ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez łukasz1983 » 24 lis 2013, o 15:36

rastamaniek napisał(a):pobór prądu poniżej 0.2
Masz za duży pobór prądu.Prawidłowy pobór jest w zakresie od 0,02A do około 0,04A
rastamaniek napisał(a):Wcześniej działało to tak: dodawałem gazu i po przekroczeniu 3tyś obr/min ładowanie pojawiało się i było już w każdym zakresie obrotów
Brak wzbudzania,sprawdź cienki kabel idący do alternatora,może nie łączy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez rastamaniek » 25 lis 2013, o 04:46

pobór prądu będzie różnić się w zależności od ustawienia urządzenia. tak wynosi 0.02 do 0.04 wystarczy ustawić większy zakres i nie będzie zera po przecinku.

nie pomogłeś, napisałem że wcześniej działało to tak:
obecnie nie ma w ogóle ładowania nawet po przekroczeniu obrotów, kable na oko posprawdzane nie wyglądają źle
rastamaniek
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 23:50
Lokalizacja: Wyszków Mazowieckie

Postprzez łukasz1983 » 25 lis 2013, o 09:19

rastamaniek napisał(a):wystarczy ustawić większy zakres i nie będzie zera po przecinku.
Jeden rząd po przecinku to jest bardzo dużo.

rastamaniek napisał(a):Wymieniłem regulator napięcia. Od tamtej wymiany ładowanie już się nie pojawiło. Co robić? Co wymienić?
Skoro po wymianie jego nie masz ładowania,to coś z nim jest nie tak,ewentualnie ślizgi na wirniku masz wyrobione.
Rozkręć go przeczyść ślizgi i poskładaj go jeszcze raz,jak to nie pomoże to załóż stary regulator,jak pojawi się ładowanie to kupiłeś uwalony regulator.

rastamaniek napisał(a):kable na oko posprawdzane nie wyglądają źle
Kabli nie sprawdzaj na oko,tylko,czy jak włączysz zapłon jest na nim jakieś napięcie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rastamaniek » 25 lis 2013, o 15:39

tak też zrobiłem już jakiś czas temu
włożyłem stary regulator i nie ma ładowania
przewody patrzyłem podając na nie prąd i odkąd dokąd mogłem spradzić to tam sprawdziłem wszędzie ładnie prąd jest, jedyne co to nie sprawdziłem od licznika do tej wtyczki (niebieski kabel) jedyne co zrobiłem z kablem to sprawdziłem go od połowy do alternatora. wszędzie ładnie prąd jest
mimo to kontrolka się nie pali a ładowania nie ma

:( rozkładam ręce już tym golfem powoli
rastamaniek
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 23:50
Lokalizacja: Wyszków Mazowieckie

Postprzez snowfox » 30 gru 2013, o 18:01

Witam
od wczorajszego dnia pod maską mojego golfa pojawiło sie dziwne "rzężenie" i najprawdopodobniej jest to alternator. Nie mam pojęcia co mu sie stało bo na rozgrzanym silniku nie ustępuje na zimnym też nie. Zaraz po odpaleniu silnika słychać dziwne odgłosy. Czy jest to oznaka zmęczenia materiału?

Co prawda temp silnika pewnie nie ma wpływu na alternator, ale jestem laikiem w temacie i nie wiem jakie informacje będą przydatne w rozwikłaniu problemu.
snowfox
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 09:28
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez m@ko » 9 mar 2014, o 20:44

Witam czy bez wyjmowania alternatora można wymienić regulator i szczotki w alternatorze 1Z 1.9TDI ? w gtd: http://4.bp.blogspot.com/-6iyz-DtkPKo/U ... lf+3+1.JPG jak widać jest możliwe ale czy w 1Z ten metalowy element przy oznaczeniu nr. 2 będzie przeszkadzał w wyjęciu osłony ? http://obrazki.elektroda.net/69_1227040021.jpg
Pozdrawiam
m@ko
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 mar 2014, o 20:43
Lokalizacja: Polska

Postprzez klaudek669 » 23 mar 2014, o 12:29

Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz, może da rade jakoś wyjąć tą osłonę.

Co do problemów z alternatorami to zainwestujcie w światła do jazdy dziennej, ten beznadziejny przepis o jeździe cały czas na mijania strasznie rozwala alternatory, instalacje i akumulator...
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez adek199208 » 27 mar 2014, o 18:53

witam mam problem. podczas regeneracji alternatora a doładniej podczas sciagania łożyska tylniego wykruszył mi się taki pierśćień powyżej niego. proszę o pomoc czy to wpłynie negatywnie na dzialanie, ten pierscien jest z jakiegoś chyba tworzywa
adek199208
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20 sie 2011, o 17:46
Lokalizacja: Sierpc

Postprzez fran » 30 mar 2014, o 21:28

adek199208 napisał(a):witam mam problem. podczas regeneracji alternatora a doładniej podczas sciagania łożyska tylniego wykruszył mi się taki pierśćień powyżej niego. proszę o pomoc czy to wpłynie negatywnie na dzialanie, ten pierscien jest z jakiegoś chyba tworzywa

Prawdo podobnie wykruszyła sie część podstawy komutatora nie powinno wpłynąć ale nie wiem ile sie wykruszylo a nowy komutator do alternatora Boscha kupowalem za 11 złotych

[ Dodano: 2014-03-30, 20:38 ]
Ludzie mam problem. Po wymianie łożysk i komutatora alternator Boscha znikły obroty silnika miga kontrolka od oleju i podczas pierwszego odpalenia po montażu swiecila sie kontrolka od ładowania. Ładowanie jest na poziomie 14V
Bym zapomniał mam Golfa III 97r. 1.9 TD AAZ pomocy :-(
fran
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 15:08
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez prezesik » 30 mar 2014, o 22:20

W dieslu obroty silnika brane są z alternatora. Na bank wmontowałeć nowy komutator nie zachowując polaryzacji (+) i (-).

[ Dodano: 2014-03-30, 21:21 ]
obyś nie uszkodził tym sposobem akumulatora...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez fran » 30 mar 2014, o 22:41

prezesik25, ale jak to możliwe jeżeli komutator ma na dolnym obwodzie taki ząbek i nie można go inaczej zamatowac :shock: zmartwiles mnie tym uszkodzeniem akumulatora
fran
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 15:08
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez prezesik » 30 mar 2014, o 22:48

W alternatorze jest jeszcze taki jeden osobny cienki kabelek. Jest to kabelek wzbudzenia, na którym pojawia się prąd +12V po uruchomieniu silnika. Sprawdź, czy nie jest gdzieś uszkodzony we wtyczce lub w alternatorze. Jak ładowanie akumlatora jest to może problem leży właśnie w tym kabelku. Po za tym nie wiem dokładnie z którego kabelka komp w dieslu bierze sygnał o obrotach...

[ Dodano: 2014-03-30, 21:49 ]
Jeżeli na nim nie będzie prądu to będzie się świecić kontolka ładowania.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości