ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez fran » 31 mar 2014, o 18:12

Coś dziwnego sie dzieje ludzie po odpaleniu jest ladowanie 12.3 na wtyczce w alternator że na obu pinach nie ma prawie prądu a po dodaniu gazu ładowanie rośnie do 14,2 i tak zostaje a na wtyczce jeden pin ma 0,7 a drugi 14 tak jak powinno być. Jest to prawdo podobne ze winę ponosi regulator napięcia ?? :-/

[ Dodano: 2014-04-01, 12:23 ]
Ma ktoś jakiś pomysł :zalamany: :?: :?:
fran
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 15:08
Lokalizacja: Grudziądz

 

Ładowanie problem

Postprzez black78 » 27 gru 2014, o 13:42

Witam

Mam problem z moim MK3 mianowicie czasami jest ładowanie a czasami znika a objawy są takie:

Na odpalonym silniku i biegu jałowym przy obrotach 950k kontrolka ładowania sie nie świeci ładownie jest ok nagle silnik jakby przygasał i zaczyna się żarzyć kontrolka ładowania ale tak że ledwo można to zauważyć w nocy i niema ładowania silnik i wszelkie urządzenia pobierają prąd z aku. Po jakimś czasie znowu silnik jakby chciał zgasnąć i wszystko wraca do normy kontrolka się nie żarzy i jest ładowanie. Dodam że podczas jazdy dzieje się to samo raz jest ładowanie raz go nie ma raz kontrolka się żarzy a raz nie. Gdy dodaje obrotów to nic się nie zmienia po prostu albo jest albo go nie ma.

Czy ktoś sie spotkał z czymś takim?
black78
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 cze 2012, o 22:34
Lokalizacja: Łask

Postprzez lukszumk3 » 29 gru 2014, o 12:59

Alternator (szczotki, szczotkotrzymacz/regulator, komutator, połączenie diod w mostkach) do sprawdzenia.
Okablowanie między alternatorem a rozrusznikiem/akumulatorem do sprawdzenia.
Generalnie skoro kontrolka się zapala to wzbudzenie do przepatrzenia.
Siadanie i wstawanie obrotów to normalna sprawa gdy alternator ładuje z przerwami: jak nie ładuje silnik ma lżej i wchodzi na obroty (w dieslu +/- 50)
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez Grzesiek2507 » 11 sty 2015, o 13:31

A ja mam male pytanko. Przemierzylem dzis napicie ladowania na aku mojego golfa i jest maly zonk. Ładowanie wynosi niby 14,5V czyli bylaby bajka gdyby nie to, ze ma skoki i to dosc czeste. Utrzymuje te 14V z hakiem a potem spada na chwile do 3V, 8V a czasem nawet do 1V i takich okolic. Regulator swiruje?
Silnik 1.6 AEE
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez martinfp » 11 sty 2015, o 13:41

najprawdopodobniej regulator albo któraś dioda jest na wyczerpaniu
martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

Postprzez łukasz1983 » 11 sty 2015, o 16:13

Grzesiek2507, Twój problem,to nie alternator,a miernik,lub kable miernika.
Nie ma takiej możliwości,żeby spadało napięcie na aku do 1V czy do 3V nawet jakby alternator nie ładował.Przy nie sprawny altku miałbyś napięcie w granicy 11V przy pracującym silniku,i by po woli spadało.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 11 sty 2015, o 23:32

łukasz1983, a wiesz ze faktycznie jeden kabelek troche nie laczyl. Teraz wieczorem jak sie nim bawilem to faktycznie nie byl do konca wcisniety, ale np chwile wczesniej mierzylem wtedy ladowanie w scenicu starszych i poazywalo idealnie 14,2V bez zadnych skokow. Problem jest taki, ze jak przyjda mrozy po 20 stopni to golfina sie podda i tak sobie kombinuje na razie powli czy to oaku, altek czy rozrusznik.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Opik » 11 sty 2015, o 23:59

nie ma opcji żeby spadło do takich wartości, nawet jak całkiem przestanie ładować to będzie wskazywało ok 12v
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 12 sty 2015, o 00:06

Jutro sprawdze jeszcze raz. Rozrusznik jak moge sprawdzic poza wyjmowaniem i obczajaniem szczotek? :niepewny:
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez łukasz1983 » 12 sty 2015, o 15:47

Grzesiek2507, Podładuj aku,tak żeby był pełny,i rano na zimnym silniku wepnij miernik pod aku(tylko,żeby dobrze kable w mierniku łączyły),odpal auto i obserwuj do jakich wartości spadnie napięcie.Jak będzie w okolicy 10V i wzwyż to ok,jak mniej to są 2 wyjścia.1 to aku,2 to rozrusznik,ale jak jesteś pewny aku i go jeszcze podładujesz,a napięcie spadnie poniżej 10V to przyjrzał bym się rozrusznikowi.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lukszumk3 » 12 sty 2015, o 22:10

W ten sposób to nic nie sprawdzi, bo jak uruchomi silnik to wiadomo że napięcie na akumulatorze będzie w okolicy 14V, bo będzie ładowanie. Najlepiej jakby zmierzyć spadek napięcia podczas rozruchu, to już by coś było wiadomo, a najlepiej, to jechać do byle jakiego warsztatu/sklepu motoryzacyjnego i niech zrobią test "żwawości" akumulatora testerem rezystancyjnym, będzie wiadomo czy akumulator jest ok, potem można szukać dalej.
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez łukasz1983 » 13 sty 2015, o 15:25

lukszumk3 napisał(a):W ten sposób to nic nie sprawdzi,
lukszumk3 napisał(a):Najlepiej jakby zmierzyć spadek napięcia podczas rozruchu,
:-o
A ja to niby o czym napisałem?Czytaj ze zrozumieniem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron