Katalizator & strumienica

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Postprzez Opik » 5 lut 2013, o 04:01

a widzisz, Ty mówisz o dieslu, ja o benzynie. Ja mam u siebie normalną łuskową w okrągłej obudowie, która jest trochę szersza od całego układu wydechowego. Pewnie inaczej brzmią te w obudowie kata też. No i wiele zależy od samego silnika, niektóre po prostu co nie wsadzisz nie brzmią ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez brzesiu » 5 lut 2013, o 11:38

A no racja. Benzyna rządzi sie nieco innymi prawami ;)
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez damian94 » 11 lut 2013, o 18:15

Chciałbym wstawić strumienice w obudowie katalizatora poniważ w dowodzie mam 1.6 kat
Na allegro znalazłem coś takiego http://allegro.pl/strumienica-w-obudowi ... 35397.html
czy ta strumienica będiz dobra do mojego silnika no i jaką wybrać średnicę[50,55,60]


pozdr.damian94
damian94
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 16:28
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Radekb351 » 11 lut 2013, o 18:35

Kolego żadnia strumienica tylko zwykły tłumik uniwersalny,
znajdziesz na popularnym serwisie aukcyjnym.
50 bo wspawasz go na zakładkę.
NP.
Obrazek
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez Siw3k » 11 lut 2013, o 23:13

ja w swoim byłym golfie też miałem 1.6 Kat a go nie miałem była tylko prosta rura bez kata i strumiennicy i przegląd przechodził bez problemowo nikt o nic sie nie pytał :hyhy:
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 11 lut 2013, o 23:46

zadnych uniwersalnych tlumikow za kilka zlotych bo je mozna sobie wsadzic w pewna czesc ciala
chcesz to pakuj albo normalna strumienice albo rure i tyle, jak samochod nie jest zwiesniaczony a wydech nie buczy jak wibrator w beczce to diagnosta nie przyczepi sie do niczego ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Lucek777 » 12 lut 2013, o 01:54

Z tą nazwą strumienica to tak średnio bo prawdziwa strumienica to pare set kosztuje a te tanioszki w cenie rurki to ala strumienice :) druga sprawa jeśli chce się aby strumienica działała to trzeba przeliczyć rodzaj strumienicy i miejsce montażu jak dobrze pamiętam na długości jednej trzeciej czy coś takiego , źle zamontowana strumienica może pogorszyć osiągi http://tuning.pl/_tuning_Strumienice__d ... _473_.html . Więc aby nie było złudzeń zakładał bym zwykłą rurkę lub jak ktoś pokazał zwykły tłumik .

Ps Bez obrazy to tylko moje zdanie zresztą nie tylko moje wyżej link .
Ostatnio edytowano 12 lut 2013, o 02:07 przez Lucek777, łącznie edytowano 1 raz
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 12 lut 2013, o 02:01

Lucek777, jak Ty w ogóle przez moment rozważałeś jakikolwiek przyrost mocy to wiesz :lol:
strumienica nic nie daje poza dźwiękiem, ani w przyrost, ani w zabieranie mocy (już prędzej) nie wierzę w tym przypadku. Ale dźwięk fajny robi :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Lucek777 » 12 lut 2013, o 02:17

Opik napisał(a):Lucek777, jak Ty w ogóle przez moment rozważałeś jakikolwiek przyrost mocy to wiesz :lol:
strumienica nic nie daje poza dźwiękiem, ani w przyrost, ani w zabieranie mocy (już prędzej) nie wierzę w tym przypadku. Ale dźwięk fajny robi :)


Opik Najlepsza i najrozsądniejsza odpowiedź jaką słyszałem :) dźwięk robi koniec tematu , Ja tak ogólnie dla tych co myślą że z 20KM zyskają ale twoja odpowiedź naprawdę tłumaczy tym osobom wszystko .

Ps.Opik ja nie rozważałem też nie wierzę w przyrost.A to co napisałem o montażu to kiedyś zaczytałem i dotyczyło silników sportowych.
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 12 lut 2013, o 11:18

Lucek777 napisał(a):Opik Najlepsza i najrozsądniejsza odpowiedź jaką słyszałem :) dźwięk robi koniec tematu , Ja tak ogólnie dla tych co myślą że z 20KM zyskają ale twoja odpowiedź naprawdę tłumaczy tym osobom wszystko .

Ps.Opik ja nie rozważałem też nie wierzę w przyrost.A to co napisałem o montażu to kiedyś zaczytałem i dotyczyło silników sportowych.


no owszem, sa zjawiska falowe, pojemnosci wydechow i inne rozne cudawianki. Jednak jak sam czytales ma to znaczenie w silnikach sportowych gdzie dla kazdej jednej sztuki jest wszystko specjalnie liczone i projektowane, a sam silnik dopracowany do granic mozliwosci. Masowka w normalnych samochodach jest robiona z taka tolerancja ze naprawde trzeba przedobrzyc zeby cos spieprzyc w tej kwestii.
Do tego stopnia ze zrobilismy kiedys eksperyment i wsadzilismy do brejdaka Uno 1.0 stary tlumik od mojego Simsona. Zamontowany byl jako pierwszy w ukladzie, mniej wiecej w srodku. I jak pordzil sobie tlumiczek od 4konnego motorowerku w 45 konnym samochodzie? Jedyna roznica to wolniejsze wkrecanie sie powyzej 3,5tys obrotow i mniejsza moc powyzej tego zakresu. Przypominam - 4KM vs 45KM. Wiadomo ze jest to jeden przypade i w innym samochodzie mogloby byc zupelnie inaczej, ale pokazuje ze takie bardzo wrazliwe to to nie jest
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez brzesiu » 12 lut 2013, o 13:00

No dobra bo troche mamy tu zamieszanie. Trzeba rozróżnić dwie sprawy.
Co da nam odczuwalna różnice wywalenie katalizatora czy zrobienie kompletnego wydechu wyliczonego pod konkretne auto ?

Bo ja słyszałem np opinie ze w dziesiejszych samochodach układy wydechowe sa tak wyliczone ze nawet nie powiedziane ze wycięcie Fapa na 100% zwiększy moc (zakładając oczywiscie ze nie byl on zapchany).

Zobaczcie jak pogmatwane nieraz są kolektory wydechowe w motorsporcie. Albo np moim zdaniem najlepszy przykład to tłumiki w sportowych piłach łańcuchowych. Dlaczego one są takie wielkie skoro mogli by zrobić prostą krótka rórkę ;)
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Ag&dur=444
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 12 lut 2013, o 14:10

brzesiu, ponownie padło, co sam podkreśliłeś słowo sport. W takim wypadku wszystko ma znaczenie, wydech także.
W cywilnym samochodzie, który jest robiony jako masówka, a nie od początku do końca składany indywidualnie wydechem dużo nie zdziałasz, zwłaszcza w starszych konstrukcjach, które nie są wyżyłowane. W takich wolnnossakach takich jak golfowe 2.0 jeżeli chcesz coś ugrać wydechem, to odpowiednim kolektorem. Idealnie spasowanym, wypolerowanym i o odpowiednim kształcie. A jaki tłumik, strumienicę i inne cuda wsadzisz dalej ma już marginalne znaczenie.
Wycięcie kata czy filtra nawet jak nie są zapchane teoretycznie da jakiś zysk, bo maleje opór przepływu spalin, ale w praktyce jest z tym różnie.
Więc podsumowując - jeżeli nie przegniesz i nie wstawisz w układzie wydechowym wiadra, albo tłumiczka od kosiarki, to za wiele nie popsujesz ;)
Oczywiście mowa o wolnossakach cały czas, w turbo pakujesz pełen przelot 3"bo spaliny i tak są wypychane ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości