układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Wyciek płynu chłodniczego.

Postprzez truckerek » 28 sty 2013, o 17:32

Witam was. Jestem tutaj nowy. Jeżdżę golfem 3 1.8GT. Od wczoraj pojawił mi się problem. Podczas jazdy przestało mi działać ogrzewanie. Dzisiaj po ostudzeniu silnika zajrzałem pod maskę i okazało się, że nie mam ani grama płynu chłodniczego w zbiorniczku. Więc kupiłem koncentrat, rozrobiłem, zalałem i czekałem na efekty. po 2-3 godzinach zobaczyłem czerwoną plamkę na śniegu w okolicach lewej strony silnika. Powiedzcie mi czy to będzie wina pompy wody?

Naczytałem się tych wszystkich tematów i już mam mętlik w głowie.
truckerek
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 17:28
Lokalizacja: Poznań

Wyciek płynu chłodniczego.

 

Postprzez pietrasiak2 » 28 sty 2013, o 19:54

Pompa jest po prawej stronie auta (strona pasażera) po lewej masz zbiornik wyrównawczy .Napisz bliżej z przodu przy chłodnicy czy dalej :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez michaal » 28 sty 2013, o 20:21

Naprawa pompy to mały wydatek w porównaniu z tym że mogłeś przegrzać silnik przez jazdę bez płynu.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez truckerek » 28 sty 2013, o 20:36

Wyciek jest od strony pasazera z okolic rozrzadu.

Wiem, ze moglem przegrzac, ale cale szczescie nic sie nie stalo...
truckerek
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 17:28
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pietrasiak2 » 28 sty 2013, o 20:54

Pompa do wymiany. W 1.8 jak nie masz klimy do 2,5 godziny roboty .
do zrzucenia paski altka i wspomagania i jej podstawa , pompa wspomagania , altek, podstawa altka i pompę masz na wierzchu . Nie wiem czy w komplecie będzi oring pod termostat jak nie to dokup i ewentulknie koło pasowe na pompę :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez truckerek » 28 sty 2013, o 21:48

Mam wersję bez klimy :) Aż się przeraziłem dzisiaj jak otworzyłem maskę. Jutro położę się pod niego jeszcze, ale najpierw trzeba podnieść go, bo na glebie :) Wyczytałem, że może być strzelony króciec do pompy wody. Ale to jest takie gdybanie. A coś jeszcze może być winne, że pojawia się plama z tamtej strony silnika?

[ Dodano: 2013-01-29, 19:34 ]
Tak wiec dzisiaj po glebszych ogledzinach mam winowajce... pompa wody dead i na dodatek chlodnica spodem leci... Macie jakies sprawdzone firmy chlodnic? Ile bym musial wylozyc na owy sprzet, zeby nie wymieniac za 2 tygodnie? Te z allegro za 60-70zl sa cos warte?
truckerek
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 17:28
Lokalizacja: Poznań

Jaka chłodnica?

Postprzez truckerek » 30 sty 2013, o 15:20

Siemka. Jak już wcześniej napisałem w innym temacie strzeliła mi chłodnica. Auto jest po swapie z 1.6 na 1.8 i chłodnica nie była zmieniana czyli zapewne będzie od 1.6. Teraz pytanie, czy chłodnica w 1.6 i 1.8 jest taka sama? Bo znalazłem kilka chłodnic, ale o różnych wymiarach.

A tak btw. jakie chłodnice polecacie? Tzn jakiej marki? Bo na alledrogo znalazłem chłodnice nowe nawet za 60, 80 zł. Nadadzą się do czegoś? Czy to zwykły szmelc?
truckerek
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 17:28
Lokalizacja: Poznań

Postprzez tdu1705 » 30 sty 2013, o 17:17

A mam pytanie, sprawdzałem i mój termostat się otwiera przy 84 stopniach, czyli dobrze :), tyle że wskazówka pokazuje mi że jest 80 stopni i załącza się wentylator - mam tak po wymianie na pierwszy felerny termostat, co mam zrobić? Może wyłączyć mu zasilanie na aku na całą noc, myślicie że pomoże?
tdu1705
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:38
Lokalizacja: Bytom
Rocznik: 1997
Silnik: AEE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez PabloSBT » 30 sty 2013, o 17:45

tdu1705 napisał(a):A mam pytanie, sprawdzałem i mój termostat się otwiera przy 84 stopniach, czyli dobrze :), tyle że wskazówka pokazuje mi że jest 80 stopni i załącza się wentylator - mam tak po wymianie na pierwszy felerny termostat, co mam zrobić? Może wyłączyć mu zasilanie na aku na całą noc, myślicie że pomoże?


czujnik temperatury (jest na króćcu z którego wychodzą węże na chłodnice) sprawdź miernikiem na pinie 1 i 3 (numerki pinów masz na wtyczce) i włącz miernik na pomiar omów powinny być takie wartości
Obrazek

Jeśli będą poprawne wskazania to sprawdź czujnik w chłodnicy który załącza wentylatory bo były różne modele niektóre włączały wentylator od 85 stopni :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez PabloSBT » 30 sty 2013, o 18:03

na chłodnicę nie ma co oszczędzać to główny element ostudzający auto te tanie są bardzo słabe od kamyków zaraz sie zaklepuje chłodnica ja kupiłem za 120 zł THERMOTEC już 2 rok mi służy bez problemu co do chłodnicy to wiadomo najlepiej kupić hella orginał ale kosztuje ok 200-300zł ale najpierw zdejmij grill i zmierz chłodnicę bo różne wymiary były w 1.6 tzn 430x322x34 i 525x320
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Ucieka płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez sebadure » 30 sty 2013, o 20:21

Witam ma taki problem, że co jakiś czas muszę dolewać płynu chłodzącego ponieważ gdzieś ucieka. Jest to o tyle dziwne, że nie ucieka cały tylko jest w zbiorniczku około 3cm od dołu zawsze płynu. Wiecie może czym to może być spowodowane ? Myślałem o wężach gumowych, ale też wyczytałem o uszczelce pod głowicą, ale wydaje mi się, że jakby uszczelka była trafiona to płyn by tak nagle nie uciekał bo u mnie jest tak, że jeździłem 2 tygodnie i codziennie sprawdzałem. Stan się zgadadzał cały czas. Dziś rano na zimnym silniku musiałem dać w ogień mocno żeby wyskoczyć z zaspy i po kilku sekundach zaczęła mrugać kontrolka od chłodzenia. Otwieram maske patrze, a tam znowu na samym dnie zbieroniczka płynu zostało. Może jest gdzieś dziura na wężu i jak dostał na zimnym dziś takiego dużego ciśnienia to się porozlewał ?
sebadure
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:35
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez truckerek » 30 sty 2013, o 20:36

Ja mam 525 z tego co +/- mierzyłem. Mam w domu nową chłodnicę, ale od passata b3 i sam rdzeń jest około 620 :-/
truckerek
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 17:28
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości