SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

silnik od paska

Postprzez antonio » 17 kwi 2013, o 21:09

witam w powszednim temacie poruszałem ten temat już,moja rozkmina jest taka ze znalazłem dawcę do mojego gofra 2.0 16v podobno 150km tylko ze ten motor jest z paska,gosc nie jest w stanie odczytac kodu silnika co jest ważne tyle wiem ze serduch było w tej budzie i jest z 1992r.czy to podejdzie do mojego ABF-a? :-P może ktoś już robił temat tego typu
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

silnik od paska

 

Postprzez Pro100 » 17 kwi 2013, o 21:21

jesli miales wczesniej u siebie abfa to podejdzi bez problemu, tylko zwroc uwage czy to abf czy 9a
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez antonio » 17 kwi 2013, o 21:34

no obecnie mam abf ale chce sam słupek zmienic, własnie wydaje mi się ze to ten 9a jest bo abf chyba od 94 r szły dopiero ale mogę się mylic,a na całym allegro znalazlem jednego abf i to już chyba sprzedany.dzwonię po ludziach od silników i nic nikt nie posiada takiego ech :szok: cięzko znalezc cos dobrego


po kiego grzyba zakładasz kolejny temat? poza tym pytasz o swap a takowy temat masz podwieszony. następnym razem będzie punkt za zaśmiecanie
przenoszę
Ostatnio edytowano 18 kwi 2013, o 00:44 przez antonio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez Pro100 » 18 kwi 2013, o 03:23

Dowiedz sie czy 9a i abf sie nie roznia sie tylko osprzetem, jak cos bedziesz wiedzial i szukal 9a to mam slupek ;)
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bucket » 21 kwi 2013, o 14:14

Witam posiadam w swoim Variancie 1,4 ABD chciałbym zrobić swap i słyszałem że przy swapie na 1,6 ABU nie trzeba nic kombinować ze skrzynia elektryka itp czy to prawda?
Pozdro Bucket

Low and Slow
bucket
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 07:45
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Paweu » 21 kwi 2013, o 14:53

bucket napisał(a):Witam posiadam w swoim Variancie 1,4 ABD chciałbym zrobić swap i słyszałem że przy swapie na 1,6 ABU nie trzeba nic kombinować ze skrzynia elektryka itp czy to prawda?


Było.. wystarczyło poszukać.
http://www.golf3.pl/topics36/swap-14-ab ... t48068.htm
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

SWAP 2.0 8v 2E na VR6

Postprzez dement » 16 maja 2013, o 20:11

Witam. Coraz częściej chodzi mi po głowie swap na vr6.
Regularnie przeszukuje internet ale coś się nie trafia dawca:(
Albo za daleko,albo za drogo,albo skażony gazem.
Jak już coś znajdę to i tak przekładkę zlecę mechanikowi.
Pomimo to mam kilka pytań do znawców tematu.
co dokładnie potrzebuje?
Silnik,skrzynia, komputer... to na pewno.
I teraz kilka pytań na które nie znam odpowiedzi:
Czy VR6+skrzynia od Sharana lub z Passata to identyczny zestaw co w golfie (sposób mocowania itp)?
Czy pod maską trzeba przerabiać jakieś mocowania?
Czy komputer wymienia się plug&play czy może jest konieczność wymiany całej wiązki?
Czy może wystarczy samo przeprogramowanie komputera?
Co z zegarami, wymiana obowiązkowa?
Czy półośki do wymiany?
Jak bym się zdecydował na kupno samych części tz. silnik,skrzynia itp. to co jeszcze obowiązkowo muszę uwzględnić?
dement
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 22:34
Lokalizacja: malaga

Re: SWAP 2.0 8v 2E na VR6

Postprzez LeszekGT » 16 maja 2013, o 23:05

dement napisał(a):1. Czy VR6+skrzynia od Sharana lub z Passata to identyczny zestaw co w golfie (sposób mocowania itp)?
2. Czy pod maską trzeba przerabiać jakieś mocowania?
3. Czy komputer wymienia się plug&play czy może jest konieczność wymiany całej wiązki?
4. Czy może wystarczy samo przeprogramowanie komputera?
5. Co z zegarami, wymiana obowiązkowa?
6. Czy półośki do wymiany?
7. Jak bym się zdecydował na kupno samych części tz. silnik,skrzynia itp. to co jeszcze obowiązkowo muszę uwzględnić?


1. Passat okej. Sharan - skrzynia jest zupełnie inna, tak samo Galaxy.
2. Nic nie przerabiasz. Wszystko pasuje w sanki i belkę.
3. Musisz mieć wiązkę kompletną i najlepiej dodatkowo też wiązkę od świateł bo tam jest sterowanie wentylatorem.
4. Cokolwiek masz na myśli... ma być komp od konkretnego silnika, o konkretnym numerze części.
5. Trzeba mieć zegary pod 6 garów, bo na zwykłym obrotomierz zgłupieje.
6. Jak masz normalnie GTI to nic nie zmieniasz, przegubów też nie, mogą zostać.
7. Silnik, skrzynia, wiązka, ECU, chłodnica z pasem przednim + komplet węży, pompkę wysprzęglika, kompletny dolot, linki od zmiany biegów i w zależności od funduszy: uszczelki, płyny, oleje i co się tylko da wymienić przed wsadzeniem silnika.

A VRów jest trochę na allegro i całkiem tanio. Nie szukaj perełki, bo i tak wszystkie do remontu i wymiany rozrządu. I szukaj na module zapłonowym, nie aparacie, bo aparat dużo trudniej dostać niż moduł.
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez dement » 17 maja 2013, o 10:21

I to się nazywa konkretna/wyczerpująca odpowiedź. Dzięki Ci wieeelkie. Pozdrawiam.
dement
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 22:34
Lokalizacja: malaga

swap co doradzacie

Postprzez skolar » 17 maja 2013, o 17:43

a wiec tak po krotce chce zrobic swap silnika i teraz co polecacie mam na uwadze abf , vr6 albo ewentualnie afn ?? chodzi mi o porownianie abf z vr6 jak z trwalascia tych silnikow czy jest wielka roznica w spalaniu miedzy nimi jak z gazem ( bo nie ukrywam ze jak sie da jezdzic taniej to czemu nie;p) dodam ze przekladke chce zrobi sam i mysle ze najlepiej bedzie kupic jakies rozbite abf albo vr6 i poprostu poprzekladac wszystko co trzeba. i mysle takze nad afn bo podejrzewam ze ciezko bedzie dostac rozbite vr6 albo abf wiec afn takze rozwarzam.
skolar
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 17:02
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez trollu » 18 maja 2013, o 08:53

swap co doradzacie

ja radzę używać szukajki i chociaż chwilę się zastanowić zanim założysz temat który już istnieje


co do tematu, ABF będzie oferował najlepszy stosunek osiągi/spalanie, VR swoje zeżre ale za to sound wszystko rekompensuje. co do afn to bym sobie odpuścił, trzeba zmieniać cały układ paliwowy łącznie z bakiem, jak przyjdzie ci regenerować albo wymienić turbo czy pompę wtryskową to będziesz pluł sobie w brodę. z kupnem vr nie powinno być problemu, do wielu modeli to ładowali a golfa z vr pod maska można kupić za czapkę gruszek i 0.5 wódki z niższej pułki, tylko wtedy od stanu budy jak i silnika nie ma co wymagać. serwis VR vs ABF nie wiem, ale może wyjść porównywalnie jeżeli chodzi o ceny części.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

swap vr6

Postprzez marcinvr6 » 29 maja 2013, o 12:07

witam mam golfa 3 2,8 vr6 silnik na kopułce i mam takie pytanie padł mi silnik i zastanawiam sie czy mozna wstawić silnik 2,9 co by do tego było potrzebne sam komputer by wystarczył czy wiązke też trzeba było by zmieniac bo silnik z tego co wiem jest tak samo mocowany jak 2,8 nie wiem tylko czy właśnie przełożenie samego silnika i komputera by wystarczyło
marcinvr6
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 mar 2013, o 00:11
Lokalizacja: Błonie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - katalog



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości