logi do oceny

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Bradley » 22 lut 2012, o 21:00

Sterownik odczytuje nizsze doladowanie niz jest w rzeczywistosci, wiec pozwala n75 na wysterowanie turbiny tak, aby nadmuchala zaprogramowane 0,85bar. Wpinasz MBC, zwiekszasz manualnie cisnienie. Sterownik widzi swoje 0,85bar a jest przykladowo o 0,15bar wiecej.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

 

Postprzez slawek5t » 22 lut 2012, o 21:08

A da się bez mbc poprzez kontrolowanie vagiem ?

Trzeba dac opornik do tego map sensora i potem skrocic sztangę?
Gdzie odczytam FAKTYCZNE ciśnienie ?

Po skróceniu sztangi trzeba tak dobrac opornik aby vag wskazał fabryczne pomiary ? czy niezbedny jest mbc ?

edit :
Jeszcze chciałbym zapytac jakie jest "bezpieczne" max cisnienie tej turbinki .
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez leopard » 23 lut 2012, o 20:54

Bradley napisał(a):Sterownik widzi swoje 0,85bar a jest przykladowo o 0,15bar wiecej.

nie zapominaj ze w sterowniku masz druga grupę map turbo ktora bazuje na cisniniu atmosferycznym - oraz pojedynczy limiter cisnienia doladowania
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 23 lut 2012, o 21:03

leopard napisał(a):
Bradley napisał(a):Sterownik widzi swoje 0,85bar a jest przykladowo o 0,15bar wiecej.

nie zapominaj ze w sterowniku masz druga grupę map turbo ktora bazuje na cisniniu atmosferycznym - oraz pojedynczy limiter cisnienia doladowania

Zgoda, ale na jakiej podstawie komputer wie jakie jest cisnienie doladowania? Do mapsensora dochodzi wezyk. Skoro oszukujemy odczyt mapsensora, ktory realne cisnienie 0,5bar odczytuje jako 0,4bar to jaki jest problem z mapa cisnienia atmosferycznego? Bedzie dalej taka sama.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 25 lut 2012, o 04:36

Bradley napisał(a):Zgoda, ale na jakiej podstawie komputer wie jakie jest cisnienie doladowania

na podstawie czujnika polozenia nad poziomem morza - tego ogranicznika doladowania nie oszukasz mapsensorem

BTW - torque limiter tez bierze info z tego czujnika :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 25 lut 2012, o 11:39

Jak sama nazwa wskazuje czujnik ten mierzy cisnienie atmosferyczne, a wahania tego cisnienia na planecie Ziemia sa w granicach 950-1050hPa. Pomijam jazde samochodem po 8 tysiecznikach ;)
0,85bara cisnienia realnego odczytanego przez mapsensor +1bar atmosferycznego = 1,85bar bezwzglednego (w sterowniku).
0,85bara cisnienia odczytanego przez oszukany mapsensor(realne 0,95bar)+1bar atmosferycznego = 1,85bar bezwzglednego (w sterowniku), 1,95bar w rzeczywistosci.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 25 lut 2012, o 20:29

Bradley napisał(a):0,85bara cisnienia realnego odczytanego przez mapsensor +1bar atmosferycznego

nie zrozumiales ...
w starych ecu nadzor nad cisnieniem doladowania zrealizowane jest 2ma sposobami na raz - via IQ i via atmospheric preasure - do tego pojedynczy limiter cisnienia doladowania - jesli zwiekszysz cisnienie doladowania nadzorowane via IQ poza limiter cisnienia via atmospheric preasure - zlapiesz notlaufy

0.1 bara to nie problem ale podnosząc cisnienie z 1950mbar na 2100mbar - bedziesz mial problemy z trybem awaryjnym
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez slawek5t » 25 lut 2012, o 21:19

Ale sie temat rozwinął :D Teraz To juz nie mój poziom :D

hmm czyli o 0.1 da sie ? - da to cos ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

brak mocy logi do oceny

Postprzez din » 16 mar 2012, o 23:38

Wydaje mi sie ze auto(1z) stracilo moc z dolnych obrotow;( Wymieniony rozrzad - ustawiony kat wtrysku. Nowe paski napinacze lacznie z wielorowkowym. Wymieniony zaworek N75 na pierburba(stary nie cykał) a autko od dolu strasznie slabo sie wkreca. przy tak 2k obrotow zaczynam czuc ze turbo ciagnie ale jakoś słabo. Auto kolo 120 sie zacina po puszczeniu gazu i przycisnieciu ciagnie dalej troche i znow sie przycina. Przewody cisnieniowe od N75 sparwdzone i sa cale. Przeplywka wyczyszcozna.
Powyzej 160 nie idzie go mocniej rozbujac
Dawka paliwa na rozgrzanym bez wlaczonych odbiornikow 3,6-4,0

Ponizej logi dynamiczne
http://vaglog.rtnet.pl/din_76544.html
http://vaglog.rtnet.pl/din_76542.html
http://vaglog.rtnet.pl/din_76541.html

z gory dzieki
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez slawek5t » 16 mar 2012, o 23:50

Coś późno i słabo ładuje turbo.

Od kiedy tak sie dzieje ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Snejk18 » 17 mar 2012, o 00:21

Mocno dymi w trakcie przyspieszania ?? Sprawdź dolot czy jest szczelny, może gdzieś jakaś złączka się zsunęła, albo zrobiła się gdzieś dziurka.

Ewidentnie gdzieś ucieka Ci powietrze. Przepływka rejestruje odpowiednie wartości, a czujnik ciśnienia już pokazuje jego braki.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

auto slabo ciagnie

Postprzez din » 17 mar 2012, o 00:26

jakos 3kkm byla sciagana czapka i wymieniany tlok. Przy okazji sprawdzone turbo. Lekki luz ale poprzeczny, ogolnie turbawka cala sprawna.

Auto nic nie kpci.


Przy sciaganiu czapki byly sprawdzone i wyczyszczone wtryski (dobry polecany zaklad)

weze od dolotu sprawdzalem organoleptycznie i nie widze by cos gdzies uciekalo;/
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości

cron