Zakup Diesla prośba o pomoc

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez marcinkazimierz » 15 cze 2012, o 23:29

maciej78 napisał(a):marcinkazimierz,

Prosze nie porównuj benzyny do ropniaka.
Benzyna z tą sama moca co 1z nie ma zadnych szans w porownaniach.
Przegrywa w ekonomi i osiagach.
A ceny czesci nie wiem jakie sa do 1z.
Bo sie nie psuje :lol:

co za bzdury 90 km w dieslu i w o te same konie tylko w dieslu brak elastyki trzeba wajchowac bo nisko jest moment obrotowy (wydaje się że lepiej przyspiesza). pozatym 1.9 tdi trzeba by porównac z silnikiem 1.6 16 v bez turbo. Co innego nowoczesne diesle tylko nie grupy vag bo im ewidentnie niewychodza.
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

 

Postprzez AdiK__ » 15 cze 2012, o 23:41

marcinkazimierz, kto CI takich bajek naopowiadał? daj 90km w dieslu i benzynie klekot zawsze zapamiętaj zawsze będzie lepiej się zbierał bo ma więcej momentu (202 niutony) i nie gadaj o spalaniu że benzyniak zje mniej bo to bajeczki z palca wyssane jak masz w dobrej kondycji klekota to pali o wiele mniej niz benyzna i większa frajda z jazdy. Mój mieści się w przedziale między 5-6l także to jest ekonomicznie.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez maciej78 » 15 cze 2012, o 23:49

AdiK__,

Dziekuje za pomoc :ok:

Jeszcze mnie rozbawiło hasło "brak elastyki w dislu" :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
maciej78
Gaduła
 
Posty: 624
Dołączył(a): 17 lut 2011, o 00:40
Lokalizacja: Poznan

Postprzez marcinkazimierz » 15 cze 2012, o 23:59

AdiK__ napisał(a):marcinkazimierz, kto CI takich bajek naopowiadał? daj 90km w dieslu i benzynie klekot zawsze zapamiętaj zawsze będzie lepiej się zbierał bo ma więcej momentu (202 niutony) i nie gadaj o spalaniu że benzyniak zje mniej bo to bajeczki z palca wyssane jak masz w dobrej kondycji klekota to pali o wiele mniej niz benyzna i większa frajda z jazdy. Mój mieści się w przedziale między 5-6l także to jest ekonomicznie.

kolego jezdzilem benzynowym 90 konnym i dieslowym 90 co ztego ze diesel ma kopa jak zaraz musisz mu biegi zmieniac bo ci si obrotomierz konczy . kolega pytal czy lepiej diesla czy benzyne
ja wolalbym benzyne . cisza, odpala zawsze , niema problemów z turbo wtryskimi itp. Spalanie w nowoczesnej benzynie to 6 litrów na trasie . No chyba ze ma sie kase na nowe diesle mnie osobiscie bardzo dobrze jezdzi sie 190 konnym 2.0d bmw ale to poziom techniki niedostepny dla grupy vag nawet nowszych konstrukcjach
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez maciej78 » 16 cze 2012, o 00:05

Disel pali tez 6 litrow. Ale na miescie.
A kolega ma 4 tys na auto wiec raczej nowoczesnej benzynki nie kupi.
Avatar użytkownika
maciej78
Gaduła
 
Posty: 624
Dołączył(a): 17 lut 2011, o 00:40
Lokalizacja: Poznan

Postprzez marcinkazimierz » 16 cze 2012, o 00:08

maciej78 napisał(a):AdiK__,

Dziekuje za pomoc :ok:

Jeszcze mnie rozbawiło hasło "brak elastyki w dislu" :lol: :lol: :lol:

poczytaj co to jest elastycznosc silnika a pozniej sie smiej (dlaczego nowe diesle maja 6 biegów). nastepnie cos co nazywa sie turbo dziura i inne przypadłości diesla

[ Dodano: 2012-06-15, 23:11 ]
maciej78 napisał(a):Disel pali tez 6 litrow. Ale na miescie.
A kolega ma 4 tys na auto wiec raczej nowoczesnej benzynki nie kupi.

tak z ciekawosci passek tez w miescie pali 6 ?bo mnie b6 z 2.0 tdi niegdy sie to nieudało
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez maciej78 » 16 cze 2012, o 00:14

:lol:
czytac nie musze bo latam pare lat tdi 1z
i wiem ze posiada elastycznosc
turbo dziura,hehe osiagalna dla tych co nie potrafia poznac silnika
a ciekawe sa inne przypadlosci disla ?
mianowicie pewnie Ci chodzi ze nie odpalaja zima, hmm ?
jak dbasz tak masz :lol:
Avatar użytkownika
maciej78
Gaduła
 
Posty: 624
Dołączył(a): 17 lut 2011, o 00:40
Lokalizacja: Poznan

Postprzez marcinkazimierz » 16 cze 2012, o 00:19

maciej78 napisał(a)::lol:
czytac nie musze bo latam pare lat tdi 1z
i wiem ze posiada elastycznosc
turbo dziura,hehe osiagalna dla tych co nie potrafia poznac silnika
a ciekawe sa inne przypadlosci disla ?
mianowicie pewnie Ci chodzi ze nie odpalaja zima, hmm ?
jak dbasz tak masz :lol:

to kolego pora przejechac sie technika nowsza niz rodem z ursusa :mrgreen:
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez maciej78 » 16 cze 2012, o 00:22

zaskoczylbym Cie czym jezdzilem
ale to inna bajka
Ty w koncu jezdzisz bmw 190 KM 2.0 DISEL :lol:
dziekuje że jesteś po stronie disla
z mojej strony koniec OT
Avatar użytkownika
maciej78
Gaduła
 
Posty: 624
Dołączył(a): 17 lut 2011, o 00:40
Lokalizacja: Poznan

Postprzez marcinkazimierz » 16 cze 2012, o 00:28

aktualnie jezdze
1.9 tdi 1z kupiony dla napedu i klimy ( no i ze w subaru jest upierdliwa regulacja zaworów na gazie)
1,3 cdti (silnik fiata )firmowy
2,0 d bmw e46 z wirusem tak powinien zachowywac sie silnik diesla

a tak jezdzilem beznyna w mocach od 50 do 218 koni:P i jak sie zdarzy okazja chce wrocic do tego
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Adrian1607 » 16 cze 2012, o 00:36

Co do 1z
Spalanie niskie przyznam.
Silnik nie do zaje... turbo też ;) Troszke można podkecić i smiga lepiej a spalnie znacznie nie wzrosnie:)
Aaa i zawsze najwiecej maja do powiedzenia Ci co niejedza dieslami albo co najwyzej za pasazera siedzieli:)
Utrzymanie troche drozsze, ale nie jest tak awaryny, moj zrobil naprawde duzo kilometrow i o dziwo nie padało to co myslałem tylko takie rzeczy które ja sam zepsułem :( przegub - moja wina akumulator- no wiadome, rozrusznik no tez przypadek. a tak to tylko koncoweczki drazka jeden sworzen, i tlumik robilem jeszcze. Turbo ok silnik zdrowiutki palil bez problemu cala zimę. Tylko pamietaj jak nie chcesz miec w zime problemow to swiece zarowe , rozrusznik i aku na najwyzszym poziomie i sprawne. Bo potem są bujdy ze diesle słabo palą zimą ;] Jak sie dba to sie ma.
Prawda jest taka diesla nie kupisz za 4 tys w dobrej kondycji. No może i kupisz ale bardzo okazja. ja dalem prawie 6tys za 1z. A za dorbego AFN-a to 7-8 sie licz ;) I nie bój sie przebiegów może miec na liczniku 250-300 a w rzeczywistości jest x2 :) te silniki sa naprawde wytrzymałe.
Avatar użytkownika
Adrian1607
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 17:22
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez markim321 » 16 cze 2012, o 00:44

co ztego ze diesel ma kopa jak zaraz musisz mu biegi zmieniac bo ci si obrotomierz konczy .


za to max moment obrotowy zaczyna się w niskich partiach obrotów i jest przez większy zakres użytecznych obrotów utrzymywany, jak dla mnie to zaleta w przeciwieństwie do benzyny gdzie max moc i moment krzesane są dopiero w okolicach czerwonego pola (szczególnie 16V)

cisza


dla porównania silnik AHU kontra ABS czy AAM w słabo wyciszonej i podatnej na korozje budzie MK3, podczas jazdy w trasie silnika praktycznie nie słychać gdyż jest zagłuszany przez szum opon i opływającego auto powietrza, uwydatnia się to natomiast w trakcie pracy na wolnych obrotach, gdzie też wibracje są odczuwalne, czasami w trasie diesel potrafi być cichszy od benzyniaka, a czy kręcona do wysokich obrotów benzyna jest cicha?

odpala zawsze


Zadbany Diesel też zawsze odpali, czasami nawet pożyczy prądu padniętej na mrozie benzynce (moze być +30 w cieniu i -30 na słońcu, zawsze z pół obrotu)

niema problemów z turbo wtryskimi itp


Miałem już 2 diesle, fakt że toporne bo 1Z i OM601 z W124 i teraz posiadam AHU i widocznie miałem i mam niezwykłe szczęście że w żadnym nie było i nie ma owych problemów. Fakt że mercedesowska dwulitrówka wypada blado w przeciwieństwie do 1Z czy AHU pod względem ekonomi czy dynamiki, niefartem jest też oczywiście brak turbiny bo przez to nie ma się w niej co psuć jak kolega wspomniał, ale kultura pracy wzorowa i chyba jedynym sposobem aby unieruchomić ten silnik jest jazda bez oleju.

Spalanie w nowoczesnej benzynie to 6 litrów na trasie


Zgadza się. Jednakże spalanie w starym dieslu z wtryskiem bezpośrednim potrafi być niższe przy nieco dynamicznej jeździe niż nowoczesną benzyną turlającą się w trasie.

Podsumowując: Dobry nie zajechany Diesel nie jest zły, dobra nie zajechana Benzyna też nie jest zła z tym że dobry Diesel jest lepszy ;-)

Ale to oczywiście kwestia sporna, każdy wybiera rodzaj napędu wedle własnego uznania i wymagań.
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości