zawor egr

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez danielsonn » 20 mar 2009, o 22:06

a co jesli ja mam ten czarny wezyk podlaczony do egr a egr jest zaslepiony ??
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

 

Postprzez leopard » 21 mar 2009, o 00:46

danielsonn napisał(a):wezyk podlaczony do egr a egr jest zaslepiony
i dobrze - zostaww tak
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 23 mar 2009, o 11:13

ale zaślepienie też nie jest dobre - to tylko tak do świadomości - ze względu,że wtedy nie ma chłodzenia denka tłoków przez powracające spaliny które mają sie spalić - one chłodzą denka. ale ja u siebie mam już zawór zaślepiony odkąd mam golfa i tak jeżdżę...czyli 1.5roku....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 23 mar 2009, o 12:06

SotoM napisał(a):że wtedy nie ma chłodzenia denka tłoków przez powracające spaliny



oj cosik kręcisz :-| jak spaliny które mają wyższą temperaturę od samego tłoka mogą go chłodzić? To chyba zasysane powietrze do cylindra bardziej chłodzi tłok. A niedopalone spaliny którędy trafiają do cylindra? nie razem z powietrzem? czyli podnoszą jego temperaturę więc tym samym powietrze staje się bardziej rzadkie i jest mniej tlenu do spalania Moim zdaniem ten zawór przynosi więcej szkód niż pożytku a powrót jest zrobiny tylko ze względu na ochronę środowiska
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez leopard » 24 mar 2009, o 00:56

mani51 napisał(a):A niedopalone spaliny którędy trafiają do cylindra? nie razem z powietrzem
tak razem z powietrzem - dlatego temperatura spalanego paliwa jest mniejsz niz temperatura mieszanki bez spalin (ze spręzonym powietrzem przez turbulum)
oczywiście masz racje - ekologia to podstawowe zadanie EGR'u ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 25 mar 2009, o 00:49

mani51 napisał(a):oj cosik kręcisz :-| jak spaliny które mają wyższą temperaturę od samego tłoka mogą go chłodzić? To chyba zasysane powietrze do cylindra bardziej chłodzi tłok. A niedopalone spaliny którędy trafiają do cylindra? nie razem z powietrzem? czyli podnoszą jego temperaturę więc tym samym powietrze staje się bardziej rzadkie i jest mniej tlenu do spalania Moim zdaniem ten zawór przynosi więcej szkód niż pożytku a powrót jest zrobiny tylko ze względu na ochronę środowiska

spaliny z kolektora wydechowego rurką przelatują przez zawór EGR trafiając do kolektora ssącego razem z powietrzem doładowanym...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 25 mar 2009, o 06:57

to było pytanie retoryczne :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 25 mar 2009, o 10:48

masz racje - przemyslałem ten temat a nawet poczytałęm sobie swoja precę w której pisałem o EGRze...
"W praktyce pewna część strumienia gazów wydechowych (około 18%) jest chłodzona, a następnie zawracana z powrotem do komory spalana. Zabieg ten powoduje obniżenie temperatury zapłonu paliwa, co ogranicza wprawdzie zawartość tlenków azotu , lecz równocześnie drastycznie zwiększa emisję cząsteczek stałych. Najważniejsze z punktu widzenia użytkownika jest to, że obniżenie temperatury zapłonu zmniejsza również sprawność silnika.
Główną wadą systemu EGR jest obniżenie sprawności silnika poprzez zmniejszenie temperatury zapłonu paliwa, wyższe koszty eksploatacji, ingerencja w pacę silnika = konieczność częstszej wymiany oleju,
Jeśli chodzi o zalety, to system ten wyróżnia brak konieczności stosowania jakichkolwiek dodatków do paliwa" - to część mojej pracy. :lol: to nie wiem co mi sie powaliło z tym chłodzeniem tłoka przez spaliny... :zakrecony:
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 25 mar 2009, o 23:39

SotoM napisał(a):to nie wiem co mi sie powaliło z tym chłodzeniem tłoka przez spaliny

ja wiem i zapytam wprost ... kto ci pracę pisał :lol:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 27 mar 2009, o 11:46

leopard napisał(a):ja wiem i zapytam wprost ... kto ci pracę pisał :lol:
:lol: jaaaaaaa sam :lol: no była tez potrzebna pomocna dłoń...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez 360st0pni » 30 mar 2009, o 16:55

bym chcial sie upewnic czy w dobrym miejscu mi poradzili zebymz aslepil ten egr i dodaje fotke na której czerwona kreska oznacza tą blaszkę co trzeba nią zaslepic. I drugie pytanie wrazie jakby wydmuchało tą podkładkę to czy moze uledz jakas powazna awaria czy nie?? cos jest chyba nie tak chwilowo bo nie moge wrzucic fotki spróbuję później. chyba ze ktos ma zrobioną fotke gdzie należy zaslepic w AFN'ie to byłbym bardzo wdzięczny ;)))
360st0pni
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 22:43
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez SotoM » 30 mar 2009, o 20:51

zaślep na łaczeniu metalowej rurki z kolektorem wydechowym...na tym to polega.. uszczelkę odrysowujesz na grubej blaszce , wywiercasz otwory na szpilki i montujesz...oczywiscie musi to byc uszczelnione. jak to puści to zalezy- albo zrobi sie znów ekologiczny lub pusci tak ze bedzie przedmuch na zewnatrz i bedzie pierdział i gwizdacbedzie turbina...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości