Licznik, kontrolki, wskaźniki

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z kontrolką świec żarowych

Postprzez fimex » 22 lip 2012, o 15:56

Problem wygląda następująco; co jakiś czas przy uruchamianiu nie zapala się kontrolka świec, i wtedy silnik nie odpala (rozrusznik kręci) dotychczas wystarczyło ruszyć skrzynką bezpieczników żeby ta kontrolka się zapaliła i silnik odpalał. Ostatnio te zabiegi już słabo skutkują pomimo wyjęcia skrzynki i sprawdzenia styków. Zauważyłem też czasami miga w czasie jazdy. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, który przekaźnik za to odpowiada, może ktoś spotkał się z takim problemem ?.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-07-22, 15:11 ]
Zapomniałem dodać że samochód jest po zamianie skrzyni z automatu na manualną, ale ten sam problem występował przed wymianą (poza miganiem kontrolki w czasie jazdy)
fimex
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6 maja 2012, o 23:20
Lokalizacja: Białystok

Problem z kontrolką świec żarowych

 

Postprzez prezesik » 22 lip 2012, o 22:33

Za grzanie świec odpowiada przekaźnik ( taki długi, nie pamiętam numeru ) - prawdopodobnie jest do wymiany.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Istred » 23 lip 2012, o 20:53

Kolego ja też mam problem z tą kontrolka już długo :/ Przy przekręcaniu kluczyka to kontrolka z świec żarowych sie lekko żarzy... wtedy nie da rady go odpalić bo idzie jak na suchym:D Czasami po paru próbach kontrolka gaśnie i wtedy odpala... Nic jutro ide do elektryka zobaczy co z tym jest grane. Puźniej ci napisze może pomoże :D Zobacz przekaźnik 109 czy jest cały.
Avatar użytkownika
Istred
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 02:48
Lokalizacja: Racibórz

CZUJNIK CIŚNIENIA OLEJU A WYMIANA LICZNIKA

Postprzez adams33 » 24 lip 2012, o 14:49

Witam posiadam taki o to problem. Iż posiadam GOLF III 1.6 ABU jeździłem spory czas już nim i dłuższe drogi i krótsze. Ale nie w tym problem. Pewnego razu padł mi prędkościomierz i była niestety potrzebna wymiana.

Więc zakupiłem na szrocie. Licznik od Seata Ibizy 1.4 niestety na WGSZ nie spojrzałem. Bo nie wiedziałem że ma to iż znaczenie. Po założeniu licznika wszystko działa OK Obroty Prędkość taka jaka powinna być bo sprawdzałem z GPS.
Ale oszukuje temperaturę i zbiornik paliwa. Temperatura dochodzi do 75 stopni. A jest 90 bo wentylator się włącza normalnie. Na pełnym zbiorniku okłamuje o 3mm wskazówke.

Ale problem w tym że zaczeło mi przy dłuższej jeździe migać kontrolka ciśnienia oleju. Ciśnienie zostało pomierzone i wyszło znakomicie wręcz idealnie. Czujniki zostały zmienione na nowe Toprana.
Ciśnienie oleju zapala się tylko w granicy 2000/2100 obrotów. Po przekroczeniu 2100 obrotów. Przestaje mygać jeżdzę już tak z miesiąc i z silnikiem nic się nie dzieje nawet nie bierze kapki oleju. Od wymiany do wymiany dolewam tylko 0.5l oleju ale to jest nic.

I teraz brzmi pytanie. Czy jest taka możliwość że ten czujnik ciśnienia oleju zapala się przez ten nowy licznik? Że licznik odczytuje źle ciśnieje z czujników. Taka samo jak z zbiornikiem i temperaturą? Przyznam się że WGSZ nie sprawdzałem.
adams33
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 24 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Gofer » 25 lip 2012, o 17:51

adams33 napisał(a):Że licznik odczytuje źle ciśnieje z czujników.


Miałem podobnie tylko w 1.4 ABD . Załozyłem inny budzik i zaczynał piszczeć po przejechaniu 30-40 km . Też w tych granicach obrotów . Po przygazowaniu przestawał .
Co do paliwa to nie wiem czy przekłamywał .
Temperaturę pokazywał raz 70 raz 90 stopni , tak jakby termostat cały czas się otwierał i zamykał.
Po wymianie licznika znów na inny , wszystkie w/w mankamenty znikły jak ręką odjął .

Polecam pożyczenie licznika od kumpla lub zakup ze szrotu z mozliwością zwrócenia i przetestowanie go .
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez krysek0309 » 25 lip 2012, o 18:12

witam
koledzy najpierw wymiencie przekaznik nr 109 jest on w drugim rzedzie ostani po prawej stronie w skrzynce przekażników, potem jak to nie poskutkuje to zróbcie jak w tej fotoporadzie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75824
I napewno pomoże :ok:
Avatar użytkownika
krysek0309
Badacz tematu
 
Posty: 171
Dołączył(a): 20 lis 2011, o 17:20
Lokalizacja: KNS (Koło Nowego Sącza)

Postprzez adams33 » 25 lip 2012, o 18:29

no dokładnie tak właśnie jest tylko że ja przejadę 10/15km i tak się zaczyna robić w 2000/2100 przekracza 2100 i przestaje. No nic dziękuję poszukam licznika o tych samych numerach co mam stary.
adams33
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 24 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Istred » 25 lip 2012, o 19:49

U mnie problem został rozwiązany. Przyczyną tego była stacyjka :) Przewod miały już lekki styk i to było przyczyną lekkiego żarzenia i czasem gaśniecia goferka :)
Avatar użytkownika
Istred
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 02:48
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez latek » 25 lip 2012, o 21:10

Kurde chlopaki wkoncu ktos mial podobny problem troche mnie nie bylo w domu wiec nie mialem kiedy tu zajrzec i poczytac porady ide sprobwac te kabelki zmostkowac moze bedzie dzialac ide walczyc :-D

zapomnialem odpisac na ten temat zrobilem tak samo jak napsiał jurek189 zestykowalem te dwa kabelki ze saba i dziala podswietlenie bez wymiany wlacznika swiatel :!: chce serdecznie podziekowac Jurekowi189 ;-) DZIEKI WIELKIE :-D
latek
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 22:24
Lokalizacja: Łask

Postprzez pablomed » 26 lip 2012, o 21:11

Dokładnie nie odpowiem ale niektóre silniki mają tylko jeden czujnik oleju, więc układ kontrolek musi być do tego dostosowany ale nie wiem czy odpowiednia modyfikacja jest w liczniku czy w okablowaniu . Może licznik od takiego silnika dorwałeś. Więc szukaj takiego jak ma być , w końcu ABU to jeden z najczęstszych motorów w MK3 więc łatwo znajdziesz, nie szukaj po wgsz bo nikt ci go nie będzie generował, tylko kupuj wg numerów OE. A co do wskazań temperatury i paliwa to już tak po prostu jest, jedne liczniki pokazują mniej inne więcej, i tym można się nie przejmować.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Nowy licznik i czujnik klocków Mk3

Postprzez Leemonmk3 » 26 lip 2012, o 22:09

Witam ,zmieniłem ostatnio licznik ze standardowego 1,6 ABU bez kompa, na 2,8 Vr6 z kompem, wszystko sobie porobiłem, komputer działa ,spalania, czujniki itp gitara-nawet mity o kosmicznych przekłamaniach prędkości wysłałem do lamusa, bo 7-9 km na godzinę to raczej nie jakieś duże różnic, ale mam ważne pytanie. W poprzednim liczniku nie miałem dodatkowej kontrolki od ścierania się klocków hamulcowych. Moje pytanie brzmi czy te czujniki są w standardzie w Mk3 czy nie świeci mi ta kontrolka, bo po prostu nie reaguje. Proszę o radę i z góry dziękuję
Avatar użytkownika
Leemonmk3
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 4 paź 2011, o 19:28
Lokalizacja: Jarocin

Re: Nowy licznik i czujnik klocków Mk3

Postprzez K@mil » 26 lip 2012, o 22:30

Leemonmk3 napisał(a):Witam ,zmieniłem ostatnio licznik ze standardowego 1,6 ABU bez kompa, na 2,8 Vr6 z kompem, wszystko sobie porobiłem, komputer działa ,spalania, czujniki itp gitara-nawet mity o kosmicznych przekłamaniach prędkości wysłałem do lamusa, bo 7-9 km na godzinę to raczej nie jakieś duże różnic, ale mam ważne pytanie. W poprzednim liczniku nie miałem dodatkowej kontrolki od ścierania się klocków hamulcowych. Moje pytanie brzmi czy te czujniki są w standardzie w Mk3 czy nie świeci mi ta kontrolka, bo po prostu nie reaguje. Proszę o radę i z góry dziękuję


Musisz mieć specjalne klocki z miejscem na wtyke oraz Twój golf musi mieć wiązkę elektryczną, która była tak zwanym rarytasem mało mk3 to miało :) (przy klockach wystaje wtedy, wtyka podobna do wtyczki od czujnika ABS(troszke mniejsza) )
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości