ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez k-m-r1 » 26 wrz 2013, o 16:56

a ja kupiłem nowy regulator

no i miałem podobnie
a mianowicie odpaliłem bez dodawania gazu i swieciła aby lekko kontrolka
popracuje dłurzej kontrolka zgasnie

albo dodac gazu

z tego co ja wiem to koledzy maamy alternatory są one samowzbudne i jeśli nie ma jak sie naładowac polem magnetycznym to alternator słabo ładuje

dopiero jak dodasz obrotów to "pole magnetyczne jest go wiecej i sam sie naładuje" ja tego nie ruszam

zobacze co będzie zimą a z kontrolką to żadko tak mam że ledwo swieci
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

 

Postprzez orbit1995 » 26 wrz 2013, o 17:26

A więc tak, podmieniłem cały alternator(kupiony na szrocie), kontrolka znikła.
obecne statystyki:
Odpalony:
aku: 14.40-14.43
alt: 14.5
Odpalony pod obciążeniem ( światła drogowe, klimatyzacja, radio, grzanie tylnej szyby)
aku 14.0
alt: 14,4
Wyłączony 13,1
Czy moje dane są poprawne?

Mierzyłem to od razu po założeniu alternatora. Poprzedni alternator valeo 70, teraz bosh 90.
orbit1995
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 18:47
Lokalizacja: VVGOLF.PL

Postprzez łukasz1983 » 26 wrz 2013, o 18:04

orbit1995 napisał(a):aku: 14.40-14.43
alt: 14.5

Ładowanie wręcz książkowe
orbit1995 napisał(a):Odpalony pod obciążeniem ( światła drogowe, klimatyzacja, radio, grzanie tylnej szyby)
aku 14.0
alt: 14,4

Tu masz 0,4 V straty ale to pikuś.Możesz to poprawić tak,że odkręć wszystkie połączenia,poprzeczyszczaj je i powinno się poprawić.
orbit1995 napisał(a):Wyłączony 13,1

To ciut za dużo,ale pewnie mierzone zaraz po zgaszeniu i stąd taki wynik.
Ogólnie jest ok.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez orbit1995 » 26 wrz 2013, o 18:42

łukasz1983, Tak, było mierzone zaraz po zgaszeniu, dzięki wam za pomoc..Do zamkniecia :super:
orbit1995
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 18:47
Lokalizacja: VVGOLF.PL

Demontaż alternatora

Postprzez Spoksik » 1 lis 2013, o 13:39

Witam. Panowie, w moim altku strasznie huczą łożyska. Chce go zdemontować i oddac na regenaracje. Ale nie wiem jak do tego sie zabrać. Silnik 1.8 z klima. Są gdzies gotowe porady?? Pozdrawiam
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez mateusz_918 » 1 lis 2013, o 14:17

odkręcasz 2 śrubki i sciągasz z paska i gotowe nie trzeba schematów :idea: tylko minus z aku odłącz
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Spoksik » 1 lis 2013, o 16:16

A pózniej jak naciągać pasek??
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez mateusz_918 » 1 lis 2013, o 16:28

zakładasz i obracasz pasek tak by nie obrócił sie wiecej niż o 90* i jest git
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 2 lis 2013, o 01:02

jeśli jest klima to jest napinacz, co chcesz naciągać? musisz tylko zluzować napinacz np łapiąc go kluczem francuskim i założyć pasek puścić napinacz i gotowe.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

jaki alternator pasuje?

Postprzez Stevwcio » 10 lis 2013, o 18:05

Witam wszystkich mam takie pytanie od jakiego auta pasuje alternator do golfa 3 1.9 tdi 90kucy zaznacze ze moj ma 120A bo musze szybko wymienic a niema golfa w mojej okolicy z takim altkiem. pomozcie prosze.
Stevwcio
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 15:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez k0nr4d » 10 lis 2013, o 21:33

Od każdego innego auta z poprzecznie zamontowanym silnikiem AFN, 1Z i AHU.
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez rastamaniek » 24 lis 2013, o 15:24

Witam, panowie jestem zmuszony prosić Was o radę.
Alternator Valeo 90A, golf 3 2.0 8v 1996r
Może zacznę od pomiarów:
na zgaszonym 12,06
na zapalonym 11,54
pobór prądu poniżej 0.2
Problemem jest brak ładowania oraz nie paląca się w ogóle kontrolka na liczniku. Licznik został wymontowany i sprawdzony dioda w nim jest sprawna.
Wcześniej działało to tak: dodawałem gazu i po przekroczeniu 3tyś obr/min ładowanie pojawiało się i było już w każdym zakresie obrotów. Wymieniłem regulator napięcia. Od tamtej wymiany ładowanie już się nie pojawiło. Co robić? Co wymienić?
rastamaniek
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 23:50
Lokalizacja: Wyszków Mazowieckie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości