Tania jazda...

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Procent » 3 wrz 2009, o 20:10

Zwykłym dieselkiem może i można jeździć. Ale TDI już tak łatwo tego nie przełknie. Ja osobiście leje z mojego pewnego źródła i nigdy nie naleję rzepaku ani czerwonej. Nie ma takiej opci. Diesle są droższe od benzyniaków. Skoro stać mnie na TDI to i stać mnie na ON :P
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Golfik1986 » 3 wrz 2009, o 20:56

dopisze sie do tematu bo widze ze buzliwie jest. ktos z was orientuje sie cos na temat EKODIESEL z orlenu zalalem ostatnio kilka razy od ziomka z roboty i sie zastanawiam narazie nie widze roznicy niby na stronie orlenu jest napisane ze to najzwyklejsza ropa ale mnie jednak ten przedrostek EKO troche zastanawia wiec ktos moze rozwiac moje watpliwosci jezdziliscie jak sie jezdzi co i jak
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Nowal » 3 wrz 2009, o 22:07

Z.Y.G.A napisał(a):Jak ma sie olej do frytek w dobrej cenie to sie bedzie opłacało, na zime wystarczy zrobic mała instalacje która bedzie podgrzewac żeby nam olejek nie zgestniał na masełko troche z ropa wymieszac i mozna jezdzic i jezdzic


Przewody paliwowe, pompe i filtr tez podgrzejesz??:P
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bradley » 3 wrz 2009, o 23:20

Golfik1986, eko diesel to jest ten sam diesel co na innych stacjach. Jest jakis przepis, ze teraz w zwyklym paliwie musi byc min czy max 5% dodatkow rzepakowych/lub podobnych. Takze to paliwo jest B05 a paliwo z orlenu a raczej bliskiej jest B100 czyli 100% rzepak. Jezdzi, kopci mniej tylko pali ok 0,8l wiecej. Wychodzi na to samo jakbym mial tankowac na Oszolomie zwyklego ON ale jako ze mniej kopci wybieram BIO.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez tofik 1,9 » 3 wrz 2009, o 23:33

kkiedyś sobie ...juz dosc dawno Orlem sobie wymyslił Ekodiesel-co miało oznaczac ze jest on eko-nomiczny czyli mniejsze spalanie i eko-logiczny czyli mniej spalin i chyba sobie narobił wiecej złego niz dobrego tym przedrostkiem eko- bo wszyscy teraz to kojarzą z rzepakiem....czasami tak bywa ze sie chce dobrze a wychodzi jak zawsze...

[ Dodano: 2009-09-03, 23:38 ]
natomiast statoil zrobił to swietnie.choc maja w ofercie tylko normalna rope to nazwali ja sobie Supradiesel i wszyscy mysla ze to paliwo rakietowe...a jeszcze dopisali ze jest bezsiarkowe choc pracujac na statoil widziałem papiery dostaw paliw i było jak byk ze ma do 10 mg siarki /kg czyli zgodnie wg.polskiej normy dla paliw płynnych..to jest marketing...a mowią ze z gó...na bicza nie ukrecisz a jednak statoil potrafi...
tofik 1,9
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 19:57
Lokalizacja: kujawy

Postprzez Golfik1986 » 4 wrz 2009, o 09:19

Bradley, ale znow rozgranicz sie do konca na bliskiej masz BIOSTERON ktory kosztuje 3zl a ja leje z orlenu EKODIESEL to chyba nie jest to samo. bo widzialem ludzi co na tym BIOSTERONIE z bliskiej jezdza i auto dymi strasznie i wali same fryty a ja jak narazie po tym EKO nic takiego nie wyczulem dlatego mowie spytam ludzi co i jak na ten temat. co do spalania to nie wiem ile pali bo leje z baniek a tego nigdy nie ustalisz do konca ale narazie nie narzekam jest taniej wiec nie ma sie co spuszczac na drobnostki

[ Dodano: 2009-09-04, 09:20 ]
dobra nie skminilem do konca czyli to zwykla ropka to looz a jak ci sie jezdzi na tym BIOSTERONIE
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez e2 » 4 wrz 2009, o 10:20

Bradley napisał(a):Golfik1986, eko diesel to jest ten sam diesel co na innych stacjach. Jest jakis przepis, ze teraz w zwyklym paliwie musi byc min czy max 5% dodatkow rzepakowych/lub podobnych. Takze to paliwo jest B05 a paliwo z orlenu a raczej bliskiej jest B100 czyli 100% rzepak. Jezdzi, kopci mniej tylko pali ok 0,8l wiecej. Wychodzi na to samo jakbym mial tankowac na Oszolomie zwyklego ON ale jako ze mniej kopci wybieram BIO.


czyli do naszych tdi da radę lać bio? pytam z ciekawości :)
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golfik1986 » 4 wrz 2009, o 12:34

ja tam leje ten ekodiesel to zwykla ropa z mala domiesza rzepaku ale dzis kazda ma lekka domieszke. a BIOSTERON to chyba do starych typow silnika jest
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Bradley » 4 wrz 2009, o 13:39

Nie biosteron bo to brzmi jak testosteron :P to jest BIOESTER

Golfik1986 napisał(a):bo widzialem ludzi co na tym BIOSTERONIE z bliskiej jezdza i auto dymi strasznie i wali same fryty a ja jak narazie po tym EKO nic takiego nie wyczulem

A musze Ci powiedziec, ze u mnie jest zupelnie odwrotnie. Na zwyklym ON przy bucie w podlodze to mi podkapca, a na 1 i 2 biegu to kopci. Na BIO redukcja zadymienia jest spora, a dynamika jazdy identyczna.

e2 napisał(a):czyli do naszych tdi da radę lać bio? pytam z ciekawości :)

Zrobilem jak do tej pory na BIO ok 2,5tys km no i nie dzieje sie nic.
Co do lania BIO w VW to do 1Z mozna lac od 96r produkcji. Nie wiem dlaczego tak jest skoro 1Z byl montowany bodajze od 94go w golfie. Byc moze od 96 zastosowano jakies inne uszczelki.
Skoro mniej podkapca a srednio koszt 100km wynosi 19zl to dlaczego by nie BIO?
Z moich obserwacji narazie wynika, ze po miescie spala ok 7,2l (a na zwyklym ON spalal srednio 6,5) Jesli tankowalbym na Oszolomie to roznica w cenie zadna, ale jesli na shellu,bp czy czyms takim to jest roznica.

Poki zima nie nadejdzie jezdze na BIO.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez e2 » 4 wrz 2009, o 13:47

no to lipa bo 1z jest z grudnia 94 :( więc ryzykować nie będę i dalej pijeżdżęna v-power i lotos dynamicu :)
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tofik 1,9 » 5 wrz 2009, o 00:51

dokładnie-biosteron to brzmi jak jakiś hormon a nie paliwo do naszych maszyn.rozumiem literówki ale bez przesady.

[ Dodano: 2009-09-05, 01:11 ]
w chemii wszystko jest usystematyzowane nawet alkohol nie nazywa się ot tak alkohol ale dlatego że cząsteczka zawiera grupę diolową i stąd końcówka -ol.dlatego bioester to bioester a nie biosteron.
Estry – grupa organicznych związków chemicznych będąca produktem kondensacji kwasów karboksylowych i alkoholi. Estrami nazywa się też produkty kondensacji alkoholi i kwasów nieorganicznych.
tofik 1,9
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 19:57
Lokalizacja: kujawy

Postprzez Golfik1986 » 5 wrz 2009, o 08:30

Bradley, to dobrze z moich spostrzezen wynika ze leje ten EKODIESEL z orlenu i powiem ze z rana jak go odpalam i teraz zaluzmy bylo troszku po deszczu wilgoc i lekki spadek temp to troche dymka walnie przy odpalaniu ale to tylko moment. przy pydzeniu jak narazie nie zauwazylem ze puszczal baki. a co do twojego BIO to przyjdzie zima i bedziesz musial zmienic paliwko niestety
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości