Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez e2 » 15 paź 2009, o 10:10

ja jadę w sobotę na wymianę to później się podzielę informacjami jak działa skrzynia :)
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Jacol » 15 paź 2009, o 13:21

Jaki olej w koncu bo jedni daja linki do syntetykow, teraz link na allegro do Castrola MINERALNEGO i prawde mowiac ktos tu narobil balaganu.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez SotoM » 15 paź 2009, o 21:33

nikt bałaganu nie narobił tylko sie czyta co piszą....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Jacol » 16 paź 2009, o 12:49

No czytam caly temat i widze, ze najpierw chwalono syntetyk a teraz nagle rekomendacja na mineralny. Nie zebym sie czepial ale roznica jest. Zwlaszcza, ze standardowy olej z ASO to G50 SAE 75W90, ktory jest syntetyczny. Castrol jest mineralny a znowu w temacie polecaliscie Castrola TAFXS ktory jest syntetyczny.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez ciunek » 16 paź 2009, o 14:08

Jacol napisał(a):No czytam caly temat i widze, ze najpierw chwalono syntetyk a teraz nagle rekomendacja na mineralny. Nie zebym sie czepial ale roznica jest. Zwlaszcza, ze standardowy olej z ASO to G50 SAE 75W90, ktory jest syntetyczny. Castrol jest mineralny a znowu w temacie polecaliscie Castrola TAFXS ktory jest syntetyczny.


Kolego, ale to jest bardzo proste :P nominalnie jest 75w, mozna go zmienic na taki sam, albo jesli ktos chce to rownie dobry jest castrol 80w, od Ciebie zalezy co nalejesz, byle nie byl to jakis HIPOL czy inne ustrojstwo dobre do mostow w Polomponezie :P Musisz tylko pamietac ze jesli zalejesz 80w mineralny to juz pozniej raczej nie bedzie wskazane powrocenie do oleju syntetycznego 75w :P Mam nadzieje ze juz teraz cos wiesz z tego tematru :?: :P Pozdro :)
Avatar użytkownika
ciunek
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 13 gru 2008, o 02:00
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez Jacol » 16 paź 2009, o 14:59

No ja wiem, ze to jest bardzo proste bo jakies tam pojecie o olejach, ich oznaczeniach i skladzie chemicznym posiadam i dziwi mnie raczej taki duzy skok z syntetyka na mineral. Jakby do wyboru byl syntetyk i polsyntetyk to jeszcze ok, ale syntetyk<>mineral wzbudza we mnie zwykla ostroznosc. Zwlaszcza w obawie przed kombinacja: 75w90 syntetyk fabrycznie, pozniej zalanie samemu 80w90 mineral, i nie daj boze jak kiedys na jakims warsztacie ktos zapomni albo przy okazji wymieni olej w skrzyni znowu na fabryczny. Padlo info, ze olej 80w90 leja do seatow gdzies tam w ktoryms ASO. Ok, wszystko w porzadku. Pytanie czy to nie jest czasem samowolka i leczenie jakis tam objawow innym olejem, podobnie jak sie leczy silnik ceramizerem i innym motodoktorem. Jak wiemy ASO to nie jest bog wie jak super dokladna lecznica samochodow bo czesto siedza tam partacze-wymieniacze calych elementow ktorzy dzwonia do kolegow z innego oddzialu na drugim koncu polski aby powiedzieli im, gdzie znajduje sie DPF w nowym passacie.

[ Dodano: 2009-10-16, 15:42 ]
Dzwonilem przed chwila do 3 aso VW na dolnym slasku i 1 aso z okolic bydgoszczy. Wszedzie leja syntetyk 75w90. Pytani o dowsiadczenia z innymi olejami (80w90) odpowiedzieli, ze nie stosuja i nie bylo takich przypadkow ani pomyslow. Jedyne co to akcja serwisowa gdzie olej G50 75w90 zastepowali olejem G51 75w90 ktory posiadal dodatki wplywajace lepiej na temperature pracy olejow. Oba oleje to pelne syntetyki. Do starych Golfow leja 75w90 syntetyk i skrzynie sprawuja sie dobrze.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez stowa86 » 17 paź 2009, o 10:01

SotoM napisał(a):
stowa86 napisał(a):skrzynia działa jak nówka
a jak teraz biegi ci pracuja z rana jak wszystko jest zimne?? nie masz problemu z zapinaniem biegów...??




Jak na razie niema problemów na zimnym. Ostatnio nawet było -2 stopnie i tez biegi wchodziły gładko bez żadnych oporów. mam nadzieje ze przy -10 tez tak bedzie :] Pozdr.
Moc jest bogiem,Prędkość nałogiem,Nitro zabawa a Turbo podstawa!!!
Avatar użytkownika
stowa86
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 sty 2009, o 00:43
Lokalizacja: ok. INOWROCŁAW

Postprzez e2 » 17 paź 2009, o 13:05

ja właśnie jestem po wymianie, zalany został shell 75w90 i muszę przyznać, że jest znaczna poprawa w operowaniu skrzynią. Biegi wchodzą o wiele lepiej więc dla tych co się zastanawiają nad wymianę - polecam!
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Wymiana oleju w skrzyni.

Postprzez Eero » 4 lis 2009, o 21:29

Zamówiłem w ASO VW oryginalny olej do skrzyni biegów, gdyż zamierzam wymienić olej. Mnóstwo ludzi zdecydowanie odczuło poprawę działania skrzyni po wymienie, chodź VW nie zaleca ani wymiany ani nawet kontroli poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów (jednynie w automacie). Po artykule w auto świecie i podaniu prawdopodobnych powodów dla których to się robi zamierzam wymienić jednak olej. Podobno olej trzeba wymieniać, a firmy samochodowe nie zalecają tego bo chcą doprowadzić do sytuacji popsucia skrzyni i braku opłacalności zakupu nowej, więc może ktoś się skusi na wymiane samochodu na nowy.

Na co zwrócić uwagę przy wymianie? Czy jest tam jakiś filtr oleju? Oczyścić go jakoś?
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez Lampo » 5 lis 2009, o 09:06

W skrzyni filtra oleju nie ma :hyhy:
Co do wymiany hmmm przechodziłem ostatnio przez ten etap prac przy skrzyni w mojej II-jce lecz oleju nie wymieniałem
sprawdziłem poziom oleju i ewentualnie dolałem
olej w w silniku pochłania zanieczyszczenia zwiazane ze spalaniem benzyny dlatego powinno się go wymieniać :-o (z czasem przez ilość zanieczyszczeń traci swoja lepkość) natomiast w skrzynie biegów tego nie ma :-D aczkolwiek powinno się go wymieniać bo nic nie jest wieczne
Sprawdź na poczatku jaki jest stan oleju
jak zdejmiesz przednie koło z lewej strony powinieneś miec idealny dostep do skrzyni
ędziesz miał tam śrubę na ampula 12 lub 14 lub będziesz musiał zrobić ów klucz własnej roboty :-P (tak jak ja to zrobiłem ;-) )
jak odkręcisz ta śrubę to sprawdź palcem czy olej siega pod krawędź otworu jeśli jest na równi z gwintem to sprawdź tylko jego lepkość i tyle
Natomiast jeślli wpasujesz w ten otwór palec i wyciągniesz suchy to odkręć linke prędkościomierza i wlej prze otówr po niej olej tak aby jego stan był odpowiedni (ja dolaełm do swojej skrzyni 0,7 litra oleju :wstyd: )
jak delikatnie sie uleje z tego dolnego bocznego otworu to poskręcaj wszystko do kupy i zrób małą rundkę (tylko powoli!) aby stary olej wymieszał się z nowym i to tyle :)

P.S - jeśli olej ma słaba lepkość (będzie kapał jak woda) to zamiast dolewać, to całkowicie wymień go na nowy. Kiedyś nie myslano że samochody będą jeździły po 10, 20 czy 30 lat dlatego żaden koncern samochodowy nie zaleca wymiany oleju w skrzyni.
Wedłóg badań firmy Shell oleje przekładniowe tracą swoja lepkośc po 10 ewentualnie 15 latach eksploatacji
Ostatnio edytowano 5 lis 2009, o 09:14 przez Lampo, łącznie edytowano 1 raz
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Jacol » 5 lis 2009, o 09:11

Lampo napisał(a): to sprawdź tylko jego lepkość i tyle



Jak ty sprawdzasz klase lepkosci SAE oleju w palcach to powinienes dostac Nobla.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Lampo » 5 lis 2009, o 09:16

Jacol napisał(a):
Lampo napisał(a): to sprawdź tylko jego lepkość i tyle



Jak ty sprawdzasz klase lepkosci SAE oleju w palcach to powinienes dostac Nobla.


Hmm jak miło
Zrobiłem porównanie starego z nowym i wiesz mi różnica była kolosalna
( i nie chodzi tu o kolor!)

Więc czep się słupa jak coś
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - Siłownia - https://www.pakoszczecinek.pl - Siłownia



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości