz samochód odpala bez problemu, nie faluje!

Ale do wymiany mam jeszcze zawór par paliwa, ponieważ na wyłączonym silniku nie powinien się otwierać, a dostarczając mu ciśnienia z pompki otwiera się. Kolektor wydechowy mam pękniety co może wpływać na wartość spalin przez co sonda ma świra.

Najważniejsze, że pozbyłem się falowania i ciężkiego odpalania :)
My car, my passion, my lifestyle.
Avatar użytkownika
robak664
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 17:52
Lokalizacja: Tychy

Re: Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Postprzez matik92 » 14 gru 2013, o 12:49

witam niedawno kupilem golfa 3 1.6 ABU i zauwazylem ze jak silnik sie troszke zagrzeje to obroty mi sie dzwigaja do 2 tys zauwazylem to ostatnio gdy wchodzilem z rana do auta to po 1 mial ciezko zapalic nie wiem czy powod akumulatora bo podobno jest troche za slaby na ten silnik ale to malo wazne a objawa z obrotami jest taka ze jak silnik jest cieply to obroty sa wysokie co moze byc nie tak ??? PROSZE O PW Z GORY BARDZO DZIEKUJE i PZDR fanow GOLFA ;)
matik92
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 gru 2013, o 12:29
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez robak664 » 14 gru 2013, o 15:34

Sprawdzaj wszystko po kolei, sonda, przepustnica, układ zapłonowy. U mnie problem z odpalaniem wyleczyła wymiana kostki przy stacyjce :)
My car, my passion, my lifestyle.
Avatar użytkownika
robak664
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 17:52
Lokalizacja: Tychy

Postprzez matik92 » 14 gru 2013, o 23:20

Znalazlem blad jest to chyba silniczek krokowy bo to jest zamiennik i nie domyka przepustnicy wiec moze byc to powod zamiennika ??
matik92
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 gru 2013, o 12:29
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez robak664 » 15 gru 2013, o 15:50

Może być winny, spróbuj podmienić na ori i wtedy sprawdz.
My car, my passion, my lifestyle.
Avatar użytkownika
robak664
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 17:52
Lokalizacja: Tychy

Postprzez mat199134 » 15 gru 2013, o 20:29

witam. ja tez mam problem z falujacymi obrotami i szarpaniem podczas jazdy ale dzieje tak jak sie juz troche silnik nagrzeje.Wmienilem juz cewke. kable swiece, kopulke i palec i dalej to samo. Zzastanawiem sie teraz nad wymiana czyjnika temperatury bo nie pokazywal temparatury. Po odlaczeniu i podlaczuniu zaczal dzialac ale mam watpliwosci co do jego dzialanie gdyz jak calkiem odlaczylem i odpalilem samochodI( troche ciezej palil) i to mi obroty nie falowaly ale byly dosc wysokie i po przejechaniu sie, to autko nic nie szarpalo i nie gaslo na luzie. Po podlaczeniu znowu czujnika i przejechaniu sie autko znowu chodzilo nie tak. I teraz mam takie pytanie czy to bedzie ten czujnik temperatury do wymiany?(po diagnozie wydaje sie ze to raczej na stowe tak ale roznie to bywa wiec pytam sie was. moj golf 1.6 beznyzna 96 rok 75 km
mat199134
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 maja 2013, o 23:04
Lokalizacja: miastko

Postprzez robak664 » 24 gru 2013, o 00:29

Mi nic nie dał, ale wymień.
Sonda, komputer i przepustnica u mnie nowe, nie żadne zamienniki i jest wszystko super !
My car, my passion, my lifestyle.
Avatar użytkownika
robak664
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 17:52
Lokalizacja: Tychy

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 14 gości