tuning tdi 90 KM

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez Bradley » 16 lip 2009, o 23:35

SotoM napisał(a):ale na samych wtryskach zyskasz max 5KM wszystko zalezy od ECU

Na samych wtryskach mialem 112KM wiec nie jest to nawet +5KM dla bardzo mocnej serii. Roznica byla odczuwalna odrazu po zalozeniu wtryskiwaczy. 5KM wiecej dupa nie poczuje.
Komputer 16bit byl u mnie w standardzie.
Procent napisał(a):Ale SotoM masz za to wysoki moment obrotowy.

Nie sztuka jest dac wysoki moment, a utrzymac go jak najdluzej.

SotoM napisał(a):ja mam 8 bitowy i mam moc jaka mam...

Przed 3tys masz juz granice blisko 120KM az do konca, wiec czego chciec wiecej? Tylko, ze przed 4tys lapie dolek a powyzej 4tys juz nie idzie z moca. U mnie kreci sie z moca do 4600 (mam tam rowne 120KM), max moc przy 4200 i wlasnie do tylu go krece bo powyzej nie widze sensu.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

 

Postprzez Procent » 16 lip 2009, o 23:48

no u mnie idzie z mocą też gdzieś do 4000-4200 obr. Tylko że ja do końca niewiem co tam mam. Kupiłem niedawno bo poł roku temu i objeżdzam mocniejsze auta. Ja wiem że moment obrotowy jest ok jeżeli jest utrzymywany w całym zakresie obrotów. Napewno na samych wtryskach będzie odczuwalna różnica, ale szału nie będzie takiego że w fotel Cię wbije. A takie pytanko przy okazji. w 97 roku montowano do Golfa 8 bitowe Ecu czy już wszędzie były 16 bit??
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez FBB » 16 lip 2009, o 23:54

pożyjemy zobaczymy....
pierwszą rzeczą jaką zrobie to diagnostyka i hamownia
potem pójdą wtryski do wymiany na 216 lub 205
nastepnie nowy soft
mam nadzieje że uda mi się to wszystko udokumentować (każdy etap osobno) i powchwalić się na forum ;-)
dzięki za info i rady!
pozdr
Avatar użytkownika
FBB
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 23:59
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Procent » 17 lip 2009, o 00:00

Radzę 216. Ja robić to już porządnie. I same końcówki wystarczą. Powodzenia w modach i informuj o wszystkim na forum. Mi to nawet na PW pisz. Heh. Pozdro
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 17 lip 2009, o 05:48

Bradley napisał(a):Nie widzialem ich na oczy. Ciezko je dostac Niektore 2.5 TDI maja dluzsze obudowy, niektore takie same jak 4 cylindrowce

wyżej ułożone podcięcie pod stopkę trzymająca wtrysk mają wtryskiwacze z audi - to co jeśdzi w T4 jest takie same jak w 1Z (korpus) ... nie wiem jak wygląda sprawa z LT - takich nie przekładałem
Bradley napisał(a):Ja bym jednak zrobil hybrydy wtryskow 1Z z koncowkami 216

jeśli ma sterownik 8bit'owy - będzie kopcił ...
BTW - zapomniałeś dodać że może zdażyć się sytuacja że po przekładce samych końcówek - korekcje pojdą do góry - regulacja będzie zbyt kosztowna żeby się opłacało takie wtryskiwacze reanimować (regulowac do ustawień fabrycznych)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez FBB » 17 lip 2009, o 08:22

jak to sprawdzić czy mam sterownik 8 czy16 bitowy?
bez podpinania pod komputer
auto jest z lutego 96r
Avatar użytkownika
FBB
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 23:59
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez leopard » 17 lip 2009, o 11:09

FBB napisał(a):auto jest z lutego 96r

16bit ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez FBB » 17 lip 2009, o 12:07

no to jade z koksem :mrgreen:
Avatar użytkownika
FBB
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 23:59
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Bradley » 17 lip 2009, o 21:33

Jak? Zdejmujesz podszybie od strony filtra przeciwpylkowego. Plastikowa obudowa 8bit, aluminiowa 16bit.
Pierwsze cisnienie 190bar podwyzsza sie na 220 wlasnie ze wzgledu na eliminacje kopcenia. I tak mi podkapca z butem w podlodze. Trzeba FMICa i kolektor ssacy tez musze zmienic bo jest przygotowany.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 17 lip 2009, o 22:18

Bradley napisał(a):Pierwsze cisnienie 190bar podwyzsza sie na 220 wlasnie ze wzgledu na eliminacje kopcenia

wtryski z AFN'a/ASV'a mają ciśnienie pilota 220 bar na dzień dobry - jeśli to auto ma mieć program na ulicę nie do sportu - nie ma sensu inwestować - po programie na ori gratach wyjdzie w okolicach 120 KM - taki przyrost wystarcza do jazdy po ulicach :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 17 lip 2009, o 22:54

leopard, ASV tak, AFN nie
120 jest ok, ale apetyt rosnie w miare je(z)dzenia ;-)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez FBB » 17 lip 2009, o 23:04

no to jak lepiej....
wymienić same wtryski (bez nowego softu)
czy nowy soft na ori wtryskch ?
co da większą frajde z jazdy?
bo mie te ~90KM i ~200Nm troszkę się już znudziło ;-)
Avatar użytkownika
FBB
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 23:59
Lokalizacja: Elbląg

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości