Podnoszenie mocy silnika 1.9 TD AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez jaro201 » 27 wrz 2012, o 15:43

Dawno siedzę już na tym temacie czytam sobie małe mody już zrobiłem np. boost pin trochę dawka paliwa zmieniona. Moje pytania to:
1) W turbinie garrett T2 cięgno zabezpieczone jest tylko zwykłym zegerem wystarczy go ino wyciągnąć a cięgno będzie wolne??
2) W jaki dokładnie przewód wpiąć trzeba manometr? i jakie to myszą być średnice przewodów jaki trójnik bo manometr mam zamiar kupić zwykły przemysłowy za 10zł a nie jakieś kolorowe świecące za dużą kase.
3) I czy można spokojnie turbinę kręcić bez wykręcania bo dostęp do tego cięgna jest trudny jak to proponujecie zrobić?
4) Na śrubie z podkręcania dawki mam jakąś blokadę jakby spłaszczony pierścień żeby tym nie za bardzo kręcić nie dłlo mogę się bez obaw tego pozbyć?
Z góry dziękuję wam za pomoc
jaro201
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Katowice

 

Postprzez stilgar29 » 27 wrz 2012, o 18:28

Witam
1 - tak wystarczy ściągnąć zabezpieczenie i sztanga zejdzie
2 - manometr możesz wpiąć za pomocą trójnika do przewodu ciśnieniowego w stronę pompy (ten co steruje boostpinem) grubość chyba 4 lub 5 mm wewnętrznej.
3 - mbc
4 - można kręcić bez zdejmowania

Pozdrawiam
KRIS
1.9 TD+i (Boost,11mm,K24,FMIC,DN0SD274) 75@~140
Sprzedany ;(
stilgar29
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 29 sie 2011, o 20:53
Lokalizacja: Katowice

Postprzez sssseba666 » 27 wrz 2012, o 19:22

sssseba666
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 21:10
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez jaro201 » 27 wrz 2012, o 22:43

a po co mcb jeśli chce ciśnienie zwiększać poprzez kręceniem cięgna (chodzi też o ograniczenia jakby nie było niepotrzebnych kosztów jeśli można zrobić to cięgnem i manometrem. A mówiąc o tym jak to zrobić mam na myśli to czy z pod auta jakoś idzie albo na czuja ręką to trzeba)? a co do tej blokady to ona nie pozwala na wkręcenie śruby właśnie i dlatego pytam.
jaro201
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Katowice

Postprzez stilgar29 » 28 wrz 2012, o 00:20

Możesz kręcić i sprawdzać co chwile na manometrze ale to bardzo nie wygodne. Miedzy blokadą a kontrą nie masz wolnego gwintu ?
KRIS
1.9 TD+i (Boost,11mm,K24,FMIC,DN0SD274) 75@~140
Sprzedany ;(
stilgar29
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 29 sie 2011, o 20:53
Lokalizacja: Katowice

Postprzez jaro201 » 28 wrz 2012, o 23:09

mało bardzo już wykorzystałem wszystko i proszę powiedz albo fotkę mi poślij którą śrubą się obroty zmniejsza. A jeszcze co to średnicy przewodów to bardziej jest to 4 mm czy 5 mm? bo ma to znaczenie ogromne zanik przetnę go by kupić odpowiednie złączki i wężyk ciśnieniowy. I jeszcze jakie złączki najlepiej do przewodów bo pewnie festo nie za bardzo, jakieś może aukcje polecisz mi na allegro?
jaro201
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Katowice

Postprzez witboy » 29 wrz 2012, o 12:36

przewody to pasuja idealnie przelewy od diesla nowe i gumowe i tez bedzie si
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jaro201 » 30 wrz 2012, o 01:41

ok ale trójnik i przewód do manometru muszę kupić i nie wiem czy 4mm czy 5mm nie zanm średnicy przewodów.

[ Dodano: 2012-10-02, 21:02 ]
powiedzcie mi która śruba odpowiada za obroty w pompie paliwa
jaro201
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Katowice

Postprzez grubson993 » 10 gru 2012, o 17:56

widzę ze temat ucichł, ostatnio gdzieś przeczytałem że wałek rozrządu od 1.6td [SB] poprawia dół, zmieniał ktoś i odczuł jakieś lepsze osiągi silnika ?
grubson993
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7 gru 2011, o 19:12
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez k0la » 10 gru 2012, o 18:55

ja słyszałem to samo tyle że chodziło o wałek od sdi i ze wyzej sie kreci silnik, ale nie testowałem tego
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez grubson993 » 11 gru 2012, o 16:55

może być coś w tym prawdy w końcu sdi musi mieć dobry współczynnik napełniania bo sam musi zassać powietrze więc wałek z sdi może powodować że zawory szybciej się otwierają i przez dłuższy czas są otwarte czy coś w tym rodzaju, a ciekawe czy kolektor dolotowy od sdi nie byłby lepszy niż od td/tdi
grubson993
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7 gru 2011, o 19:12
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez witboy » 31 gru 2012, o 21:03

nie kolektor jesli juz to awx jest najlepszy, a walek wlasnie sdi ma inne fazy otwarcia zaworow i dlatego lepsze napelnianie, minimalne roznice sa. ale zrobcie pompe 10 czy 11 i inne turbo i fmic czu ic z 1z bo w ogole w aaz niema i wtedy zacznijcie z walkami i kolektorami a nie zaczynacie od du.. strony..ja troche pokombinowalem z aaz i juz jest ponad 100 kuca i jezdzi sie wmiare przyjemnie
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron