układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Marcino » 17 paź 2007, o 15:53

pomogłem Ci na tyle na ile potrafiłem co do tego koloru to nie mam pojecia :)
Avatar użytkownika
Marcino
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2 maja 2007, o 09:18
Lokalizacja: Orzesze

 

Postprzez marko1967 » 17 paź 2007, o 19:34

aros87 - jak masz płyn chłodzący różowy to dolewasz różowy ale ja bym nie ryzykował bo jak sprzedajacy dolewał wody to automatycznie obniża się odporność na mróz a chyba pamiętasz mrozy z przed dwuch lat kup nowy do minus 35 lub 37stopni i wymien cały płyn to koszt około 35zł i masz pewność że Ci bloku nie rossadzi pzy minus 25stopniach co do koloru płynu w zbiorniku do spryskiwacz to producęci używają rużnych kolorów i kolor naprzykład zielony może być letni lub zimowy a do spryskiwacz możesz mieszać nawet kolorami czego nie wolno robić w przypadku płynu chłodzącego
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez aros87 » 17 paź 2007, o 20:12

marko1967, dzieki za pomoc, mozesz mi jeszcze powiedziec gdzie sie spuszcza stary plyn chlodzacy i czy po wlaniu nowego przez zbiorniczek wyrownawczy trzeba to jakos odpowietrzyc? :-/
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez marko1967 » 17 paź 2007, o 20:23

aros87 wyjmnij taki gruby wąż nadole z chłodnicy to jest najniższy punkt i tamtędy spuść stary płyn chłodnica sama się odpowietrzy wlej normalny stan max w zbiorniczku wyruwnawczym możesz troche pduśić te grube węże i włącz silnik tak długo aż włączy się wętylator obserwuj zbiornik wyruwnawczy ewentualnie dolej płynu pamiętaj po spuszczeniu płynu ten gruby wąż włusz spowrotem bo wszystko pujdzie w ziemie powodzenia
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pogo84 » 18 paź 2007, o 09:56

jak maiałes rozowy płyn byl to niemiecki koncentrat SWAG ! mozesz kupic go jest bardzo tani i dobry i dolecac 1:1 jak jeszcze nie spusciules go ! i nie zalewaj tylko tymi plynami Petrygo albo Borygo!
pogo84
Badacz tematu
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 paź 2007, o 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana płynów

Postprzez thomas » 19 paź 2007, o 16:51

Ja nie jestem fachowcem ale dobrze ci radze wymien sobie płyn chłodzenia na całkiem nowy np. ja mam Dynagel 2000 A taka opcja wymiany bedzie dla twego silika najlepsza! A płyn do spryskiwacza to lej co masz lecz pamietaj idzie zima!!! :lol:
piekorz
thomas
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 17:55
Lokalizacja: Czechowice

Postprzez aros87 » 25 paź 2007, o 16:37

mam jeszcze jedno pytanie, czy pospuszczeniu starego plyny chlodzacego przeplukac caly uklad woda przed wlaniem nowego? I jkeszcze jedno pytanie z ciekawosci:) Ma plyn chlodzacy jakis wplyw na silnik?
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez Redrick » 25 paź 2007, o 16:49

nie musisz nic przepłukiwać spuszczasz stary i lejesz nowy a płyn wpływu na silnik nie ma a płyny między sobą mogą się różnić jedynie tym że jeden od drugiego ma większą odporność na temp. minusowe i lepiej może studzić silnik na rozruchu
Avatar użytkownika
Redrick
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 14 lip 2007, o 19:14
Lokalizacja: Szamotuły

Plyn chlodzacy i olej

Postprzez aros87 » 26 paź 2007, o 17:01

Witam!

Mam pytanie jak sprawdzic czy plyn z chlodnicy dostaje sie do oleju? Prze sotatnire 2 miesiace ubylo mi jakies 2 cm plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym, czy to moze oznaczac czy plyn dostaje sie do silnika?
aros87
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 16:53
Lokalizacja: Orzesze

Postprzez marko1967 » 26 paź 2007, o 18:40

aros87 jeżeli płyn chłodzący dostaje się do oleju to na korku wlewu oleju od środka osadza się taka maź podobna do musztardy ale drugą przyczyną ubytku płynu chłodzącego może być bardzo mała szczelina (dziurka ) w chłodnicy takim obiawem który na to wskazuje mogą być bardziej parujące szyby w chłodne dni niż zwykle
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez dziabi3 » 27 paź 2007, o 21:14

przez 2 miesiące 2 cm płyny a ty czytałes instrukcje obsługi w golfie co 500 km sie sprawdza stan płynu a tak pozatym 2 cm na 2 miesiace to normalka.

układ hłodzenia nie jest w pełni hermetyczny ekstremalnie , jest tylko hermetyczny do 1 atmosfery jak sobie policzyłem potem puszcza nadmiar cisnienia razem z para i tymi twoimi 2 cm płynu w ciagu 2 miesiecy

spoko jakby to była uszczelka to by ci hohlowało wode albo wywalało na zewnątrz zaworem spustowym w zbiorniczku
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez ted3 » 28 paź 2007, o 13:38

Ubywanie płynu w miarę upływu czasu ? no nie wiem .Ja od 2 lat jak sprowadziłem brykę z zachodu nie wlałem ani grama płynu.Jeżeli płyn dostaje się do oleju to na miarce oleju będzie kawa z mlekiem. Uszczelka pod głowicą do wymiany. Mogą być też wycieki na połączeniach, nagrzewnicy powietrza.
ted3
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 26 cze 2007, o 10:57
Lokalizacja: wielkoplska

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron