Wycieraczki i spryskiwacze

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 17 lip 2013, o 10:25

Przemek21 napisał(a):Witam mam taki problem gdy włączam tylną wycieraczkę to spryskiwacze tak mocno " sikają " że aż na dach :D da radę jakoś to zmienić żeby tak mocno nie psikało ?
igłą wyregulujesz kierunek "sikania", w dyszy jest możliwość regulacji.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez Przemek21 » 17 lip 2013, o 12:08

Ok, dzięki. Igłą wyregulowałem kierunek i już jest ok.
Przemek21
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 7 kwi 2013, o 18:04
Lokalizacja: PZL

Postprzez saszelqq » 19 lip 2013, o 22:38

Silniczek wymień :roll:
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Nati712 » 24 sie 2013, o 17:08

Znalazlam temat w szukajce co mnie bardzo cieszy ale nie mam sily czytac wszystkiego dlatego byc moze padlo juz pytanie a moze i nie ale......... Moj tylni spryskiwacz sika do tyłu..... Na poczatku bylo mi to bardzo przydatne bo jak uporczywie ktos mi siedział na ogonku to go oplułam bezczelnie i sie odsówał ale jednak bardziej meczące jest to ze co chwila trzeba ta szybe z tylu myc recznie, mozna to tez igłą jakos odwrócic ???????
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez peter_pater » 5 wrz 2013, o 14:15

Wymontowałem napęd tylnej wycieraczki bo nie działał jak trzeba, i teraz mam na stole dylemat ...
:-D

Do napędu idą 3 przewody z instalacji elektrycznej: brązowy (podłączony na obudowę napędu) - czarny (przylutowany do kostki) - zielony (idzie przez dławik do silniczka).

Jak to podłączyć do napięcia +12 V, żeby przetestować sam napęd ?

Obrazek
peter_pater
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 21 maja 2013, o 20:57
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez lemon » 6 gru 2013, o 20:19

Witam, jestem tu nowy, dwa dni temu zakupiłem golfa, a dziś zniknęły mi wycieraczki, wcale nie reagują na żadne ruchy manetką, bezpieczniki 4 i 5 ok. Gdzie szukać dalej, bo nie wiem od czego zacząć?
lemon
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6 gru 2013, o 20:13
Lokalizacja: Warlubie

wyłaczenie tylnego spryskiwacza

Postprzez peter_pater » 10 mar 2014, o 15:14

Witam - co odłączyć w elektryce, żeby nie działał tylko tylny spryskiwacz :?:


Jak odłączyłem przewód (+) przy pompce sprykiwaczy w zbiorniku płynu, to nie działały ani przednie ani tylne spryskiwacze. A chodzi o to, żeby przednie działały a tylne nie. Oczywiście tylna wycieraczka ma działać.
peter_pater
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 21 maja 2013, o 20:57
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez KrOlikkk » 10 mar 2014, o 22:58

zatkaj wezyk idacy z pompki do tylnego sprysku
powinien byc to drugi wezyk co idze od pompki po przeciwnej stronie wezyka do spryskow przedniej szyby
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez darek658 » 22 mar 2014, o 20:20

Ściągnąłem dziś kierownice bo chciałem dostać się do manetki kierunków. Jak ściągnłaem kierownice to wypadła mi taka malutka blaszka może 3x20 mm i nie wiem skąd ona jest... Wie ktoś gdzie to powinno być? Przestał mi działać klakson, więc myślę, że to jakiś element od sygnału tylko nie wiem gdzie to włożyć.
Drugim problemem są kierunkowskazy. Jak włącze lewy to tak szybko 'tyka' coś ale nie świeci, czasem buczy. Prawy kierunek mi działa... Czasami na chwilę działają ok a po chwili znów to samo. Pomoże ktoś?
darek658
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 cze 2011, o 22:18
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kłosek » 17 kwi 2014, o 12:04

Ja mam niestety trochę inny problem, u mnie wycieraczki przednie przepaliły bezpiecznik nr 4. Po wymianie wycieraczki chodzą non-stop niezależnie od ustawienia manetki. Wymieniłem silniczek wycieraczek, przekaźnik 99, 72 i 18, sprawdziłem kable na łączeniach z tyłu, odpięcie manetki również nic nie zmienia. Wszystko oprócz przednich wycieraczek które chodzą cały czas działa normalnie, macie jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić?
Kłosek
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 paź 2013, o 08:29
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez gblodz » 3 maja 2014, o 18:57

Witam serdecznie,
od wczoraj mam kłopot z przednią wycieraczką, a tak właściwie to już od zimy ale wczoraj przestała w ogóle działać. Może zacznę od początku. Odkąd posiadam golfa co jakiś czas przy przekręcaniu stacyjki unosił się dymek z miejsca gdzie znajduje się manetka od spryskiwaczy. Tej zimy miewałem kłopoty przy niskiej temperaturze na zewnątrz z wycieraczkami, przy włączonym obojętnie jakim biegu, nie chciały się włączyć. Dopiero jak użyłem siły poruszając piórem, budziły się do życia. Tydzień temu po włożeniu kluczyka do stacyjki i włączeniu zapłony poszedł już nie taki delikatny dymek z manetki. Z wycieraczek skorzystałem dopiero wczoraj jak pogoda mnie do tego zmusiła i tu zaczyna się kłopot bo już nie wiem co się stało.

Dzisiaj się zabrałem za zdjęcie kierownicy, rozebrałem manetkę, wyczyściłem z brudu. Nie zadziałało. Jeśli chodzi o silnik to po włączeniu zapłonu na zewnętrznych pinach przy silniku od wycieraczek przednich jest napięcie 11,8V. Jak przekręcam zapłon to przekaźnik o numerze 99 zaskakuje, wyczuwalne jest w nim puknięcie.

Nie wiem gdzie szukać usterki, jestem już bliski załamania, chciałem podłączyć silnik na krótko ale nie mogę znaleźć na forum pod które piny podpiąć zasilanie. Czy przekaźnik powinien załączać się jak włączam zapłon? Dodam tylko że spryskiwacze działają. Czy przekaźnik ma coś wspólnego z działaniem normalnej pracy wycieraczek na biegach manetką do góry?

Jak włączam czasówkę na tylną szybę to przed każdą pracą wyczuwalne jest puknięcie na przekaźniku od tylnej szyby, natomiast przy włączonej czasówce przedniej na przekaźniku 99 nic się nie dzieje. Na sklepie raczej nie dadzą mi na podmianę na chwilę przekaźnika, bo to jednak elektronika i mógłby ulec uszkodzeniu. Silnik swoje tej zimy też już przeszedł i być może on odmówił swojej pracy.

Jak by ktoś był tak miły to prosił bym o sprawdzenie jak na krótko podłączyć silnik, bo być może jest sprawny a nie chciał bym go spalić do końca :)
Czy przekaźnik da radę sprawdzić na krótko czy działa (kabelki + acu)?

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to liczę na małą pomoc :)
gblodz
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 18:48
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kłosek » 4 maja 2014, o 12:01

Jak był dymek z pod kierownicy to na pewno masz manetkę do wymiany, jeszcze dla pewności bezpiecznik 4 i 5, przekaźnik możesz sprawdzić, musisz go wyjąć i włączyć wycieraczki na 2 bieg jak nie ruszą to manetka na 99%.
Kłosek
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 paź 2013, o 08:29
Lokalizacja: Zgierz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości