Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez bluder » 12 wrz 2009, o 23:44

a jaka jest różnica między 80W90 a 80W ?
Avatar użytkownika
bluder
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 30 paź 2008, o 22:56
Lokalizacja: Zabrze

 

Postprzez SotoM » 13 wrz 2009, o 11:59

bluder, istnieje coś takiego ja Google- wpisz sobie i poczytaj - jest kupa informacji...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bluder » 15 wrz 2009, o 06:12

SotoM[b],na google to nic nie znalazłem prócz tego,że 80W ma mniej dodatków jakiś tam.Dalej nie wiem czy lac taki czy nie?
Avatar użytkownika
bluder
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 30 paź 2008, o 22:56
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez SotoM » 15 wrz 2009, o 13:42

ja zalałem Castrol EP 80. od 4 miesiecy nie nażekam na pracę biegów... ten olej posiada specyfikacje GL4 jaka jest wymagana w skrzyniach VW.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Linc » 23 wrz 2009, o 21:10

SotoM, Przeczytałem wszystkie posty i tak, olej trzeba wlać http://moto.allegro.pl/item741112732_ca ... tanio.html
a teraz pytanie, zdjęcie zamieszczone na str.2 przedstawia jaką skrzynię ? Może masz fotkę od TDI 1Z bo widzę że masz taki jak u mnie silnik, dalej ile czasu trzeba czekać aż spłynie 2h wystarczą ? przechylić samochodu nie mam jak także chcę tylko zlać i wylać,
jeżeli masz jakieś fotki to poproszę :) albo dobry opis gdzie jest wlew i spust choć to drugie pewnie będzie pionowo do ziemi :P
Linc
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 21:04
Lokalizacja: Białystok

Postprzez SotoM » 23 wrz 2009, o 23:02

taki olej mam własnie wlany do swojej skrzyni.
korek spustowy oleju jest na dole miedzy półosiami napedowymi centralnie na dole. odkręca sie go kluczem imbusowym 17mm.
a z kolei wlew jest koło rozrusznika w sciance skrzyni- dostęp od spodu.i tez imbus 17.
auto mozesz przechylić na lewarku...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Linc » 24 wrz 2009, o 07:01

o spoko dzięki ;-) a jeszcze się zapytam bo przeczytałem iż wystarczy skręcić koło i jest doojście, ale nie napisali czy trzeba mieć kanał żeby mieć dostęp, może trzeba mieć kanał a koło skręcić temu żeby zobaczyć tą dziurke ;) heh pozdrówki
Linc
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 21:04
Lokalizacja: Białystok

Postprzez SotoM » 24 wrz 2009, o 13:35

ale u nas jest inna skrzynia. w naszych skrzyniach jest korek w ściance skrzyni od strony chłodnicy wody koło rozrusznika. z kolei w silnikach beznynowych jak i 1,9 D,TD korek jest z boku czyli na końcu skrzyni koło okrągłego dekielka.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Linc » 24 wrz 2009, o 13:52

czyli wystarczy koło zdjąć od kierowcy i będzie widać tak ? ;) napisz w jakis sposób to zrobiłeś ;)
Linc
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 21:04
Lokalizacja: Białystok

Postprzez SotoM » 24 wrz 2009, o 23:04

Linc, zadnego koła nie zdejmujesz...

-> bierzesz klucz imbusowy 17mm
-> odkręcasz korek spustowy pod mechanizmem różnicowym. -widac go od spodu.
-> podnosisz lewą str. auta na lewarku jak najwyzej
-> olej zleciał.
-> zakręcasz korek
-> odkręcasz korek wlewowy znajdujacy sie od strony chłodnicy koło rozrusznika w srodkowej czesci skrzyni
-> wlewasz olej do momentu aż zacznie sie przelewać.
-> zakręcasz korek
-> opuszczasz auto
-> po robocie.
a najlepiej pojedź na warsztat i zapłacisz z 20zł za wymianę oleju...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez stowa86 » 14 paź 2009, o 11:49

Ja u siebie wymieniłem tez olej :-) I różnica kolosalna skrzynia działa jak nówka, a przed wymiana nie moglem wbić 1. Wlałem Castrol EP 80, weszło 1,8 l
koszt za litr oleju to 36 zł. Nie zastanawiajcie się tylko do wymiany panowie ;-)
Moc jest bogiem,Prędkość nałogiem,Nitro zabawa a Turbo podstawa!!!
Avatar użytkownika
stowa86
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 sty 2009, o 00:43
Lokalizacja: ok. INOWROCŁAW

Postprzez SotoM » 15 paź 2009, o 09:33

stowa86 napisał(a):skrzynia działa jak nówka
a jak teraz biegi ci pracuja z rana jak wszystko jest zimne?? nie masz problemu z zapinaniem biegów...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości