Większe turbo

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez Damianeros » 23 lip 2013, o 14:59

Pozor, no dzięki za szczegółową odpowiedź :D :drunk: Dmuchanie od 3000 jak dla mnie trochę lipton, na ogół jeżdżę do 2000-2500 :zdegustowany: ale może coś się będzie dało zrobić ;-)
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

 

Postprzez Pozor » 23 lip 2013, o 19:07

czytałem że można niby podłączyć go jakoś pod ten zaworek i by szybciej dmuchała ta turbawka ale że nie mam tdi i tego zaworka również więc mi to zwisa :-P
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez szati » 2 gru 2013, o 23:05

Panowie powiedzcie od ilu tak naprawdę wstaje T3? Jedni mówią, że od 3000 a inni, że tak od 2700. Więc jak to jest naprawdę? Jakie ciśnienie jest na granicy rozsądku? 1.1-1.3bar? Sam przymierzam się do wymiany turbiny na T3 ale trochę obawiam się o za duży lag, a VNT odpada.
szati
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23 maja 2013, o 18:53
Lokalizacja: WGS/OP

Postprzez Pozor » 3 gru 2013, o 00:01

2700 to jest moment w którym nie ma pełnego doładowania ale coś zaczyna czuć że samochód ciągnie a jak dojdziesz do 3000 to wtedy czuć prawidłowe doładowanie które nieźle bije :hyhy: dla garretta T3 zwyczajne ciśnienie doładowania to 1.2 /1.3 bar ale wytrzyma i 1.8 bar tylko że owszem jest lag czego nie chcesz pewnie ale mi tam nie przeszkadza da się porawić dół różnymi sposobami a ja już mam swoją receptę żeby jakoś dobić do tych 3 tyś przyzwoicie :ok: . A tak z ciekawości czemu VNT ci nie odpowiada jeżeli chcesz szybkie dmuchanie z dołu ??
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez szati » 3 gru 2013, o 21:25

Pozor liczyłem na to, że się udzielisz w tym temacie :-) VNT=większe koszty zakupu i montażu a o regeneracji nie wspomnę. W tej chwili mam wymienionego Boost Pina ale do T3 będę składał pompę 11-12mm oczywiście gov mod itp. do tego fmic ewentualnie ic. Na takich ustawieniach spodziewam się około 120-130KM choć nie koniami tylko momentem się jedzie :-) obawiam się czy seryjne sprzęgło to wytrzyma... Na samym dole aż tak bardzo mi nie zależy ale nie chce go mieć dużo słabszego niż teraz. Może głupie pytanie ale skoro posiadam pompę wtryskową sekcyjną to czy góra będzie pasować od pompy z maszyny rolniczej czy musi to być pompa od osobówki? W sumie pomp jeszcze nie rozbierałem ale z chęcią podejmę ryzyko :-D
szati
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23 maja 2013, o 18:53
Lokalizacja: WGS/OP

Postprzez Pozor » 3 gru 2013, o 23:48

niestety ale pompa w ciągnigu jest rzędowa a w naszych golfach rotacujna tzn. w ciągniuku masz sekcje i każda ma osobną na każdy cylinder a w rotacyjnej masz tłokorozdzielacz który rozdziela paliwo na poszczególne wtryski . I tak dla przykładu to te pompy pasują tak samo do siebie jak siodło do świni :hyhy: Co do seryjnego sprzęgła to niestety ale na tym setupe jaki wymieniłeś to nawet ori korby nie wytrzymają ten setup da ci ok 160-180 KM i więcej więc czeka cię wymiana skrzyni na tdi ze sprzęgłem tdi koszt 600 700 zł samo 130 KM uzyskasz na T3 0.8 bar mody pompy nawet tej 9 mm starczą ale przydałaby się 10 mm silnika bym nie dłubał oprócz skrzyni bo wytrzyma cały ten układ jeszcze ;D schody są przy 150 KM .A w TD na plus jest to że właśnie nie ma aż tak mocnego momentu obrotowego pod względem koni jest bardziej wyrównany a nieżeli tdi gdzie niutony wbijają w fotel przy mocach już od 170 KM co przekłada się na wytrzymałość części . Pompy radziłbym samemu nie zrobierac jeżeli nie wiesz o co biega bo jest to najbardziej skomplikowany mechanizm w tym samochodzie ;D
Lepiej od robienia składaka dać oryginaną bez przeróbek z ducato 2.8 masz już z LDA i 12 mm jak będziesz miał farta wymieniasz tylko kółko na te z tdi i wsio :ok: turbo T3 jeżeli ci się ori znudzi ar/42 możesz dać do złożenia hybrydy dzie obudowy bedą ar/42 a wirniki ar/48 które są wydajniejsze ;-) Ja aktualnie zbieram graty tdi i składam motor pod 200 KM jak Bóg da :roll: Jak będziesz wymieniał skrzynię poszukaj GGU a nie pożałujesz ;p
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez szati » 4 gru 2013, o 00:15

Dłubać w silniku to mi szkoda bo jest w dobrym stanie i nie ma żadnych wycieków. Jednak jeśli musiałbym wymieniać korby to na jakie czy dać do wzmocnienia? Przy swapie skrzyni z TDi trochę będzie zabawy. Myślę, że zostanę przy podwyższeniu mocy ale przy jak najmniejszej ingerencji w konstrukcje silnika. Czy na forum jest gdzieś temat o AAZ'cie gdzie dana część seryjna ma wytrzymałość? np: oryginalne wtryski wystarczą do 150KM itp.? To by mi dokładniej pokazało przy jakich mocach są koszty i jaką moc chciałbym uzyskać :-)
szati
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23 maja 2013, o 18:53
Lokalizacja: WGS/OP

Postprzez Pozor » 4 gru 2013, o 12:35

Ori silnik spokojnie starczy na twoje zapędy tylko że sprzęgło to będziesz wymieniać co miesiąc bo nie wyrobi z tyloma nm dlatego kasta od tdi powinna być z resztą jak sam zrobisz to zobaczysz korby najlepiej od tdi bo nie ma utwardzanych td a głównie urywają się stopy a nie same korby za to w tdi dużo rzeczy jest udoskonalone
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez szati » 4 gru 2013, o 22:36

Pozor a jak wygląda sprawa z tłokami, głowicą i wałem? Sam wał można dać do azotowania ale tłoki od TD słabo widzę przy np: 160KM. Co do skrzyni GGU to myślę, że jest trochę za długa, choć trochę dłuższa by się przydała a zwłaszcza 5bieg w trasie :-) Chyba zacznę kompletować 2silnik na swap i złoże jakiś konkretny setup :-D Jakie mody byś polecił i jaką moc osiągnie do momentu, żeby nie bawić się w wymianę sprzęgła? No i jak moc przekłada się na spalanie paliwa?
szati
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23 maja 2013, o 18:53
Lokalizacja: WGS/OP

Postprzez muchomorek165 » 4 gru 2013, o 23:18

szati,

U mnie AAZ przed wymianą TURBO miał 88KM i było oki. A teraz po wymianie TURBO na T3 i wiekszych wtryskach potrafi czasem ślizgać się sprzęgło (NOWE) szczególnie jak się zapomni.
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez szati » 4 gru 2013, o 23:55

u mnie sprzęgło (nowe valeo) już się ślizgało po wymianie pina i poszedł docisk. Dlatego chce to zrobić porządnie, żeby miało ręce i nogi :-D Zima i wiosna na szukanie części. Wtryski zapożyczone z merca 250D?
szati
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23 maja 2013, o 18:53
Lokalizacja: WGS/OP

Postprzez Pozor » 5 gru 2013, o 05:56

A jak wtryski to tylko merc albo golf 2 gtd. Tłoki używane z rozumem dadzą radę i 250 km znieść więc się nie martw w wał nie warto inwestować bo ma wadę fabryczną (klin) dlatego tdi się pakuje a zestaw tuningu do tego sprzęgła to turbo t2 na ciś. 1.0 bo na jest t3 trochę za wcześnie, mody pompy, opcjonalnie wtryski i koniecznie intercooler z tdi chociaż i to da ci z 90 do 100 km na sam początek
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości