ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez PiJey88 » 28 gru 2012, o 09:36

gawior napisał(a):Obecnie audio może oddać moc rzędu 800W ( zakładając 80% sprawności wzmacniaczy, to maksymalny pobór prądu to 1000W ), no i do tego światła, dmuchawa itp.

nie tak się sprawdza ile prądu potrzebuje wzmacniacz, dodaj wszystkie bezpieczniki które są na wzmacniaczach, przy średnich wzmakach są przeważnie 2 bezpieczniki po 40A, przy większych może być 4x 40A, jak je dodasz wszystkie to będziesz widział ile maxymalnie twoje audio może wciągnąć
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez gawior » 28 gru 2012, o 15:39

Bezpieczniki dawane są większe niż moc pobierana :)
Ogólnie co do mocy pobieranej to napisałem "mniej, więcej" ( zakładając sprawność 80% - czysto teoretycznie ). Wzmacniacze te nie mają sprawności 80%
Licząc metodą bezpieczników wychodziło by, że jeden ze wzmacniaczy ma pobór pond 1000W i sprawność ledwo ponad 50%, a tak nie jest.
Pobór podałem tylko teoretycznie, żeby zobrazować sytuacje, ale i twoja metoda jest nie dobra. Coś tam tez wiem, bo nie siedzę w audio od wczoraj :)

Wracając bardziej do tematu chodzi o to, że altek jest za słaby tak czy inaczej, a jak dojdzie trzeci wzmacniacz to już w ogóle i muszę coś z tym zrobić.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez pablomed » 28 gru 2012, o 20:26

gawior, obawiam się że nie dostaniesz 120-ki napinanej spręzyną, czyli posaiadającej odpowiednie otwory na śrubę do regulacji napięcia paska. Więc chyba widze dwa wyjścia. Zgłębienie tematu czy nie da sie przełożyć bebechów ze 120-ki do twojego - sam nie wiem tego, albo zakupienie 120-ki i dodanie łapy z napinaczem czyli coś takiego http://allegro.pl/vw-golf-iii-passat-1- ... 28838.html
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez majorek01 » 28 gru 2012, o 22:21

ja mam 90 i na jednym wzmaku niedaje rady i tez szukam 120 bo wzmak daje 1.2kw rms
Obrazek
Avatar użytkownika
majorek01
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 22:24
Lokalizacja: Mrocza

Problemy z prądem. Alternator?

Postprzez bambusek86 » 29 gru 2012, o 17:53

Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Mam problem z moim golfem 2.0 8v gti, mianowicie sprawa wyglada tak:
Jakiś miesiąc temu mialem problemy z akumulatorem (pozostałość po poprzednim właścicielu aku 40Ah..) temperatura bliska zeru, samochodu nie dało sie odpalić z braku prądu.
Niecały miesiąc temu kupiłem nowy akumulator Centra 55Ah (robie krotkie odcinki do pracy i z powrotem ok. 5-6km dziennie wiec uznałem że taki bedzie ok) od dnia zakupu w końcu dziennie wstawałem do pracy bezstresowo z myśla ze mam nowy aku i auto odpali:) ..aż do wczoraj:(
Wczoraj rano podchodze do samochodu i auto odpaliło resztą sił, mimo iz nie było nawet temperatury poniżej zera. Póżniej problem zlekcewarzyłem i zapomnialem o porannej sytuacjii.
Dziś przed południem sytuacja sie powtorzyła auto znow ledwo co odpaliło.Juz chcialem jechac z akumulatorem na gwarancję ale przypomniało mi sie ze mam miernik.
Wziołem miernik w dłoń i pomierzyłem napiecia:

wyłączony silnik: ok 12,5v na klemach
włączony silnik: ok12,5v na klemach oraz mniej wiecej te same wartości na alternatorze
probowałem mierzyć na wolnych, średnik oraz wysokich obrotachale wartości te sie nie zmieniaja.
Doszedłem do wniosku ze nie ma ładowania (no fakt geniusz ze mnie) ale może jest ktos kto przerabiał temat i problem leżał po innej stronie. Pytanie co w tej sytuacji zrobic kupić używany alternator i zamontowac? Czy oddać auto do elektromechanika?
Pozdrawiam
Aha dodam jeszcze że kontolka ładowania nie swieci przy zalączonym silniku, ale ładowania nie ma:(
Avatar użytkownika
bambusek86
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 20:44
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez slawek5t » 29 gru 2012, o 18:06

Według mnie tylko regulator napięcia do wymiany.
Jest on razem ze szczotkami
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez bambusek86 » 29 gru 2012, o 18:49

slawek5t napisał(a):Według mnie tylko regulator napięcia do wymiany.
Jest on razem ze szczotkami


Jak dopasować? kupić? na allegro, z altka nie moge nic odczytac wiec nie wiem czy to 90A czy 70 wiem tylko ze Valeo
Avatar użytkownika
bambusek86
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 20:44
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez pietrasiak2 » 29 gru 2012, o 19:06

Z regulatroem to musisz zrobić porządek , ale jak masz centralny pneumatyk też musisz go zaobserwować czy przez nieszczelność nie pracuje w "trakcie zamknięcia"
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez bambusek86 » 29 gru 2012, o 19:37

pietrasiak2 napisał(a):Z regulatroem to musisz zrobić porządek , ale jak masz centralny pneumatyk też musisz go zaobserwować czy przez nieszczelność nie pracuje w "trakcie zamknięcia"

hmmm własnie ze mam centralny pneumatyk, ale nic nie zaobserwowałem niepokojacego.

[ Dodano: 2012-12-29, 20:01 ]
bambusek86 napisał(a):
pietrasiak2 napisał(a):Z regulatroem to musisz zrobić porządek , ale jak masz centralny pneumatyk też musisz go zaobserwować czy przez nieszczelność nie pracuje w "trakcie zamknięcia"

hmmm własnie ze mam centralny pneumatyk, ale nic nie zaobserwowałem niepokojacego.

a z drugiej strony pneumatyk pneumatykiem ale nie mowie o uciekajacym prądzie na postoju tylko o braku ładowania na zalączonym silniku wiec central odpada raczej??
Avatar użytkownika
bambusek86
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 20:44
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez slawek5t » 29 gru 2012, o 23:56

Tak odpada bo ładowanie powinno być 14,4V a nie 12.5.
12.5V to może miec aku po 2-3 dniach postoju a nie alternator podczas pracy.


Mówisz w sklepie jaki masz silnik itd i zamawiają
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Kaplaty » 30 gru 2012, o 00:15

ładowanie w normie jest od 13.9 do 14.4
Kaplaty
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 6 lut 2012, o 03:33
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez slawek5t » 30 gru 2012, o 00:30

ładowanie w normie jest od 13.9 do 14.4

Tak ale on nie ma nawet tego minimum.
Najlepiej jak jest ponad 14V przy lekkim obciążeniu.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości