szyberdach

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez adams » 15 sie 2008, o 00:24

JK drugie co mi teraz przyszlo do glowy to moze wylaczniki krancowe sie starly ... ? sprawdz pod kolem zebatym , czy jak odpowiednio powciskasz reka te wylaczniki zeby sie silnik krecil czy sie tez bedzie blokowalo czy nie, bo jezeli pochodzi ze dwa razy w te i nazat a potem przerywa, to jezeli krancowka Ci nei bedzie laczyc to tez bedziesz mial taki objaw (chyba) .. nie wiem improwizuje w tym momencie...
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Silniczek szyberdachu

Postprzez JotKa » 15 sie 2008, o 00:37

adams napisał(a):... moze wylaczniki krancowe sie starly ... ?


To raczej wykluczam, ponieważ silnik powinien pracować właśnie między krańcówkami, ...ale nie zawadzi chyba jednak sprawdzić. Tylko już nie dziś, padam, miałem ciężki dzień.
Dzięki i pozdrawiam.

[ Dodano: 2008-08-17, 21:18 ]
Okazuje się, że są tzw. zabezpieczenia przeciążeniowe (termiczne?).

Załączam na zdjęciu elementy odpowiedzialne za zabezpieczenie termiczne, FZ8A,30V U400 i GH8C,30V U250, które jak się okazuje, powodują wyłączenie silniczka przy nadmiernym przeciążeniu. Jednak w moim wypadku jeden z tych elementów (podkreślony) działa na wyrost, nawet wtedy, gdy silniczek nie jest podłączony do szyberdachu. (Sądziłem błędnie, że są to kondensatory, bo podobnie wyglądają.)
Niektórzy proponują zmostkowanie tych zabezpieczeń, ale lepiej byłoby znaleźć jakiś zamiennik, bo może to grozić smutnymi konsekwencjami.
Na zdjęciu zaznaczyłem te elementy, aby inni wiedzieli czego szukać w podobnych przypadkach.
Samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu.
Avatar użytkownika
JotKa
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 23:21
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez neo2223 » 23 sie 2008, o 21:07

krańcówki i koła zebate masz wp[orzadku zużyły ci się szczotki w silniczku sa tam dwa komutatory czyli czteryt szczotki ja przerabiałem ten temat więc doskonale sie w tym orietuje jak chcesz zaryzykować rozbierz i sie przekonasz ale ostrzegam ze mozesz go nie złożyc z uwagi na to ze aby sie dostać do tylnuch szczotek trzeba rozlutowac styki i przy wymianie mozesz przypadkowo pomylic styki i dupa zimna w warszawie jest serwis tych silniczków mozesz przesłac i ci naprawia badz podejrzewam ze taniej bedzie kupic jakis uzywany na allegro ja ze swoim nerwowo nie wytrzymałem i kupiłem uzywany w necie i kula jak strzała
Avatar użytkownika
neo2223
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 21:00
Lokalizacja: słupsk

Postprzez domanek03 » 27 sie 2008, o 21:00

mam problem wciskam otwieranie całkowite nie reaguje ale uchyl działa gorzej z zamknięciem nic nie reaguje tak zdarza sie coraz częściej imbusem wszystko działa coś z elektryką ?
domanek03
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 19:58
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

szyberdach

Postprzez neo2223 » 28 sie 2008, o 07:01

pisałem wyzej sprawdz szczotki w jakim masz stanie bo prawdopodobnie one sie zuzyły w silniczku szyberdachu sa 4 szczotki te dolne jak maj troche luzu potrafia sie rozkruszyc
Avatar użytkownika
neo2223
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 21:00
Lokalizacja: słupsk

Postprzez VWojtek » 28 sie 2008, o 10:48

Ja też mam problem z szyberdachem. Silniczek mi działa ale jak otwieram to przejedzie moze z 3 cm i zaczyna coś przeskakiwać, na korbce to samo. co to może być?
My Golf
Avatar użytkownika
VWojtek
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 4 lis 2007, o 10:16
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez jacekPlacekkk » 28 sie 2008, o 11:45

I ja też mam problem z tym ustrojstwem zapraszam
http://www.golf3.pl/topics4/woda-pod-dy ... vt9485.htm

A swoją drogą ktoś musi tu się na tym znać!!!
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

szyberdach

Postprzez neo2223 » 28 sie 2008, o 12:40

w waszych opisanych przypadkach wszystko jest tak samo ja obstawiam zużyte szczotki proponowołą bym wizyte u elektromechanika badz zakup na allegro sami sie za to nie bierzcie bo można całkiem spieprzyc ja to przerabiałem podczas wymiany dolnych szczotek wygieły się styki nie zwróciłęm uwagi i zaczeły sie palic bezpieczniki i kupiłem uzywany na necie juz mi sie drugi raz nie chciało go rozbierac a swoja droga to zeby go rozebracv potrzeba jakies dwie godziny
Avatar użytkownika
neo2223
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 21:00
Lokalizacja: słupsk

Postprzez mani51 » 28 sie 2008, o 13:19

neo2223, co ty się tak uczepiłes tych szczotek?

pepis, nie wiem czy to chodzi o łożenie całego koła bo przecież uchyla Ci się dobrze pytanie tylko czy przy zamykaniu jak trzymasz przycisk to szyber domknie sie i ustawi sam w dobrej pozycji czy tez jak się domyka i jest na miejscu to musisz puścić przycisk b inaczej przeciągnie go dalej? ja w swoim też to rozbierałem bo do gory sie uchylał a do tyłu szedł po kawałku. Popatrzyłem popróbowałem i w koncu zdecydowałem sie na wyjęcie jednej z zapadek w tym kole z włącznikami i chodzi jak ta lala...niestety nie robiłem wtedy żadnych zdjeć i raczej nie pomogę bo to był rok temu

VWojtek, jak wyciągniesz silnik to zobaczysz przy nim małe koło zębate które wspólpracuje z listwą zębatą.(tą listwę zobaczysz w dziurze po silniku jak go wykręcisz) obejrzyj to kólko i listwe czy zęby są ewentualnie czy listwa nie ma jakiegoś luzu bo może się odsuwa od tego kólka i przeskakuje a może masz tylko silniczek nie dokręcony. może samochodzik miał coś z dachem robione i wystarczy coś dogiąć...sam (tzn z kumplem) robiłem autko po dachowaniu i trzeba było trochę kombinować z tym
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 28 sie 2008, o 14:10

a może wystarczy tak:
ręcznie korbką lub silnikiem ustawić szyberdach w pozycji zamkniętej
odkręcić silnik
włącznikiem ustawić silnik w pozycji zamkniętej
przykręcić
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 28 sie 2008, o 14:58

pablomed napisał(a):a może wystarczy tak:
ręcznie korbką lub silnikiem ustawić szyberdach w pozycji zamkniętej
odkręcić silnik
włącznikiem ustawić silnik w pozycji zamkniętej
przykręcić


ja tak właśnie zgrałem silniczek z szyberdachem po moim "remoncie" i dlatego zapytałem pepis'a jak to jest u niego z zamykaniem, czy szyber sam się ustawia w odpowiednie ułożenie nie ważne jak długo trzymasz przycisk czy też Ty musisz puścić przycisk w odpowiednim momencie zeby nie przeciągnęło dalej. Jeśli idzie dalej to taki zabieg jak kolega pablomed proponuje wystarczy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

szyberdach

Postprzez neo2223 » 28 sie 2008, o 16:14

uczepiłem się bo miałem to samo te same objawy i tez napier..... imbusem zeby zamknąć szyber prezed deszczem
Avatar użytkownika
neo2223
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 21:00
Lokalizacja: słupsk

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości