ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez gawior » 30 gru 2012, o 16:52

Tyle, że z 90A, an 120A jest bardzo łatwo przejść, ale z 70A napinanego sprężyną, na 90-120A napinane napinaczem już trochę więcej kombinowania, bo trzeba łapę alternatora zmienić.
Tutaj właśnie jest problem, bo nie wiem, czy każda łapa od innych silników ( benzyna, diesel ) będzie pasowała do mojego 2.0 8V ( silnik 2E )
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

 

Postprzez pablomed » 31 gru 2012, o 00:25

napewno od 1.8. Dokładnie taka jak w linku pokazałem. Tylko że jeśli silnik 1.8 czy 2.0 miał taką łapę to miał też inny układ pasków. Czyli ten od wspomy obejmował też koło pompy wody - w związku z czym miała ona kółko na pasek klinowy a nie wielorowkowy, a z kolei ten od altka obejmował też sprężarkę klimy. Pozostaje więc kwestia czy po założeniu takiej łapy i nie mając klimy znajdziesz pasek o odpowiedniej długości - tego niestety nie wiem. Dlatego myśl nad tym czy da się przełożyć obudowę altka
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pablomed » 31 gru 2012, o 00:43

Podsumowując alternator nie ładuje ale kupowanie regulatora w ciemno niema sensu ponieważ kilka innych rzeczy może się zepsuć. Ponadto nie napisałeś jaki to alternator, jeśli Valeo będzie problem z regulatorem, trudno dostać i założyć również jest trochę więcej pracy, z Boschem jest znacznie taniej i łatwiej . Ale dla mnie kupno w ciemno w ciemną nie ma sensu, jeśli nie masz od kogo pożyczyć regulatora "na próbę" to oddaj może do fachowca. Natomiast można spojrzeć na szczotki które są z regulatorem, jeśli są z użyte to można je przelutować bo sa tanie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez gawior » 31 gru 2012, o 12:04

120A jest na pewno większa. Poza tym chyba były alternatory z tą łapą, gdzie klimy nie było. Diesle miały takie łapy i alternatory, a nie wszystkie miały klimę, więc może się coś dobierze ( pasek ).
Poza tym niektóre osoby też zmieniały alternatory ze względu na car audio.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez pietrasiak2 » 31 gru 2012, o 12:34

Widziałem w pasku II ,tylko co naciąg miały mechaniczny także popatrz powinien podejść :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez bambusek86 » 31 gru 2012, o 16:45

pablomed napisał(a):Podsumowując alternator nie ładuje ale kupowanie regulatora w ciemno niema sensu ponieważ kilka innych rzeczy może się zepsuć. Ponadto nie napisałeś jaki to alternator, jeśli Valeo będzie problem z regulatorem, trudno dostać i założyć również jest trochę więcej pracy, z Boschem jest znacznie taniej i łatwiej . Ale dla mnie kupno w ciemno w ciemną nie ma sensu, jeśli nie masz od kogo pożyczyć regulatora "na próbę" to oddaj może do fachowca. Natomiast można spojrzeć na szczotki które są z regulatorem, jeśli są z użyte to można je przelutować bo sa tanie

Altek to Valeo, z racjii braku czasu dopiero dzis miałem chwilke żeby przyjrzec sie dokładnie sprawie przy świetle dziennym i doszedłem do problemu. powodem braku ładowania był zaśniedziały kabel + przy alternatorze, przeczyściłem śrubke na altku i tuleje kabla w rezultacie ładowanie teraz mam w granicach 13,8-14,2v.
W planie mam jeszcze wymiane tego własnie kabla na nowy ponieważ sam przewód przy tulejce tez był dość mocno pokryty nalotemi, myśle ze wtedy bedzie ładowanie cały czas na poziomie 14v.
Dzięki wszystkim za cenne rady oraz zainteresowanie tematem!
Oraz życze zaje****ej imprezy Sylwestrowej i grubych modów w waszych Golfach roku 2013!! :)
Avatar użytkownika
bambusek86
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 20:44
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez gawior » 2 sty 2013, o 09:28

Łapę mam już nagraną od 2.0, ale wycieczka po to 35km w jedną stronę.

Jest jeszcze alternator 90A, ale jednak wolał bym 120A, bo na chwilę obecną starczym, ale na wiosnę będzie trzeci wzmacniacz i wolał bym już nie zmieniać alternatora kolejny raz w razie czego.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

brak pobudzenia alternatora

Postprzez marko17243 » 16 sty 2013, o 15:15

Witam. Mam problem z ładowaniem mianowicie taki że nie ma pobudzenia alternatora kontrolka ładowania sie nie pali brak prądu na niebieskim kabelku przy alternatorze, jak obroty dojdą do 2500 to wtedy zaczyna ładować 14.5V. Nie jest to wina alternatora zakupiłem drugi bez zmian pytanie brzmi czy to stacyjka czy może jakiś z przekażników albo cholera wie co innego Pozdrawiam
marko17243
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 gru 2011, o 16:57
Lokalizacja: Aniołowo

Postprzez michael.golf » 16 sty 2013, o 20:01

kolego,przeczytaj sobie bo miałem to samo i tu opisałem co można zrobic...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=436476
michael.golf
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 lis 2008, o 02:19
Lokalizacja: pl

ładowanie...

Postprzez siti07 » 23 sty 2013, o 00:49

Witam. Mam taki malutki problem w moim TDi 1Z, otóż teraz na niedużych mrozach po zapaleniu samochodu i włączeniu świateł świecą one bardzo słabo więc sprawdziłem ładowanie i było takie jak napięcie akumulatora coś ponad 12V i po dodaniu gazu powyżej 2 tyś. obrotów widać, że światła świecą lepiej no i ładowanie jest 14,40V czyli ok ale jak odpuszczę gaz to ładowania dalej nie ma, a przy dodaniu gazu gdy światła lepiej świecą słychać jakby przekaźnik się załączał i po zdjęciu nogi z gazu odłączał. Po przejechaniu kawałeczka już jest ok i jak silnik jest ciepły też taki objaw nie występuje. Myślałem, że to może regulator napięcia więc go wymieniłem, jednak dalej jest to samo. Może ktoś już tak miał, a może tak ma właśnie być ale wolę to teraz sprawdzić niż czekać aż braknie prądów albo coś :)
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez slawek5t » 23 sty 2013, o 02:51

Z rana bedzie pikał przekaźnik bo nasze Tdi w pierwszych chwilach dogrzewają sobie komore świecami. :)
Jesli nie masz ładowania na niskich obrotach to winne bedzie wzbudzenie altka.
Wzbudzenie słuzy aby własnie ładował on już od najniższych obrotów.
Kostka wzbudzenia może nie łączyć - sprawdź. - po prawej od alternatora (niebieska 2 pinowa kostka) - lub ułamany któryś jej przewód. Idź tymi kablami może gdzies dalej będzie też coś nie łączyć.
Ja tak kiedys miałem i tez nie wzbudzał i ładował dopiero przy powyżej 2200 obr.
Powodzenia :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez siti07 » 25 sty 2013, o 11:34

Po przejechaniu np 3 kilometrów po zgaszeniu auta i zapaleniu objaw ustępował? bo u mnie właśnie wtedy już wszystko jest ok :)
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości