sprężyny

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Kaaalkmo » 14 cze 2008, o 21:13

Aha.
Ja mam Czerwone i jest strasznie niski.
Z tego co wiem to czerwone to sa sportowe ??
:-) :-)
wystarczy satysfakcja ;)

Mój Golfik :-)
Kaaalkmo
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 11:20
Lokalizacja: Lubań

 

Postprzez PiJey88 » 15 cze 2008, o 13:51

Kaaalkmo napisał(a):Z tego co wiem to czerwone to sa sportowe

określenie czerwone nic nie mówi o sprężynach !!
ja mam sparco niebieskie i kupiłem seryjne (również niebieskie), a różnica między nimi to 6 cm

musisz zmierzyć tą odległość co napisałem w poście wcześniej
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mcsym » 15 cze 2008, o 14:47

a sama wysokość sprężyny też do końca jeszcze o niczym nie świadczy, bo różne firmy używają różnych materiałów i każda sprężyna może sie inaczej układać, uginać...

istotne jest też, żeby dobrać sprężyny do silnika, bo w 1.4 seryjne są inne, a Tdi, VR6 czy jeszcze innych są też odmienne parametry, więc warto poszukać najlepiej oryginałów dopasowanych do Twojego silnika.

na allegro jest mnóstwo nowych sprężyn jakichś nieznanych producentów po śmiesznie niskich cenach, ale wydaje mi się, że idzie to też w parze z jakością... bo np jak może amortyzator nowy do golfa kosztować 29 zł :shock: w życiu bym tego nie założył do swojego auta...

błech, co za wywód :D
Avatar użytkownika
mcsym
Members
 
Posty: 564
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 23:35
Lokalizacja: Ruda Śląska/ śląsk
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 16V ABF
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 15 cze 2008, o 15:12

mcsym, ale ja nie mówie o wysokości sprężyny lecz o wyskokości między błotnikiem a środkiem pisty, tak się mierzy wysokość sprężyn

a w Golfach był podział sprężyn na:
- silniki benzynowe do 1.8
- silniki 2.0-2.9
- D, TD, TDI

chyba nie ma różnicy między 1.4 a 1.8 jeśli chodzi o sprężynę
Piszę oczywiście tylko o HB, nie dotyczy Vento i Variantów
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Sivy » 25 cze 2008, o 21:55

PiJey88 napisał(a):chyba nie ma różnicy między 1.4 a 1.8 jeśli chodzi o sprężynę


Mialy rozne wagi, wiec i sprezyna musiala miec inna charakterysyke pracy (ugiecia).
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

pytanie sprezyny czy amory

Postprzez Redrick » 20 lip 2008, o 20:27

na badaniu technicznym koles mi powiedział ze mam wymienic zawieszenie tylne bo zurzycie sięgało 90% przednie zawieszenie tez kazał mi niedługo zmienic. i oto moje pytanie. Czy musze wymienic sprezyny i amortyzatory razem czy wystarczy tylko jedno.
Avatar użytkownika
Redrick
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 14 lip 2007, o 19:14
Lokalizacja: Szamotuły

Postprzez e-piotrek » 20 lip 2008, o 23:07

Najprawdopodobniej mechanikowi chodzilo o amortyzatory.Ale jak bedziesz wymienial amortyzatory to najlepiej wymien tez i sprezyny.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez SotoM » 20 lip 2008, o 23:42

zostaw sprężyny, to tylko wymiana amorów. na badaniu tech. mierzona jest praca - tłumienie drgań amortyzatora. nie sprężyny.troszkę siana popłyniesz.i odrazu zmień górne mocowania amortyzatorów z przodu z łozyskami a ztyłu same poduszki i zobacz w jakim stanie masz osłony i odbijacze na omorkach.lepiej zrobic wszystko co padło za jednym zamachem i zaoszczedzić troche kasy niz na raty i być z kasą do tyłu.takie jest moje zdanie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Redrick » 21 lip 2008, o 15:00

nie wiem o jakie mocowania i poduszki ci chodzi i nie wiem po co je wymieniac autem jeździ sie dobrze tylko hodzi o to zeby na przegladzie sie nie czepiał

[ Dodano: 2008-07-21, 15:17 ]
narzaie mam załozone sportowe zawieszenie ale musze ściagnąc bo autem bedzie jexdził dodatkowy kierowca i zastanawiam sie co zmienic w starym zawieszeniu
Avatar użytkownika
Redrick
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 14 lip 2007, o 19:14
Lokalizacja: Szamotuły

Postprzez SotoM » 21 lip 2008, o 23:47

górne mocowania amortyzatorów to standart w VW ze sie sypia. i jak to jest wywalone to bedzie ci tak napier.....lac zawieszenie ze szok.
ale rób jak uważasz. ty nie wiesz o co chodzi ale mechanik który bedzie ci to robił bedzie wiedział o co chodzi.mówie ci kup to co napisałem i wymień bo jeśli nie maiłeś tego nigdy wymienianego to dam sobie uciąć........ze masz to na bank rozwalone tylko o tym nie wiesz.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Redrick » 22 lip 2008, o 14:47

jak wyglądają te mocowania i gdzie sie znajduja i czy osobno tzeba je kupić i ile kosztuja bo amory bende zmieniał sam jak sie ma pistolet pneumatyczny to jest godzinka roboty.
Avatar użytkownika
Redrick
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 14 lip 2007, o 19:14
Lokalizacja: Szamotuły

ile obnizaja?

Postprzez kris962 » 31 lip 2008, o 18:16

witam.wie ktos moze o ile obnizaja sprezyny FK o symbolu-FK41/FKS41 HA a tyl FK41 VA :?:
Avatar użytkownika
kris962
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 4 lis 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gostyń

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości