Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 25 cze 2011, o 19:05

matys92, sprawdz ta kulke jej wyrobienie sie moze miec rozne objawy
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

Postprzez pablomed » 8 lip 2011, o 19:00

matys92, daję ci porade która pomoże pod warunkiem że zewnętrzny układ zmiany biegów niema nadmiernych luzów i że skrzynia jest ok.
Podnieś osłonę lewarka. Zobaczysz na nim plastykową tulejką z obejmą a w niej wkręt na imbus chyba 6mm. Luzujesz wkręt. Teraz mozesz obracać tulejką , jest ona mimosrodowa i obracanie nią powoduje przesuwanie lewarka w prawo lub lewo. Ustawiasz jak potrzeba, kontrujesz wkręt i masz ok.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez adam1 » 7 sie 2011, o 21:46

Podlaczam sie do tematu. Mam problem z wbiciem pierwszego biegu i wstecznego. Zauwazylem iz na zimnym silniku pracuje wszystko OK(prawie) lecz gdy sie tylko rozgzeje , zaczynaja sie schody. Jedynka wchodzi , ale z oporem. Podobnie jest z lewarkiem . Na zimno "chodzi" gladko , natomiast po rozgzaniu nie wraca na swoja pozycje tzn. jak go przyciagne do siebie czyli pomiedzy 1a2 bieg to niezawsze sam wroci pomiedzy 3a4. Dodam jeszcze iz dzisiaj wszystko przesmarowalem , kazde ciegienko nawet demontowalem blache aluminiowa pomiedzy tlumikien a podloga , a kulka siedzi na swoim miejscu.
Na wylaczonym silniku wszystkie biegi wchodza gladko , wiec regulacja odpada. Jutro odbiore zamueiony olej do skrzyni i zobacze ile go brakuje............ jeszcze tylko musze znalesc korek wlewowy.......
Gdzies na grupach tematycznych wyczytalem , ze to moze byc wina sprzegla .........

Czekam na sugestie i pozdrawiam
adam1
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 13 lip 2011, o 23:09
Lokalizacja: Poeldijk

Redukcja luzu Kulki

Postprzez Schnaider » 15 sie 2011, o 19:17

Panowie, dzisiaj pojawił mi się problem z wbijaniem pierwszego biegu.

Wjechałem na kanał i rzeczywiście problem stanowiła ta kulka z tworzywa sztucznego (guma).

Pod wpływem eksploatacji i z biegiem lat wytarła się, w skutek czego powstał luz mający wpływ na wbijanie jedynki.
Pozostałe biegi chodziły bez zarzutu.
Jedynka wchodziła albo z użyciem większej siły (do lewego boku) lub przez wcześniejsze wrzucenie dwójki.

Zredukowałem luz na kulce i problem został rozwiązany.

Dlatego też jeśli pojawia się problem z wbijaniem jedynki proponuję sprawdzić kulkę na kanale.
Najlepiej robić to we dwoje - jeden zmienia biegi, a drugi w kanale obserwuje zachowanie kulki i może ustalić czy to rzeczywiście kulka i ewentualnie gdzie należy zredukować luzy. :-D
Avatar użytkownika
Schnaider
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 11:28
Lokalizacja: FZA

Postprzez pablomed » 15 sie 2011, o 21:34

Schnaider, sprawdzenie kulki na wałku zwrotnym wymaga rzutu na nią okiem
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Schnaider » 15 sie 2011, o 22:47

pablomed, nie wiem co Twoja wypowiedź wnosi do tematu.

W każdym razie na pierwszy rzut oka wydawało się wszystko z kulką OK, ale kiedy się obserwuje jej zachowanie podczas zmiany biegów, wówczas można łatwo zlokalizować problem, stąd moja sugestia, żeby robić to we dwoje.
Avatar użytkownika
Schnaider
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 11:28
Lokalizacja: FZA

Problem z biegami

Postprzez Bebzo28 » 9 wrz 2011, o 08:27

witam.
Problem jest tego typu.
Jak wbijam 1 bieg to czsami wskakuje wsteczny bieg.

Trzeba miec to wyczute to za kazdym razem wejdzie 1 bieg. Ale jak tylko wezme za mocno w lewo wajche to wbija sie wsteczny?

Chce kupic golfa do jazdy do pracy i znalazłem nie drogie auto.
Golf 3 1.8 lpg 92rok. Z tyłu ma tarcze.
I czy ten objaw dziwnej zmiany biegow jest czyms powaznym i kosztownym w naprawie.????

Pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi.
Bebzo288
Avatar użytkownika
Bebzo28
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 21:09
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez SotoM » 9 wrz 2011, o 08:50

najpierw to trzeba zobaczyc co jest nie tak. czy problem tkwi w wyboeraku w srodku czy cos przy elementach strujacych przy skrzyni. koszta sa nie wielkie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bebzo28 » 9 wrz 2011, o 10:13

ten klient od ktorego chce kupic auto to mowi ze to jakies jabko jest wyrobione .A tak pozatym to biegi leciutko wchodzą niema zadnych problemów. Tylko trzeba trafiac zeby jedynke wbic.
Bebzo288
Avatar użytkownika
Bebzo28
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 21:09
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez SotoM » 9 wrz 2011, o 10:32

jabko przy skrzyni... nie wielki koszt...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bebzo28 » 9 wrz 2011, o 17:25

Mam pytanko czy to jest te jabłko przy skrzyni ?

http://imageshack.us/f/37/jabkoe.jpg/

Obrazek

I jak się to wymienia ?
Bebzo288
Avatar użytkownika
Bebzo28
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 21:09
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez vito217 » 11 wrz 2011, o 23:11

mam ten sam problem zeby wbić 1 muszę wcisnąć i w lewo tak jak wsteczny tylko nie tak daleko kwestia wyczucia i czy można wymienić to od góry czy jedyna możliwość to od dołu
Golfik jest obniżony lekko i ciężko było by się tam wcisnąć nawet na "lewarku"
vito217
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3 sie 2011, o 15:22
Lokalizacja: n-c

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości