szyberdach

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez K@mil » 25 lis 2008, o 21:50

hmm wygląda tak jak by silniczek wciagal linke za mocno i szyberdach sie chowal...
albo moze przyczna lezy po stronie dachu, jest prosty ? moze cos z nim nie tak... :hyhy:

Najlepiej bedzie jak poczekasz na inne wypowiedzi kolegów...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

 

Postprzez dycha » 25 lis 2008, o 21:56

Jak trzymam przycisk i domykam szybę aż do odłączenia się silniczka to zamyka ją do końca i tak jak by ją ciągnął do dołu.Z dachem jest wszystko ok nie jest krzywy auto nie miało bomby.Jak go wypycham od spodu delikatnie to wtedy jest na gładko.Poczekam może ktoś jeszcze napisze.Dziękuję za odpowiedź.
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez pablomed » 25 lis 2008, o 22:58

dycha, idealne ustawienie szyby polega na tym, że z przodu ma być 0,5-1mm niżej, a z tyłu 0,5-1 mm powyżej blachy dachu. Regulacja jest na śróbach mocujących szybę do mechanizmu po dwie z każdej strony, widoczne o odsunięciu plastykowej rynienki lub po uniesieniu dachu.
Ale problemem może być też złe ustawienie silniczka (jesli ktoś z tym majstrował). Wtedy go odkręć i ustaw włącznikiem w pozycję jak przy zamkniętej szybie, tak samo wcześniej korbką szybę, dokręć i jest ustawiony.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dycha » 26 lis 2008, o 16:44

pablomed, to u mnie jest ok, ja nie mierzyłem jaka jest różnica w milimetrach ale na oko to jest ok, tak jak opisujesz.dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam Darek.[/b]
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez arcus » 5 gru 2008, o 15:51

adams, jakim sposobem naprawiałeś? Bo znalazłem kilka porad i nie wiem która lepsza, a niestety też padła mi lewa prowadnica. Najbardziej sensowna wydaje się porada by artkru.
Avatar użytkownika
arcus
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 13:13
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez adams » 6 gru 2008, o 02:46

uuu ja nie wiem ktora to porada od artkru, ale mi chodzi o tą gdzie są dwie fotki przerobionej juz prowadnicy , ta porada jest sciagnieta z forum vwgolf.pl ... wystarczy wyciac w odpowiednim miejscu rowej i wsadzic w niego tą koncowke linki ktora sie ukruszyla ... i muysze przyznac ze to naprawde super skuteczna metoda poniewaz , przez swoja glupote drugi raz bym ukruszyl linke gdyby byla oryginalnie, a ze byla juz po przerobce to sie cala rama od szyberdachu wygiela a prowadnica nei puscila .... to jest poprostu porada idealna, tylko ze ciezko sie dosyc piluje te prowadnice, mi to kolega w pracy wycinal prądem ... mowi ze starsznie ciezko bo to jest jakis stop aluminium pokryty czyms tam ... szlifierki takie na powietrze sie tepily po paru sekundach, ale w poradezie jest napisane ze mozna wykonac to naciecie boshem, wiec jesli masz troche zdolnosci to sobie to zrobisz sam. ja jestem super zadowolony z efektu. Tylko ze potym zabiegu linka naprawiana staje sie neico dluzsza od oryginalu i przez to trzeba uciąć PRAWĄ linke od przyslony przeciwslonecznej bo nie domkniesz tej przyslony do konca. Jesli nie wiesz o co mi chodzi to sobie zamontujesz go na sucho i zobaczysz jaki bedzie efekt i wtedy wyjmiesz ta PRAWĄ linke i troche skrocisz (metoda prob i bledow na oko) i wtedy bedzie super.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez arcus » 6 gru 2008, o 14:39

adams, a masz może gdzieś zapisanego linka do tej stronki z poradą ?
Avatar użytkownika
arcus
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 13:13
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez adams » 7 gru 2008, o 03:48

ARCUS narazie sobie przeczytaj to

http://www.golf3.pl/topics4/problem-z-s ... szyberdach

a konkretniej ostatni post w tym temacie tam masz napisane dlaczego ta prowadnica sie tak czesto lamie. To moja teoria na podstawie wlasnych obserwacji, wiec radze Ci zworcic na to szczegolna uwage gdy go juz wyjmiesz.

[ Dodano: 2008-12-07, 02:56 ]
http://www.golf3.pl/topics4/zamykanie-s ... szyberdach

tutaj masz jak zlikwidowac te usterke

[ Dodano: 2008-12-07, 02:59 ]
i jeszcze masz to zapozyczone od kolegow z vwgolf.pl

http://www.scarab.jawnet.pl/fotki/szyber1.jpg

tam gdzie stzralka radza nalozyc koszulke termokurczliwa, ja tam podkleilem grubsza gumke na super glue i trzymie jak dotad jzu caly sezon :)

[ Dodano: 2008-12-07, 03:05 ]
http://www.vwgolf.pl/porady/szyberpassatgolf.html

tutaj masz jak zdjac sufitowke i niby naprawa szybra polecam Ci tylko pobiezne zapoznanie sie z tematem, bo np on tam pisze ze zdejmuje tylne plastiki znad szyb bagaznika .... ja je tylko wyciagam z uszcelki i troche odgionam bo sie tak mocno trzymaja ze za cholere nie chca wyskoczyc...

[ Dodano: 2008-12-07, 03:13 ]
i w koncu gwóźdź programu ... tez opd kolegow z vwgolf.pl

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1370748

jesli bedziesz czytal wszystkie posty z tego tematu to tam ktos pisze ze linke od naqprawianej prowadnicy trzeba skrocic.... ja skrocilem tylko ta od przyslony, o po co ciac dwie ... ? a wogole w razie gdyby Ci sie cos zepsulo przy cieciu tej linki to szybciej wyrwiesz druga taka linke od przyslony i TANIEJ niz od od prowadnicy.

Dobra masz taka lekture ze po dokladnym przeczytaniu ze zamknietymi oczami to naprawisz. POWODZENIA !! i pamietaj .. tylko ogrzewane pomieszczenie jesli nie chcesz czekac do lata, bo przy rozbieraniu sufitowki Ci moga popekac zatrzaski od plastikow, bo jak sobie potem zobaczysz trzeba wiekszosc wyrywac na sile, a w lato poprostu sobie wyskakuja i po zlozeiu potem nic nie halasuje. Jesli dysponujesz ogrzewanym garazem to spoko. POZDRO
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez arcus » 7 gru 2008, o 10:56

adams, wielkie dzięki za linki, myślę, że z taką wiedzą powinienem sobie poradzić. Co do ogrzewanego garażu to niestety nie posiadam, więc będę zmuszony trochę poczekać.
Avatar użytkownika
arcus
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 13:13
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Halski » 7 gru 2008, o 14:20

arcuskolega adamschyba wyczerpał temat jeśli chodzi o szyberdach.Teraz to już na pewno sobie poradzisz.Ja szyberdach wymieniłem sam właśnie dzięki chłopakom z forum.Wystarczy trochę poczytać,wolny weekend i do dzieła(można sobie przy okazji podsufitkę wyprać,osłony przeciwsłoneczne,rączki nad drzwiami,ogólnie doprowadzić sufit do porządku).Ale najważniejszą rzeczą w/g mnie jest to dlaczego ta prowadnica strzela i moim zdaniem jest to spowodowane tym o czym napisał adams tzn.nie trafianiem się tych dwóch metalowych elementów.Ja u siebie na tej jakby końcówce przykleiłem grubszą gumkę dzięki czemu ta "zapadka" stoi niżej i ten "zamek" może w nią swobodnie trafić.Wydaje mi się że brud i kurz zebrany na prowadnicach nie jest w stanie doprowadzić do urwania prowadnicy(bo takie teorie słyszałem).Cały szyberdach nasmarowałem smarem silikonowym,oczywiście cienko,bez przesady i śmiga.
Avatar użytkownika
Halski
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 14:09
Lokalizacja: Łódź

Postprzez adams » 8 gru 2008, o 17:00

Halski napisał(a):Wydaje mi się że brud i kurz zebrany na prowadnicach nie jest w stanie doprowadzić do urwania prowadnicy(bo takie teorie słyszałem).


wiesz Kolego ja tez slyszalem tę teorie (a konkretniej to czytalem ;-) ) i tez sie z tym nie zgadzam. a co do nasmarowania to ja uzylem Wazeliny technicznej (koszt to cale 2 zl) nie mylic z olejkiem wazelinowym. Poczatkowo posmarowalem smarem grafitowanym, ale przy odsunietejk szybie, jak sie wychylalem przez szyber to zawzsze bylo gdzies ubrudzone, a wazelinką czysciutko.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Szyberdach

Postprzez Lvkasz » 3 sie 2009, o 13:27

Witam.
Czy orientuje sie ktos moze w ktorym miejscu wychodza przewody do szyberdachu i oswietlenia wnetrza??
Ostatnio edytowano 5 sie 2009, o 19:09 przez Lvkasz, łącznie edytowano 1 raz
Lvkasz
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 14:45
Lokalizacja: lubuskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości