Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez Jacol » 5 lis 2009, o 20:42

Jak dla mnie, czytajac ten cytat z zagranicznego forum, to od punktu 3. wszystkie kolejne oleje to olej G52 rozniacy sie numerem i ewentualnie delikatnie skladem. Na tym forum robili testy na zawartosc pierwiastkow w roznych modelach oleju G i mozna wyczytac tam naprawde ciekawe rzeczy.


Tu jeszcze link do forum Seata: http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... e4b498b928
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

 

Postprzez Sivy » 5 lis 2009, o 23:48

Jacol napisał(a):Syntetyczny. Nie mineralny.


Przydaloby sie naprawde okreslic jaki ma byc - syntetyk czy mineral.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Jacol » 6 lis 2009, o 09:03

Dla mnie jest to jasne - oryginalny G50 byl w pelni syntetyczny. 3 rozne ASO potwierdzily ta informacje i mi to wystarcza. Kazdy nastepny olej czyli G51, G52 to juz olej stosowany w nowszych samochodach VW i on mnie prawde mowiac nie interesuje.


Ja jak bede zmienial to na Castrol TAF-XS 75W90 - w pelni syntetyczny ze specyfikacja GL-4. Castrol EP 80W90 jest olejem mineralnym i ja takiego do skrzyni nie wleje. Jak ktos chce to niech sobie wlewa.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Eero » 6 lis 2009, o 11:49

Jacol napisał(a):Dla mnie jest to jasne - oryginalny G50 byl w pelni syntetyczny. 3 rozne ASO potwierdzily ta informacje i mi to wystarcza. Kazdy nastepny olej czyli G51, G52 to juz olej stosowany w nowszych samochodach VW i on mnie prawde mowiac nie interesuje.


Ja jak bede zmienial to na Castrol TAF-XS 75W90 - w pelni syntetyczny ze specyfikacja GL-4. Castrol EP 80W90 jest olejem mineralnym i ja takiego do skrzyni nie wleje. Jak ktos chce to niech sobie wlewa.


Przecież VW zaleca właśnie ten nowy olej także do tych starych skrzyń. Właśnie dzisiaj wlewam go do swojej (dokładnie ten co na stronie seata jest w srebrnym opakowaniu). Nie ważne czy ten olej się trochę czy dużo różni od poprzedniego, to jest nowy olej G60 i nie ma już w sprzedaży G50. G60 jest zalecany do skrzyń w Golfie III, a przynajmniej do skrzyni CHV. Tak samo jak nie ma już płynu G11 tylko powstał G12 plus, który także jest zalecany do Golfa III i mam go wlanego w chłodnice.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez Jacol » 6 lis 2009, o 13:12

No jest zalecany bo niby co maja zrobic ? Nie beda produkowac oleju specjalnie do starych aut z ktorych serwisem sie wycofuja. Nie ma G50 to musza wlac nastepny. Ja nie twierdze, ze jest zly albo dobry bo mnie to nie interesuje zbytnio. Ja tylko uweazam, ze trzebac lac syntetyk albo z ASO, albo zCastrola, albo z Motula albo od kogokolwiek innego a nie mineralny.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Eero » 6 lis 2009, o 19:16

Wymieniłem olej w skrzyni i po 5 minutach jazdy zaczęła coraz lepiej pracować. Jest wyczuwalna różnica, chodź wcześniej i tak nie pracowała najgorzej. Śurbę wlewu jest bardzo ciężko odkręcić, bez młotka czy przedłużenia klucza nie da rady, mechanik się bał, że zniszczy skrzynię, ale wkońcu się udało. Wchodzi jakieś 1,8 litra, może weszło by te 1,9 litra (z ETKI) gdyby dłużej poczekać na wykapanie starego oleju. Stary olej nie był czarny, ale podobno oleje przekładniowe tak mają.

[ Dodano: 2009-11-06, 19:16 ]
Tak, teraz jechałem jeszcze raz i skrzynia działa zdecydowanie lepiej.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez Bonix » 22 lis 2009, o 17:47

Witam. Wyczytałem tutaj dużo ciekawych rzeczy ale chcę wiedzieć konkretnie:
Ile oleju wchodzi do golfa III 1.4 AEX
Czy olej ELF TRANSELF EP 80w90 GL-4 Będzie dobry ?
I czy w 1.4 AEX jest korek spustu i wlewu tak jak na zdięciu na początku tematu ?
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez SotoM » 22 lis 2009, o 17:59

Bonix napisał(a):Czy olej ELF TRANSELF EP 80w90 GL-4 Będzie dobry ?
bedzie dobry jak najbardziej.
Bonix napisał(a):Ile oleju wchodzi do golfa III 1.4 AEX
3L musisz miec.
Bonix napisał(a):czy w 1.4 AEX jest korek spustu i wlewu tak jak na zdięciu na początku tematu
nie jest inaczej, spust masz pod krutka polosia czyli Lewą natomiast wlew masz z boku skrzyni od strony chlodnicy wody nad czujnikiem(włącznikiem) biegu wstecznego.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bonix » 22 lis 2009, o 18:11

Czyli elfa mogę lać i będzie śmigać tak ? Poczekam może jeszcze ktoś ma fotki albo jakieś obrazki z książki serwisowej gdzie dokładnie są te korki. SotoM Dzięki bardzo za pomoc + wędruje w twoją stronę ;)
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez SotoM » 22 lis 2009, o 19:27

korki ciężko jest nie zauważyć... potrzebny ci będzie klucz imbusowy 17mm i jakaś rura co by korki ruszyć... w sumie wymienić olej w skrzyni to na warsztacie ci zrobią, 30zł max za to biorą.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez lukas2087 » 24 lis 2009, o 19:10

U mnie korek spustu oleju jest z boku a korek wlewu od gory tez z boku

[ Dodano: 2009-11-26, 17:25 ]
Wymienilem olej dzis weszlo 3 litry wlalem firmy K2 syntetyk 75w 90. na razie biegi nadal wchodza ciezko

[ Dodano: 2009-11-26, 17:32 ]
olej ktory spuszczalem byl brazowy i jak woda sie lal
Łukasz.
Avatar użytkownika
lukas2087
Badacz tematu
 
Posty: 215
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 18:21
Lokalizacja: Wroclaw/ Twardogóra

Postprzez adrian5 » 15 gru 2009, o 00:23

neo2223 napisał(a):Ja wymieniłem olej i juz moja skrzyneczka ledwo dyszy JESTEM PRZECIWNY WYMIANIE OLEJU W SKRZYNI. jest takie powiedzenie " co zalała fabryka tego sie nie tyka" uwierzcie to sie sprawdza


Więc jak kupujesz auto to oleju w silniku też nie wymieniasz bo zalała fabryka? Rzeczywiście VW twierdzi, że oleju w manualnej skrzyni biegów w Mk3 nie wymienia się, nie sprawdza poziomu i nie dolewa. Jednak są powody dlaczego oni tak mówią, prawdopodobnie pozatechniczne... Olej w skrzyni trzeba wymieniać, ale na właściwy! Co z tego, że wymieniłeś olej na niewłaściwy? Narobiłeś więcej szkód niż porzytku. Ja, kilka miesięcy temu, wymieniłem olej na oryginalny VW i skrzynia działa znacznie lepiej niż przed wymianą.

Swoją drogą jakim cudem miałoby się coś stać ze skrzynią jeśli wymieni się olej na właściwy ???? Przecież takie twierdzenie nie ma żadnego sensu. Wymieniając na oryginał VW można być pewny, że będzie właściwy, ale najpierw trzeba podać numer VIN i kod skrzyni biegów.

I WAŻNA UWAGA: Wy tak sobie pytacie po sklepach i forach o tak ważne i wieloznaczne rzeczy typu- co lałeś, ile lałeś itd. ??? Jest całe mnóstwo skrzyń i każda prawie ma inną pojemność, jedna ma 1,9, druga 3 litry, inna 2, a jeszcze inna 3,1 itd. Nawet tak samo wyglądające z zewnątrz skrzynie o innym kodzie mają czasem inną pojemność, poza tym są różne oleje. Naprawdę olej w salonie VW- oryginalny, jest nawet tańszy niż wiele zamienników, poprostu radzę tam kupić i wszystko wam powiedzą, co i jak. Oprócz tego w ETCE wszystko jest napisane- co i ile trzeba (ale w 2007 była kolejna zmiana olejów, więc ETKA 2007 pokazuje stary jeszcze). Aha, trzeba zakładać, że wejdzie jakieś 100 ml mniej niż napisane, chyba, żeby bardzo długo czekać na wylanie starego oleju, po drugie to są dane przybliżone.
VW Golf, CL Europe, 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości