Podnoszenie mocy silnika 1.9 TD AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez pawelus6 » 24 sty 2015, o 14:46

Popatrz na tubinę z boku, od strony pasażera.
Jeżeli wypatrzysz gumowy przewód który steruje ciśnienem to masz KKK K03, jezeli przewód będzie metalowy to K14

Jedynei nie wiem jak rozpoznać Garetta.

Budowa pompy to juz lepiej zostawic komuc kto zajmuje sie pompami, ją łatwo rozłozyc ale złozyc moze byc ogromny problem. :)
Pierw załątw blacharkę i zobacz czemu olej cieknie, zebys nie szedł z mocą w górę i silnika nie załatwił.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez witboy » 24 sty 2015, o 14:52

najpierw zrob silnik by ci wytrzymal 11 pompe ja juz jezdze od roku na 11 i coz praca jest glosna silnika itd czasem az ludzie mowia ze glosny w c...ale tak to jest na pompach skladakach ale z 2 strony to nie tdi

ogolnie zrob silnik, moze sie okazac ze to nie uszczelka pod glowica a np leci ci z pompy wtryskowej np z przyspieszacza, mi caly blok zalewalo ropa jak to padlo, moga tez byc przelewy, uszczelka pod czapka, uszczelka pod glowica jesli jest metalowa to malo kiedy pada, zwlaszcza na seryjnym cis, chyba ze ktos dawke w pompie kotlowal i egt bylo kosmiczne
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez black lord » 24 sty 2015, o 15:07

Nie no, jasne, bez zdrowej budy i ogarniętego silnika nie mam zamiaru nic więcej dłubać jeśli chodzi o podnoszenie mocy.

Szukam teraz jakieś ogarniętej całej budy ale póki co to nic nie mam. Z blacharką można się pobawić ale wyjdzie dużo drożej niż przełożenie silnika do zdrowej.

Tak btw, jeżeli buda była po 1.9D to 1.9TD powinien podejść bez problemów, tak? Mam rację?
black lord
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 paź 2014, o 10:52
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez witboy » 24 sty 2015, o 15:16

dajesz wszystko ze starego i wkladasz do nowego, ale jak bude zrobisz raz a porzadnie to bedzie spokoj na lata, chyba ze ma byc na sztuke..
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez black lord » 24 sty 2015, o 15:22

Tak, tak tylko teraz pytanie czy się w ogóle opłaca robić obecną. Bo nie ma tam właściwie ani jednego elementu gdzie nie byłoby ogniska rdzy. Nie są to duże ogniska ale jednak. Najgorzej jest z progiem od strony kierowcy. Nie mam pojęcia jak z podłogą, będę musiał zajechać do tego blacharza. No nic, dzięki wielkie chłopaki
black lord
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 paź 2014, o 10:52
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Biały1471 » 24 sty 2015, o 19:33

mam pytanie jeszcze co do pompy mam seryjna to pewnie 10mm duzy koszt jest przerobieniem jej na 11 12 mm przy turbinie k03 ? i jaki mnie wiecej koszty sa przerobki pompy
Avatar użytkownika
Biały1471
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:05
Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski

Postprzez Pozor » 26 sty 2015, o 17:32

ty masz aktualnie pompę 9 mm jak każdy w TD z kosztami to różnie , musisz znaleźć pompę w dobrej cenie 10 lub 11 do tego z pasującą falą tłokorozdzielacza do td bo w tdi są inne ,a koszt przekładki to zależy od pompiarza ,kolega trójeczkaGT usłyszał kwotę 150 pln`ów za swapa gratów
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Biały1471 » 26 sty 2015, o 19:06

a jak powiem pompiarzowi ze ma mi z 9 mm przerobić na 11 bedzie wiedziął o co chodzi ? w sensie takim ze raczej na codzien nie robi przerobek takich pomp :d
Avatar użytkownika
Biały1471
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:05
Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski

Postprzez witboy » 27 sty 2015, o 22:21

jezeli ogarniety pompiarz przelozyc przelozy bo dla niego to duzej filozofi nie bedzie, ale....
co z wolnymi obrotami, co z praca silnika na wolnych obrotach, jak praca silnika bedzie wygladala w trakcie jazdy, to wszystko zalezy nie tylko od glowiczki, ale i od dozownika fali nurnikow i przewodow do wtryskow...jesli znasz kogos takiego kto podmieni to wszystko by dzialalo jak nalezy to dawaj bez zastanowienia

ja mam 11 od roku i przy spokojnej jezdzie hmm praca a bardziej glosnosc silnika jest lekko irytujaca :evil: a ostatnio znajomy gdy slyszal prace silnika na wolnych obr powiedzial ze pracuje jak stary mercedes

tylko o tym sie nie mowi ze z 10 i 11 pompami skladakami nie jest juz tak rozowo...ja np mam 2 dozowniki ktore moge zmieniac, 2 komplety nurnikow, 3 komplety wtryskiwaczy a mysle nad 4, i jeszcze inna fale :lol: takze taka to robota :D
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez black lord » 1 lut 2015, o 16:15

Panowie, zmieniłem okazyjnie mojego przerdzewiałego i zgnitego Golfika III na Vento z tym samym silnikiem (w o niebo lepszym stanie) czyli 1.9 TD.

Pytanie odnośnie intercoolera, nie wiem jaka siedzi turbina w Vencie (nie oglądałem dokładnie) ale w planach mam max. 110-120km o ile tyle da się wyciągnąć z boost pina, podkręcenia turbiny i zwiększenia dawki paliwa. Ten od TDI 1z da radę czy lepiej pakować FMIC? Szczerze mówiąc w FMIC średnio chce mi się bawić bo od TDI jest prawie p&p.

Co o tym sądzicie?
black lord
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 paź 2014, o 10:52
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez witboy » 1 lut 2015, o 16:24

jesli dorwiesz za 50 zl to warto jak nie to wg mnie olac sprawe, tym bardziej ze aaz na podkreconej dawce lubi sie grzac
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez black lord » 1 lut 2015, o 16:29

Czyli mówisz, że nie ma co bawić się w IC i od razu pakować FMIC?

[ Dodano: 2015-03-26, 08:39 ]
Co tak temat ucichł? Panowie, jestem w trakcie poszukiwania większej pompy wtryskowej, taka od LT 2.4 TD się nada? Podchodzi P&P pod fabryczną z AAZ?
black lord
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 paź 2014, o 10:52
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości