Moderator: Moderator
Wymiana termostatu w MK3 AEA
Witam jak w temacie zabieram się za wymiane termostau w moim golfie a że jestem totalnym laikiem nie bardzo wiem z której strony mam się za to zabrać, za wszelkie info będęabrdzo wdzięczny, pozdrawiam.
-

Mortiis - Czytacz
Witam!
Ja znowu mam troche inny problem. Od czasu wymiany płynu na zimowy samochód często gaśnie. Zawsze np. przy dojeżdzaniu do skrzyzowania, kiedy wrzuce na luz i hamuję. Obroty tak spadają że silnik gaśnie. Dzieje się to dopiero kiedy silnik zaczyna się juz nagrzewać tak od 70 stopni. Na zimno chodzi bez zarzutów. Co to moze być, czy ma to związek z tą wymianą płynu na zimowy ? Proszę o radę bo odpalanie samochodu na kazdym skrzyzowaniu doprowadza do szału...
Ja znowu mam troche inny problem. Od czasu wymiany płynu na zimowy samochód często gaśnie. Zawsze np. przy dojeżdzaniu do skrzyzowania, kiedy wrzuce na luz i hamuję. Obroty tak spadają że silnik gaśnie. Dzieje się to dopiero kiedy silnik zaczyna się juz nagrzewać tak od 70 stopni. Na zimno chodzi bez zarzutów. Co to moze być, czy ma to związek z tą wymianą płynu na zimowy ? Proszę o radę bo odpalanie samochodu na kazdym skrzyzowaniu doprowadza do szału...
- Sopel
- Berbeć
Pod aparatem zapłonowym jest taki plastykowy element gdzie dochodzi kilka gumowych węży i za tym najgrubszym wężem jest termostat, żeby go wyjąć odkręcasz dwie, albo trzy śruby. Przy wkładaniu nowego musisz dobrze dopasować uszczelkę. Termostat do naszego silnika powinien się "ruszyć" przy 87oC (w sklepie był jeszcze do wyboru przy 84oC). Ja za swój zapłaciłem 21,50 PLN. Powodzenia!!
-

virus_wrona - Badacz tematu
jesli masz sprawny termostat to zalej ile sie da i odpal silnik i w miare ubywania dolewaj do stanu płyn przez chwile a potem zakrec korek i niech sobie autko pyka ale caly czas kontroluj stan i wrazie co dolewaj.
potem usłyszysz takie gulgotanie to sie odpowietrzy nagrzewnica pod naporem cisnienia
i poczekaj az do załaczenia sie wentylatora