1.9 TDI spadek mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Snejk18 » 12 cze 2009, o 21:03

Bradley napisał(a):
Snejk18 napisał(a):Wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe dochodzące do zaworka N75 i nadal nic.

Czyli czarny, niebieski i czarny? A wymieniles jeszcze wezyk od mapsensora? Ten co idzie z kolektora do komputera w podszybiu.


Tak wymieniłem wszystkie 4 przewody (ten od map sensora też)

Bradley napisał(a):
Snejk18 napisał(a):Aha sprawdziłem też Westgate (nie wiem czy tak to się pisze) poprzez podanie ciśnienia na w rurkę do niego dochodzącą i działał. Po podłączeniu wszystkiego, wlazłem pod samochód a siostrzeniec odpalił silnik i przygazował, wtedy się nie poruszył nawet trochę. Może to jego wina ??

Na postoju nie sprawdzisz dlatego robi sie logi dynamiczne turbiny i innych podzespolow a nie logi statyczne.


nawet przy odpalaniu się nie rusza ??

Bradley napisał(a):Polaczenie wezyka czerwonego z niebieskim omijajac zawor n75.

tak zrobiłem i nie było czuć jakiejkolwiek różnicy podczas jazdy.
Bradley napisał(a):Opcja nr 2 (tutaj zachowac zdrowy rozsadek).
Zdejmujesz niebieski wezyk idacy do n75. Teraz turbina powinna pompowac na maksa a wastegate nie zbijac cisnienia (jesli jest sprawny i nie przepuszcza). Dlatego wazne jest zeby podczas tego testu ostroznie obchodzic sie z pedalem gazu zebys nie zapodal maksymalnego doladowania (i tak powinno zadzialac zabezpieczenie - notlauf), ale lepiej nie ryzykowac.
Tak w ogole sprawdzisz czy turbina potrafi cos napompowac czy cale cisnienie spieprza przez niesprawny wastagate.


dzięki, jutro podjadę do tego gościa u którego to robiłem i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tym razem postaram się wyrwać od niego te logi :p
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

 

Postprzez SotoM » 12 cze 2009, o 22:30

Snejk18 napisał(a):Zdjąłem rurę dolotową z turbiny i wirnik na zimnym silniku miał ledwie wyczuwalny luz(podobno tak ma być).
a w jakim stanie jest wirnik...?? widać drugi rząd łopatek...?? teoretycznie i praktycznie nie powinno byc ich widać... stąd też efekt z byt małego doładowania... ja miałem tak u siebie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Snejk18 » 12 cze 2009, o 22:56

SotoM napisał(a):
Snejk18 napisał(a):Zdjąłem rurę dolotową z turbiny i wirnik na zimnym silniku miał ledwie wyczuwalny luz(podobno tak ma być).
a w jakim stanie jest wirnik...?? widać drugi rząd łopatek...?? teoretycznie i praktycznie nie powinno byc ich widać... stąd też efekt z byt małego doładowania... ja miałem tak u siebie...

jak napisałem zdjąłem tylko rurę dolotową więc tak średnio mogłem zobaczyć w jakim stanie są same łopatki. Miałem takie małe lusterko i tylko dzięki niemu coś zobaczyłem. Zależy jeszcze o co Ci chodzi jeśli mówisz o drugom rzędzie łopatek.( tak raczej średnio znam się na konstrukcji wirników w turbosprężarkach :p) W sumie niby widziałem tak jak by podwójne te łopatki, jeśli o to chodzi. ale wszystkie turbo jakie do tej pory widziałem tak wglądały więc nie uważam aby było z tym coś nie tak.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez SotoM » 13 cze 2009, o 01:57

więc nie uważam aby było z tym coś nie tak.
z koleji ja uważam.... no dobra....a zaślep sobie zawór EGR na łączeni z kolektorem ssącym...zrób sobie blaszkę... tylko nie miedzy rurę metalową(kolanko) a EGR tylko między EGR a kolektor. a tym czasowo zdejmij wężyk podciśnienia z zaworu EGR i włóż w niego śrubke po to aby go zaślepić aby nie ciągnął lewego powietrza z zewnątrz.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Snejk18 » 13 cze 2009, o 23:26

Zrobiłem dzisiaj ponownie logi dynamiczne przepływomierza, pompy, turbiny i turbiny z odłączonym Wastegate-em.

tu jest *.zip z nimi.
http://rapidshare.com/files/244220391/l ... e.zip.html


Wszystkie testy robione były na 3 biegu.
Logi od przepływki i turbo bez Wastegate są takie długie bo przy przepływce skończyła mi się droga (zakręt był tak ostry że musiałem zwolnić) i później zaczynałem jeszcze raz bez wyłączania nagrywania, a turbo bez Wastegate było mierzone od zera czyli łącznie z rozpędzeniem się do odpowiedniej prędkości. A tak jakoś prze 4k obrotów wskoczył tryb awaryjny (notlauf czy jakoś tak :p) i był koniec testu :D
może w końcu będzie wiadomo co jest nie tak. Z góry dzięki za pomoc :p

(plik może zostać pobrany tylko 10 razy, jak by potrzeba było więcej razy to wrzucę go jeszcze raz.)
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Bradley » 13 cze 2009, o 23:51

Snejk18, a wiec wracajac do wczesniejszego zdania
Snejk18 napisał(a):i wyszło, że turbina nie podaje wystarczającego ciśnienia (około 85% tego co powinna)

Z twoich logow wynika, ze powyzsze stwierdzenie to g prawda.
Turbo pieknie wstalo przy 1900, lekki peak, od 2600 jest juz stabilne.
Dawki paliwa nie sa ciete.

IHMO zdrowy egzemplarz. :ok:


Co jeszcze sprawdzic to dynamicznie 004 czy N108 radzi sobie z katem wtrysku, 013 korekcje wtryskiwaczy czy nie leja albo i nie leja. Statycznie 000BS i 001 (dawka paliwa) I wiecej do glowy mi nie przychodzi :P
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Snejk18 » 14 cze 2009, o 00:19

Bradley napisał(a):Snejk18, a wiec wracajac do wczesniejszego zdania
Snejk18 napisał(a):i wyszło, że turbina nie podaje wystarczającego ciśnienia (około 85% tego co powinna)

Z twoich logow wynika, ze powyzsze stwierdzenie to g prawda.


O tym że nie mam wystarczajączego ciśnienia powiedział mi gosciu który mi to robił, myślałem że się zna, najwyraźniej nie do końca.

Bradley napisał(a):Turbo pieknie wstalo przy 1900, lekki peak, od 2600 jest juz stabilne.
Dawki paliwa nie sa ciete.

IHMO zdrowy egzemplarz. :ok:


to extra czyli już zostawaim je w spokoju nic więcej przy nim nie majstruję :p.

Bradley napisał(a):Co jeszcze sprawdzic to dynamicznie 004 czy N108 radzi sobie z katem wtrysku, 013 korekcje wtryskiwaczy czy nie leja albo i nie leja. Statycznie 000BS i 001 (dawka paliwa) I wiecej do glowy mi nie przychodzi :P


ok, to w poniedziałek jeszcze raz do niego podjadę.

aha, a z pozostałych wykresów (przepływka i pompa) coś wychodzi??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Bradley » 14 cze 2009, o 00:23

Snejk18 napisał(a):Bradley napisał/a:
Snejk18, a wiec wracajac do wczesniejszego zdania
Snejk18 napisał/a:
i wyszło, że turbina nie podaje wystarczającego ciśnienia (około 85% tego co powinna)

Z twoich logow wynika, ze powyzsze stwierdzenie to g prawda.


O tym że nie mam wystarczajączego ciśnienia powiedział mi gosciu który mi to robił, myślałem że się zna, najwyraźniej nie do końca.


Tak moglo byc, ze miales niedoladowanie ale jesli po tym logowaniu wymieniles wszystkie wezyki cisnieniowe i zlogowales jeszcze raz, wyszlo to co wyszlo. Jest dobrze.
Przeplywomierz jest na tyle sprawny, ze nie tnie dawek paliwa.


Chociaz wiesz... turbo jednak pompuje 85%.... ale tego co pompuje u mnie po chipie :-P
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 14 cze 2009, o 00:32

Snejk18 napisał(a):A tak jakoś prze 4k obrotów wskoczył tryb awaryjny (notlauf czy jakoś tak ) i był koniec testu

pedał gazu "0" - jaki bład wyskoczył w VAG'u ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Snejk18 » 14 cze 2009, o 00:39

leopard napisał(a):
Snejk18 napisał(a):A tak jakoś prze 4k obrotów wskoczył tryb awaryjny (notlauf czy jakoś tak ) i był koniec testu

pedał gazu "0" - jaki bład wyskoczył w VAG'u ??


pedał gazu "0" bo zaraz jak tylko poczułem że załączył się notlauf to puściłem gaz, nie naciskając sprzęgła, żeby ciśnienie z przeładowanego turbo czegoś nie rozwaliło, silnik poprostu wychamowywał razem z samochodem. Samego błędu nie widziałem bo gość go wywalił. Ale w tym konkretnym przypadku, jak napisałem wyżej, odpięty był Wastegate, więc musiało to coś być z tym związane.

[ Dodano: 2009-06-17, 18:19 ]
W końcu dzisiaj znalazłem chwilę żeby podjechać jeszcze raz do gościa i zrobić jeszcze raz logi:

http://rapidshare.com/files/245597942/l ... 2.zip.html

004 był mierzony od początku przyspieszania, więc po prostu usunąłem przyspieszanie do 3 biegu, została tylko sama 3, dlatego pomiar nie jest od zera s.

Aha nie ma loga z "000BS" bo jak mu powiedziałem, żeby go zrobił, to wogóle nie wiedział o co chodzi...

może te logi w końcu odpowiedzą na pytanie co jest nie tak... mam nadziję.

Z góry dzięki za odpowiedź
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Bradley » 17 cze 2009, o 21:22

Snejk18 napisał(a):Aha nie ma loga z "000BS" bo jak mu powiedziałem, żeby go zrobił, to wogóle nie wiedział o co chodzi...

Silnik ma byc rozgrzany do 90C i robisz to na biegu jalowym, bez przygazowek itd.
BS to basic settings czyli nastawy podstawowe. Czyli to "Drugie", nie bloki pomiarowe ;) A grupa 000. To mozesz pomierzyc przed zima bo kat wtrysku wplywa na odpalanie zimnego :P
001 ok, 004 ok, 013 - nie podobaja mi sie korekcje. Troche duze. 13 byla robiona na jalowym?
Tam na ostatnim cylindrze 2mg to jest juz wartosc graniczna. Nie masz za soba kopciucha?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Snejk18 » 17 cze 2009, o 22:04

Bradley napisał(a):Silnik ma byc rozgrzany do 90C i robisz to na biegu jalowym, bez przygazowek itd.


tak właśnie robiłem :)

Bradley napisał(a):BS to basic settings czyli nastawy podstawowe. Czyli to "Drugie", nie bloki pomiarowe ;) A grupa 000. To mozesz pomierzyc przed zima bo kat wtrysku wplywa na odpalanie zimnego :P


w zimę jedyne co muisiałem zrobić to przy większych mrozach 2 albo 3 razy rozgrzewać świece i odpalał bez problemu, więc może są w miarę ok.

Bradley napisał(a):13 byla robiona na jalowym?


Nie dynamicznie, tak jak mi wcześniej napisałeś.

Bradley napisał(a):Nie masz za soba kopciucha?


Tan naprawdę to nie wiem do końca, w lusterkach raczej nic nie widać, raz się kiedyś spytałem kogoś na CB czy nie kopce to powiedzieli, że nie bardzo, a akurat specjalnie wtedy przycisnąłem. Chociaż na końcówkach wydechu jest trochę czarnego nagaru

Bradley napisał(a):013 - nie podobaja mi sie korekcje. Troche duze. ... Tam na ostatnim cylindrze 2mg to jest juz wartosc graniczna.


yyy... nie wiem czy wcześniej pisałem, ale jestem kompletnym laikiem w tych sprawach. Co to są wogóle te korekcje ??. No i jaki może być powód tego, że są tak duże?? I czy to może być powodem spadku mocy ?? No i czy cokolwiek da się z tym zrobić ??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości