Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez lisek » 28 maja 2013, o 19:29

krzycho109 ja mysle ze masz synchronizatory biegu 2 wyciete juz,albo ty albo poprzedni wlasciciel palowal auto i wlaczal 2 bieg bardzo szybko wtedy sie nadcicnaja te wasy))) mogl to byc tez stary dziadzia co nie dociskal sprzegla alba taka babcia jak z reklamy golfa hehehe.Ja swoja skrzynie rozbieralem na czynniki pierwsze i widzialem ze mam lux synchro,zostalo ci poprawic ciegna na wybieraku.
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

 

Postprzez Paweu » 9 cze 2013, o 11:15

Powitać.

Nie wiem zbytnio do czego ten problem podpiąć. Jeśli umiejscowienie tego wpisu będzie niewłaściwe to przeniosę.

A teraz co się ma na rzeczy.

Problemu z biegami jako takiego nie ma, bo wszystkie wchodzą bez problemu. No może 4 z lekkim oporem. Ale tak to wszystko ok. Przechodząc do sedna sprawy.

Problemem jest (nie wiem jak to nazwać) huczenie - to za mocne określenie , coś pomiędzy huczeniem a popiskiwaniem skrzyni na 5 biegu w przedziale prędkości między 70 - 80 km. Problem z pewnością leży w skrzyni. Co do reszty informacji:

- stan oleju ok.
- sprzęgło kwalifikuje się do wymiany.
- te doznania akustyczne są zauważalne tylko na 5 biegu i tylko w przedziale prędkości 70 - 80 km / 2000 - 2100 rpm.

W niedługim czasie będę targał skrzynię ponieważ będę zmieniał sprzęgło. Więc chciałbym się dowiedzieć jaka może być przyczyna tego wyżej opisanego przeze mnie 'huczenia' na 5tce. Może rewizja skrzyni i wymiana jakiś gratów w niej załatwiła by sprawę?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez lisek » 9 cze 2013, o 22:31

Nie mam pojecia a moze masz jusz wybite sprezynki na sprzegle i one lataja 1 taki przypadek mialem przy renowce ale to bylo dawno
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

Postprzez Paweu » 10 cze 2013, o 19:27

lisek napisał(a):a moze masz jusz wybite sprezynki na sprzegle i one lataja


Może... ale to huczenie było by wtedy słyszalne chyba na każdym biegu czyż nie?

Możliwe że łożysko oporowe huczy tylko na tym biegu i przy określonych obrotach?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez lisek » 10 cze 2013, o 23:31

Lozysko moze byc slychac tylko podczas wcisnietego sprzegla.moze poprostu slychac tryby wymieniales olej?
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

Postprzez Paweu » 11 cze 2013, o 17:01

lisek napisał(a):Lozysko moze byc slychac tylko podczas wcisnietego sprzegla.moze poprostu slychac tryby wymieniales olej?


Uzupełniłem tylko jego nieznaczny ubytek.

Zdaje sobie sprawę że to jak wróżenie z fusów. Auto będzie musiało pójść na podnośnik , to się osłucha co tam 'gra' :zdegustowany:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez lysyat » 20 sie 2013, o 19:54

Witam. Mam problem z biegami ciezko wchodza jedynka to juz jest tragedia musze wl2 kawalek ruszyc albo delikatnie drgnac to wrzuce jedynke juz mi nawet drazek od zmiany pek pospawalem i jezdze nadal tak a teraz to jeszcze 5 wyskakuje jak trzymam reka to czuje opor i musze zdjac troche z gazu to wtedy luzuje troche ale po czasie znowu opor. Mam Golfa 1,9 Tdi 110PS 97r. Pomozcie bo juz nie wiem co mam robic. A tak poza tematem to jesli mialby ktos drazek z 2 linkami to kupilbym bo juz jeden kupilem na szrocie i byl od pasata b5 chyba i nie pasuje. Prosze o pomoc
lysyat
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 8 wrz 2012, o 10:35
Lokalizacja: Pakosc

Postprzez lisek » 26 sie 2013, o 07:01

lysyat pasi od passata ale b4 jest lepszy bo bardziej osloniety,ale to nie jest wina lewarka masz juz skrzynie do remontu moim zdaniem,mozesz sprobowac wymienic w niej lub dolac oleju,lecz sadze e juz poniej bo 5 wywala.
Wtryski AFN,ecu 16bit z passat b4,najdluzsza skrzynia ASD,wolna odma,egr off,kat wybity.
lisek
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: strzegowo

Postprzez lysyat » 26 sie 2013, o 11:04

lewarek i tak musze wymienic bo byl spawany a nie wiadomo jak dlugo spaw wytrzyma
lysyat
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 8 wrz 2012, o 10:35
Lokalizacja: Pakosc

Postprzez dero686 » 26 lis 2013, o 00:56

mam problem i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi , wrzucałem szybko drugi bieg puściłęm sprzęglo był tylko zgrzyt wkońcu wpadł bieg i pociagnął do przodu normalnie , po tym nie idzie właczyć pierwszego biegu... wszystkie biegi wchodzą dobrze dwojka i wsteczny też ale 1 nie idzie za ch** wbić czy na postoju czy jak sie toczy nie da sie , zdjąlem przy skrzyni te wybieraki i tym samym przy skrzyni prubuje właczać to wszystkie biegi wchodzą a 1 nie da się właczyć poprostu wajcha rusza sie 0,5cm i puka w coś... zmieniłęm ten wybierak w skrzyni co odkręca się taki duży "dekiel" z przodu i śrubę z kulka z góry i nic nie dało nadal nie idzie wlaczyć 1 . proszę o pomoc co to będzie ?

jesli nieda się uratować już skrzyni jak jest na aucie to napiszcie czy skrzynia z 1.8 kr spasuje mi do mojego ady gdy zmienię tylko tarcze sprzęgłową od kr a docisk zostanie mój z ady ?
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez Macia » 29 wrz 2014, o 17:36

Czesc, rowniez mam problem z biegami a konkretnie drazek zmiany biegow strasznie ciezko chodzi...mam jedynie 1 i jak dobrze szarpne to i 2 wejdzie reszta biegow nie wejdzie tak jakby cos blokowalo lewarek. Co to moze byc?
Macia
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 18:04
Lokalizacja: mazowieckie

Postprzez marcinwv » 7 sty 2015, o 14:32

Witam wszystkich moim problemem są luźno chodzące biegi 1 wrzucam z 2 a wstecznego wcale nie musze wbijać na dol wszystkie biegi musze dobrze nacelowac żeby wrzucić kiedyś znajomy coś mi regulowal przy skrzyni kluczem nr 13 z tego co pamiętam i było na jakiś czas dobrze ale już wtedy mówił ze trzeba wymienić i tu kwestia ze nie pamiętam co to było
Avatar użytkownika
marcinwv
Gaduła
 
Posty: 475
Dołączył(a): 22 lis 2012, o 00:49
Lokalizacja: Sieradz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - omega 3 suplementy



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości