przeguby i półosie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

półośka

Postprzez nitek » 5 mar 2012, o 19:14

Witam mam maly problem mianowicie u znajomego w passacie B3 TDI 90KM ostatnio rozkrecil sie poloska wiec skrecilem ja spowrotem ale po przejechaniu ok 100km historia sie powtorzyla tylko tym razem przegłub wewnetrzny sie rozsypal zalozylem nowy i sruby tez nowe tak jak bylo ale w sobote znowu sie rozkrecilo.Poloska jest prosta bo sprawdzalem, nie wiem co moze byc czy flansza co jest przy skrzyni czy zwrotnica moze byc krzywa.Macie jakies pomysly co to moze byc
KONSERWACJA PODWOZIA ,SPAWANIE UKŁADÓW WYDECHOWYCH 691-123-441
Avatar użytkownika
nitek
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 18:04
Lokalizacja: Legnica

półośka

 

Postprzez damianco » 6 mar 2012, o 12:13

Sprawdz flansze, jal bedzie ok to może przegub zewnętrzny jest uszkodzony i zacięty. Jak nie to może piasta koła jest walnięta. Co do zwrotnicty to cięzko ją uszkodzić aczkolwiek można. Zobacz jeszcze poszczególne elementy zawieszenia zaczynając od sworznia wahacza i tulei przedniej oraz tylnej.
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

Postprzez tapioeero » 12 mar 2012, o 19:00

Fabrycznie przegub do Golfa 3, jak go składali w fabryce, produkował GKN, więc te są najlepsze dla tego samochodu.
tapioeero
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 10:53
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez Sivy » 12 mar 2012, o 20:28

tapioeero napisał(a):Fabrycznie przegub do Golfa 3, jak go składali w fabryce, produkował GKN, więc te są najlepsze dla tego samochodu.


Myślisz, że w fabryce VW zawsze wkłada się najlepsze podzespoły ?
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez tapioeero » 13 mar 2012, o 11:50

Sivy napisał(a):
tapioeero napisał(a):Fabrycznie przegub do Golfa 3, jak go składali w fabryce, produkował GKN, więc te są najlepsze dla tego samochodu.


Myślisz, że w fabryce VW zawsze wkłada się najlepsze podzespoły ?


W zdecydowanej większości przypadków tak jest moim zdaniem. Oczywiście są lepsze, np. jakieś rajdowe, wzmocnione przebuby itd., a w fabrykach montują "normalne" czyli takie dostępne w sklepach czy w ASO i z tych, moim zdaniem, najlepsze są te, z firm które produkowały na pierwszy montaż daną część. Oczywiśćie, zapewne są wyjątki od tego.
tapioeero
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 10:53
Lokalizacja: pomorskie

gumowy okragly odwaznik prawej polosi

Postprzez strzeliniasty » 28 mar 2012, o 18:12

siemka

pytanko mam

u mnie w aucie poszedl pregub wew i do wymiany byly jeszcze oslony i zeby sie nie bawic kupilem uzywana kompletna polos dzisiaj przyszla i jest probolem

gumowy okragly odwaznik ktory jest na polosi jest uszkodzony tzn ze trzyma sie na swoim miejscu - czy jest mozliwosc przeszczepienia ze starej poloski czy to raczej juz szmelc i domagac sie zwrotu kasy??
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez ssimbaa » 29 mar 2012, o 14:29

z tego co mi sie wydaje to jest on skrecany na sruby juz nie pamietam jesli tak to odkrec ze starej polosi i zaloz na ta co kupiles
ssimbaa
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 15 sie 2011, o 12:21
Lokalizacja: Ruda Śląska /Częstochowa

Postprzez pablomed » 29 mar 2012, o 22:22

albo jest na stałe zaprasowany na półosi i nie wiem czy takowy da się zdjąć i przełożyć bez uszkodzenia, albo jest składany z dwóch części na jakiś klin. Zasada jest taka że ponieważ nie jest specjalnie potrzebny to lepiej wywalić niż silić się na umocowanie uszkodzonego który będzie bił na boki albo suwał się półosi
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez strzeliniasty » 30 mar 2012, o 09:44

pablomed, czyli wywalic go zupelnie?? nie bedzie to mialo jakiegos negatywnego wplywu na zachowania samochodu?? nie bedzie bicia na kierownicu??
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez ssimbaa » 30 mar 2012, o 13:58

nie powienno byc w fiescie kiedys wymienialem znajomemu polosie i odwaznik na nowej byl w calkiem innym miejscu a po zalozeniu nie bylo zadnej roznicy w prowadzeniu :)
ssimbaa
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 15 sie 2011, o 12:21
Lokalizacja: Ruda Śląska /Częstochowa

Postprzez pablomed » 30 mar 2012, o 16:20

strzeliniasty, nie bedzie bicia, to nie jest odważnik jak na feldze do wyważenia półosi, tylko do zrównania cięzaru półosi prawej z lewą, czyli jak zamielisz kołami na lodzie to teoretycznie dzięki niemu oba koła zabuksują tak samo, w praktyce bez znaczenia. Jesli masz dobry załóż, jesli nie to wywal.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 1 kwi 2012, o 19:52

W Polo mieliśmy kiedyś ten problem, udało się przykleić dziada na silikon taki brązowy i bez problemu się trzymał do końca
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości