ogrzewanie nie działa

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Postprzez golftd » 25 mar 2013, o 09:05

i własnie to sa nasze kochane golfiki
golftd
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 23 maja 2009, o 09:55
Lokalizacja: łódz

 

zimne powietrze

Postprzez raf.corp7 » 3 kwi 2013, o 17:10

Witam mam taki problem nie leci mi cieple powietrze nawiem dziala ale tylko zimny patrzyłem na węze wchodzace do nagrzewnicy i sa letnie przy 90 stopniach. nie wiecie czym to moze byc spowodowane ??
z gory dzieki
raf.corp7
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 23 gru 2012, o 16:05
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez Opik » 25 kwi 2013, o 22:07

Pytanko mam... Nastąpiła wymiana chłodnicy, układ zalany, odpowietrzony z 5 razy.... Oba węże do nagrzewnicy gorące, jednakże jest mały problem z samym ogrzewaniem. Po zrobieniu dwóch tras po 100 i 60km po ok 50km już wiało naprawdę ciepłe, jednak robiąc odcinki po 5-10km nadal leci letnie. Kręcąc pokrętłem słychać że coś tam się przesuwa, i na maksymalnym ogrzewaniu trochę słabiej dmucha, ale wszystkie te objawy nastąpiły po wymianie chłodnicy... Wcześniej po 3km dmuchało już cieplutkie. Ktoś ma jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Emiczka » 25 kwi 2013, o 22:23

Może ci się linka od nawiewów zerwała u mnie było identycznie
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Ozorków (EZG)
Rocznik: 1988
Silnik: 1.6 D
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 25 kwi 2013, o 22:33

Która linka?
Dziwi mnie to że po kilkudziesięciu kilometrach nagle następuje cudowne uzdrowienie i leci ogień piekielny z nawiewów


czytam temat prezesika, coś mam dziwne wrażenie że te otręby które czasem leciały z nawiewów to właśnie z tej klapki ciepłe-zimne :/ tylko dlaczego akurat po wymianie chłodnicy, wtf
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 25 kwi 2013, o 23:09

Wg mnie wcześniej się lepiej nagrzewał, bo chłodnica była przypchana, od wewnątrz w niej był osad utrudniający wymianę cieplną. Teraz przy nowej chłodnicy ciepło szybko ucieka, bo nowy materiał dobrze oddający ciepło. A może termostat masz uwalony...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Opik » 25 kwi 2013, o 23:33

prezesik25, ale tu nie chodzi o to że się silnik nagrzewa wolniej, tylko wcześniej po 3km było miłe ciepełko, po 7-10 to już grzanki można było smażyć na nawiewach, a teraz po 20 to ledwo czuć różnicę maks-zimne i maks-ciepłe. Termostat w zeszłą zimę wymieniony, on też odpada bo temperaturę silnik łapie w porządku, olej także w normie. Najpierw górny wąż chłodnicy ciepły, później dopiero dolny się nagrzewa. Wentylator się włącza przy wyższych temp., itd, itd. Wszystko jest tak jak było, poza tym że nie grzeje
Już ręce mi opadają, byłem jeszcze przed chwilą sprawdzić czy nie jest zapowietrzony ale wszystko w porządku :/ Nie mam pomysłu na to. Wszystkie węże z cieczą się grzeją równomiernie, oba od nagrzewnicy są tak samo gorące
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 26 kwi 2013, o 05:52

To ja problem widziałbym tylko w nawiewach - klapka ciepłe/zimne, klapka dopływu świeżego powietrza z zewnątrz (nad nogami pasażera), a że to wszystko niby po zmianie chłodnicy to może być czysty zbieg okoliczności.
A kto wie, czy po ruszeniu węża chłodnicy nie oderwał się jakiś kawałek osadu (kamienia) i nie przytkał nagrzewnicy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Opik » 26 kwi 2013, o 07:51

caly uklad na starej chlodnicy byl plukany specjalnyn srodkiem, ogrzewanie chodzilo na maksa i wtedy dzialalo jeszcze

Przeczytalem te wszystkie tematy odnosnie ogrzewania itd ale w koncu nie wiem. Do samej tej klapki idzie sie jakos dostac bez wyciagania calej dechy czy nie? Wolalbym najpierw do tego zajrzec zanim zabiore sie za wymiane calej nagrzewnicy. Ew gdzie jest ta linka o ktorej Emi pisala?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 26 kwi 2013, o 10:54

Opik napisał(a):Do samej tej klapki idzie sie jakos dostac bez wyciagania calej dechy czy nie?
do samej klapki zamykającej dopływ zimnego powietrza chyba się dostaniesz demontując dmuchawę i kanał od dmuchawy do nawiewów (nad nogami pasażera). Natomiast reszta klapek - zdejmowanie dechy niestety.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona




Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości