VR6 cisnienie w układzie chłodzenia,

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Smolak » 15 mar 2014, o 12:35

Widzę, że lubisz poszaleć vr6 :) Po to go stworzono ! :)
Uważaj na pompę oleju. Czujnik ciśnienia oleju nie pokaże, że pompa padła, a to oznacza wzrost ciśnienia oleju z 5 do nawet 15 atm. Mi tak się stało i wywaliło oring pod podstawą filtra i niestety napinacz łańcucha rozrządu i łańcuch :(
Miałem troszkę napraw ale przy okazji zrobiłem sobie coś takiego (polecam) :
http://www.golf3.pl/topics28/aktualne-w ... t58241.htm

[ Dodano: 2014-03-15, 11:37 ]
Nie rozumiem ?
Jak wywaliło litr ? Odkręciłeś ? Którędy ?

[ Dodano: 2014-03-15, 11:39 ]
Spod korka wody ? I jak wywaliło to jaki stan ?

[ Dodano: 2014-03-15, 11:50 ]
Silnik przegrzewa się i/lub wyrzuca wodę poprzez zbiornik wyrównawczy.
Pierwszą czynnością powinno być sprawdzenie faktycznej temperatury cieczy poprzez zanurzenie w zbiorniczku wyrównawczym termometru ze skalą do 100*C lub więcej oraz rozgrzanie silnika. Pomijając ewentualne przekłamywanie wskaźnika temperatury, przyczynami przegrzewania się silnika mogą być, w kolejności od najczęściej występujących:
a) Uszkodzony termostat
Uszkodzenie termostatu objawia się tym, że górny wąż dochodzący do chłodnicy jest gorący, natomiast dolny pozostaje zimny. Termostat znajduje się pod pompą wody, jego obudową jest plastikowe kolanko. Wymianę przeprowadzamy od dołu po uprzednim wymontowaniu wspornika pompy wspomagania (uwaga: nie trzeba otwierać układu wspomagania, pompę wystarczy odchylić na bok i podwiesić do przedniej belki). Inaczej jest w passatach z silnikiem VR6, gdzie termostat znajduje się na króćcu z czujnikami koło głowicy.

b) Uszkodzony wyłącznik termiczny wentylatora lub sam wentylator
Termowłącznik wentylatora znajduje się na dole chłodnicy, stojąc przodem do auta po prawej stronie. W zależności od wersji dochodzą do niego 2 lub 3 kable (wentylator jedno- lub dwubiegowy). Jeżeli chłodnica jest gorąca, ale wentylator nie załącza się, należy sprawdzić bezpieczniki w kabinie lub wyłącznik. Wyłącznik sprawdza się poprzez odpięcie wtyczki i połączenie czerwonego kabla z czerwono-białym (pierwszy bieg), następnie czerwonego z czerwono-żółtym (drugi bieg). Jeśli wentylator załączy się, należy wymienić termowłącznik. Jeśli nie, przyczyny należy szukać w silniku wentylatora lub przewodach zasilających.

c) Nieszczelny układ chłodzenia
W przypadku gdy silnik wyrzuca ciecz poprzez zbiornik wyrównawczy należy wymienić korek wlewu w zbiorniczku wyrównawczym. Posiada on zawór bezpieczeństwa upuszczający nadciśnienie z układu, ulega on jednak z czasem uszkodzeniu. W skutek spadku ciśnienia w układzie obniża się próg wrzenia płynu i zostaje on gwałtownie wyrzucony przez korek.

d) Zapowietrzenie układu chłodzenia
Zapowietrzenie może nastąpić tylko w przypadku rozszczelnienia układu poniżej zbiornika lub np. w skutek złego odpowietrzenia układu po wymianie płynu.
> Odpowietrzanie układu. Aby odpowietrzyć układ, nalezy ustawić auto na równej powierzchni, otworzyć korek w zbiorniczku wyrównawczym i uruchomić silnik, nagrzewać go aż do włączenia wentylatorów chłodnicy. Poziom płynu uzupełniać na bierząco. Aby przyspieszyć odpowietrzanie po całkowitym spuszczeniu cieczy, układ należy napełnić najpierw poprzez napełnienie chłodnicy (odpiąć gruby wąż przy króćcu głowicy, napełnić chłodnicę, założyć wąż, patrz foto), a dopiero potem wlewać płyn do zbiorniczka. Uwaga: w przypadku zatkania cienkiego wężyka łączącego zbiorniczek wyrównawczy i króciec w głowicy odpowietrzenie będzie bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe! Jeśli masz problemy z odpowietrzeniem układu, sprawdź drożność tego wężyka oraz króćca.

> Odpowietrzenie układu w silnikach VR6.
Odpowietrzenie przebiega podobnie jak w opisie wyżej, z małą różnicą: podczas napełniania pustego układu, należy nacisnąć na górny wąż chłodnicy w dół (nie zaciskać!). Pozwoli to na szybsze wypchnięcie powietrza z układu.

e) Uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica
Tej usterce towarzyszy intensywne kopcenie z wydechu na biało, pojawiające się w zbiorniczku wyrównawczym plamy oleju, ubywanie płynu z układu bez widocznych wycieków, dostawanie się płynu chłodniczego do oleju (tworzenie się "masła" na korku wlewu oleju oraz bagnecie, w dużych ilościach), ubywanie oleju.

f) Niedrożna chłodnica
Pomimo sprawnego termostatu dolny wąż chłodnicy pozostaje zimny. Przyczyną może być zgniecenie chłodnicy lub wytrącający się w niej osad.

g) Uszkodzona pompa wody
Widać wyciek spod koła pasowego, pompa chrobocze, chłodnica pozostaje zimna, nie działa ogrzewanie w kabinie
Smolak
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

 

Postprzez pajda150 » 15 mar 2014, o 12:53

jak wywaliło to w zbiorniczku zero, korka nie odkrecałem, samo bokiem wyleciało wiec mogłęm tylko patrzec, silnik juz wyłaczyłęm po 15 sekundach na wolnych obrotach, cisnienie oleju pokazuje na kompie tak? mfa? dopiero bede podpinał. tak jak napisałem stwierdzono jkies rysy na tulejach i innych tam rzeczach (nie znam sie na mechanice niestety) cały osprzet silnika jest albo nowy albo uzywany z pewnego zrodła i jak nowy, jedynie rozrusznik kupiłem za 50 zł bo szło to prosto sprawdzic :) wiec po prostu silnik do remontu.....
Avatar użytkownika
pajda150
Badacz tematu
 
Posty: 328
Dołączył(a): 22 lis 2010, o 20:29
Lokalizacja: Zebrzydowice

Postprzez Smolak » 15 mar 2014, o 13:08

pajda150 napisał(a):jak wywaliło to w zbiorniczku zero, korka nie odkrecałem, samo bokiem wyleciało wiec mogłęm tylko patrzec, silnik juz wyłaczyłęm po 15 sekundach na wolnych obrotach, cisnienie oleju pokazuje na kompie tak? mfa? dopiero bede podpinał. tak jak napisałem stwierdzono jkies rysy na tulejach i innych tam rzeczach (nie znam sie na mechanice niestety) cały osprzet silnika jest albo nowy albo uzywany z pewnego zrodła i jak nowy, jedynie rozrusznik kupiłem za 50 zł bo szło to prosto sprawdzic :) wiec po prostu silnik do remontu.....


jak wyleciało spod korka to pompuje silnik - uszczelka głowicy
ale na jakiej podstawie tak powiedział ????????

ciśnienie oleju pokazuje kontrolka na tablicy, gdzie jak przekręcasz kluczyk to świeci
i jak uruchamiasz silnik to gaśnie ze wskazania czujnika 0,25 bar
a jak silnik chodzi to wskazuje drugi czujnik na minimum ciśnienia oleju 1,4 bar
więc ta kontrolka nie pokaże nic co jest wyżej niż 1,4 bar
i jak pada pompa to czujnikom to nie przeszkadza bo nie pokazują ciśnienia max

jak mechanik powiedział, że są rysy to na pewno szlif cylindrów

więc rozbierasz cały silnik i na nowe musisz wymienić ! to :
- panewki wałowe
- panewki korbowodowe
- śruby wałowe
- śruby korbowodowe
- śruby głowicy
- pierścienie tłoków
- lekucienki szlif głowicy
- idealnie by było wyrównanie bloku, ale to trudniej zrobić
- komplet rozrządu
w zależności od zużycia ( tu decyduje mechanik )
- wałek rozrządu
- 2 zębatki górne i dolna rozrządu
głowicę sprawdzałeś więc szklanki, zawory są ok

koszt niemały ale warto (nawet śruby są drogie - bo są jednorazowe! )
:) nie zastosowanie się do powyższych wskazówek grozi dużymi kosztami :)

[ Dodano: 2014-03-15, 12:12 ]
ja też kiedyś zrobiłem taki remont :)
już 120 tyś zrobiłem
i nie mam problemu, żeby w dowolnym momencie 240 pojechać :) ''w Niemczech''
Ostatnio edytowano 15 mar 2014, o 13:15 przez Smolak, łącznie edytowano 1 raz
Smolak
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez pajda150 » 15 mar 2014, o 13:14

uszczelka pod głowica nowa, metalowa, nowe sruby, tez pisałem :) wiec to z bloku, mi to wszytko tata robi :) no to co napisałes to bedzie takei cos do roboty, nowy rozrzad obowiazkowy. Koszty i tak niesamowite miałbym juz erke dawno tylko pytanie co w niej by sie wysrało jakbym nie miał szczescia, wiec jak juz pakujemi tysiace to zeby był vr6 ale sprawny jak nowy
Avatar użytkownika
pajda150
Badacz tematu
 
Posty: 328
Dołączył(a): 22 lis 2010, o 20:29
Lokalizacja: Zebrzydowice

Postprzez Smolak » 15 mar 2014, o 13:17

ale czekaj
na jakiej podstawie mechanik powiedział, że są rysy ??
jak wymieniałeś uszczelkę ?

[ Dodano: 2014-03-15, 12:20 ]
bo rysy na cylindrach nie powodują pompowania ciśnienia w układzie wody !
rysy to niższa kompresja, to benzyna w oleju i olej w komorze spalania

[ Dodano: 2014-03-15, 12:24 ]
chyba sam wskazałeś na blok :(
chyba wymiana uszczelki to było za mało, chyba puściła i pompuje ciśnienie z cylindra do wody
chyba jednak trzeba lekko splanować, zrównać blok
ale uwaga :)
tutaj planując blok podnosisz kompresję :) MOC :)

[ Dodano: 2014-03-15, 12:27 ]
jeśli będziesz musiał to zrób I szlif - ale tu wymiana tłoków
i plan bloku ''odpowiedni'' to uzyskujesz szerszą komorę spalania ale z większym ciśnieniem, może być najmocniejszy bez doładowania vr6 - ja bym tak zrobił, ale nie musiałem wyciągać bloku
Smolak
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez pajda150 » 15 mar 2014, o 13:47

hmm oddałem do sprawdzenia stwierdzono rysy wiec chyba w takich firmach gdzie sie oddaje takie rzeczy to maja odpowiedni sprzet zeby to stwierdzic :)

uszczelka jest skręcona prawidłowo, głowica była splanowana sprawdzona. Było juz paru magików u mnie przy aucie i tematy były od termostatu po wymiane silnika. Jeszcze brakowało takiego co by powiedział ze lampy z tyłu trzeba wymienic i bedzie działało :) wiec sa mechanicy i "mechanicy" :) oddałem silnik do kompletnego remontu wiec tak jak mowiłem nie znam sie na mechanice za duzo ciezkich rzeczy do mnie mówisz :) mają to zrobic w profi firmie na igłe to mam nadzieje zrobia i zyje nadzieją ze bedzie to po złożeniu juz wszystko działac :)

[ Dodano: 2014-05-18, 13:10 ]
ponawiam temat, silnik po remoncie, pierscienie tłoki sa nowe,szlif, głowica zrobiona na nowo, nowy rozrząd wszystko jest nowe!!!!!!
czy ktoś mi powie dlaczego jak zgasze silnik po 5 km jeździe to wyciska płyn na zewnątrz zbiorniczka?
wyleje sie jakies 300 ml i jak zapale auto to spada ale juz trzeba dolac bo jest 300 ml mniej. nie mam jedynie zbiorniczka wyrównawczego od vr6, (jesli ktos zasugeruje zbiorniczek prosze o uzasadnienie jaka jest różnica w jego zastosowaniu) tak to wszsytko jest zrobione zgodnie ze schematem skłądania silnika,
ojciec juz go zna na pamieć pomóżcie prosze bo szlag mnie juz trafia pieniędzy mnóstwo poszło a tu dalej takie cos, silnik chodzi jak złoto, nic nie cyka, jest idealny, w samochodzie cisza tylko ten jeden problem, wąż sie czasami robi twardy ale juz nie tak mocno jak przed remontem.

Bardzo prosze o pomoc :(

[ Dodano: 2014-05-18, 13:11 ]
up!
Avatar użytkownika
pajda150
Badacz tematu
 
Posty: 328
Dołączył(a): 22 lis 2010, o 20:29
Lokalizacja: Zebrzydowice

Postprzez PiJey88 » 19 maja 2014, o 21:12

zacznij od najprostszych rzeczy, nie szukaj problemu gdzieś gdzie jest najdrożej...

1. sprawdź termostat czy poprawnie się otwiera, ale z tego co czytam to chyba jest OK

2. SPRAWDŹ DODATKOWĄ ELEKTRYCZNĄ POMPĘ WODY !! wypnij z niej wtyczkę, zepnij na krótko i zobacz czy działa, jak nie działa to może być zalepiona syfem czy po prostu zakamieniała i może blokować swobodny przepływ cieczy przez co się grzeje.

3. temp w VR6 w zależności od wersji licznika jest różna, liczniki MM zaokrąglają temp do równych 90stopni (szybkie wskazówki), a liczniki VDO (wolne wskazówki) pokazują na bieżąco temperaturę realną, która ciągle się waha, np stoisz w korku to dochodzi do 95 st, lecisz trasą pokazuje 80 st, pałujesz to będzie 100 st., a na licznikach MM zawsze jest 90, chyba że faktycznie jakoś diametralnie skoczy temperatura, np na 100 stopni, wtedy oczywiście licznik ruszy dalej.

Ja obstawiam elektryczną pompkę która przeważnie daje ciała i w 20 letnich dziadkach już odmawia posługi i nikt tego nie zauważa.
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pajda150 » 20 maja 2014, o 15:03

ma te wolne liczniki jak mówisz bo jesli rozumiem wolno sie podnosza a temp roznie pokazuje czy jade czy stoje , nie wiem jak przy pałowaniu bo delikatnie jezdziłem teraz bo sie wszystko dociera i przez 2 tys km tak zrobie. cały osprzet silnika jest nowy, pompki działają bo wciąga płyn jak zapale auto, ale jak juz stane to na wolnych obrotach wywala ten płyn dziwne zjawisko, pompki czujniki termostatt (sprawdzony) to wszystko nowe rzeczy, chłodnica duza nowa i nie najtansza z harta, przewody całe popodpnane tak jak ma to być jedyna rzecza ktorej nie mam z vr6 to zbiorniczek wyrownawczy, juz zamówiłem, ale jesli to wina tego to niech mi to ktos logicznie uzasadni dlaczego bo nie wierze. Głowica sciagnieta kolejny raz i pojechałą na sprawdzenie ponowne, blok tez pojdzie na sprawdzenie jak tam nie bedzie nic, to powiem szczerze bede szukał drzewa na którym sie bedzie szlo efektownie rozbic... pieniedzy utopione tyle ze to powinno chodzic jak złoto, tzn chodzi, bez stuków jak nowe, olej czysty silnik suchy wszystk pieknie tylko ten płyn.
Avatar użytkownika
pajda150
Badacz tematu
 
Posty: 328
Dołączył(a): 22 lis 2010, o 20:29
Lokalizacja: Zebrzydowice

Postprzez pawlacz » 20 maja 2014, o 17:19

To wymien zbiorniczek na vr6 skoro jest inny, kto wie moze ma minimalny detal a jednak ma duzy wplyw na cisnienie wody...
Skoro mowisz ze wszystko jest ok tylko zbiorniczek jest inny to juz dawno bym go wymienil...
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez PiJey88 » 20 maja 2014, o 20:25

zbiorniczek nie ma wpływu, nie jeden VR jeździ na zwykłym małym
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pajda150 » 21 maja 2014, o 14:58

a wielu innych ludzi mówi ze jednak ma wpływ choc nie chce mi sie wierzyc, własnie ile ludzi tyle opini, ale dziekuje za pomoc
Avatar użytkownika
pajda150
Badacz tematu
 
Posty: 328
Dołączył(a): 22 lis 2010, o 20:29
Lokalizacja: Zebrzydowice

Postprzez deusiwo » 21 maja 2014, o 19:47

Są takie środki do czyszczenia układu chłodzenia spróbuj go przepłukać może coś jest przytkane?
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości