Temp w granicach 70-80

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez slawek5t » 15 sty 2013, o 01:49

Czesio207 napisał(a):myślę że to chyba przez mrozy

Mrozy tylko i wyłącznie opóźniają nagrzewanie a nie uniemożliwiają.... - no chyba że jedziemy po dziadkowemu czyli 1400 obr i piąty bieg :D
Mój sie normalnie grzeje do 90 i tak trzyma.

alt_, tak jak juz wczesniej pisałem obroty są ważne. Jesli na autostradzie jedziesz 120 to masz obroty OKOŁO 2500. Jadąc zwykłą ulicą piątym biegiem np 80kmh masz zaledwie 1600-1800 obr.
Spróbuj coś takiego, wrzuć czwórke i pojedź 100-110 - tak aby miał 2500-2700 obr, wtedy powinien również sie zagrzać do 90. Pewnie zwykłą ulicą jedziesz wolniej na tym samym biegu i dlatego ma problem złapać temperature.
Termostat masz raczej okej jesli mówisz że jak juz złapie 90 to nie spada. Gdyby cos było nie tak to zaraz by spadało na 70 i mniej.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

 

Postprzez alt_ » 15 sty 2013, o 01:53

Delikatnie go próbowałem przytrzymywać, tak troszkę powyżej 2000 na 4. biegu ale niewiele pomagało, choć dało się zauważyć że troszkę temperatura się podnosiła. Spróbuję nieco dłużej i intensywniej, dzięki za podpowiedź.
Avatar użytkownika
alt_
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24 gru 2012, o 03:22
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez slawek5t » 15 sty 2013, o 02:08

alt_ napisał(a):próbowałem przytrzymywać,

przez jaki odcinek ?
Sprobuj dać mu z 2500 obr.
Taki urok TDI, nie dość że diesel to jeszcze interkuler dodatkowo pakuje lodowate powietrze do cylindrów co utrudnia szybkie nagrzanie. Latem zaleta, zimą troche przeszkadza :)

Tak własciwie jesli swoim jechałbym tak na 1600-1800 obrotów to nie wiem czy po 15 km złapałby temp 90 st. (przy -10 na zewnątrz). Czesto daje troche ponad 2 tys - wtedy nie ma problemu z dogrzaniem.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez alt_ » 15 sty 2013, o 02:10

Nie więcej niż 5-7km. Jak mówiłem, rano przytrzymam go dłużej i zobaczymy. Jeszcze raz dzięki.
Avatar użytkownika
alt_
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24 gru 2012, o 03:22
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez slawek5t » 15 sty 2013, o 02:14

łeeeee. ja myślałem że wiecej a tu tylko 5 km :D
daj ze 12km na 2400 obr to złapie temp 90 :)
Mój po 5-7 km ma jakos 70 stopni dopiero
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez alt_ » 15 sty 2013, o 02:17

slawek5t napisał(a):łeeeee. ja myślałem że wiecej a tu tylko 5 km :D
daj ze 12km na 2400 obr to złapie temp 90 :)
Mój po 5-7 km ma jakos 70 stopni dopiero


Dam i podzielę się obserwacjami. A teraz koniec bo dostaniemy po uszach za nabijanie postów ;)
Avatar użytkownika
alt_
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24 gru 2012, o 03:22
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez marcinkazimierz » 15 sty 2013, o 07:40

a taka ciekawostka u mnie po wymianie termostatu przy +30 stopniach mechanik ze 20 minut trzymał go na 3 tys obr żeby się otworzyl termostat i wlaczyla dmuchawa. zato w bułagarii w przy + 40 nigdy nie skakała temperatura. w zimie ratuje sie webasto 5 minut i mam prawie 80 stopni przy odpalaniu i nawet świece się nie zagrzewaja
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez alt_ » 15 sty 2013, o 21:15

Sprawdziłem dziś poradę slawek5t - faktycznie, szybciej się zagrzewa.

Zmartwiło mnie jednak kiedy zjechałem z A4 na wichurę totalną, na drogę która pługa nie widziała i bujając się 40-50 przez 5km temperatura opadła z 90 do jakichś 80 stopni - czy jednak wskazywałoby to na niedomykanie się termostatu? Było ok. -6 stopni.
Avatar użytkownika
alt_
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24 gru 2012, o 03:22
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez hellaflush » 15 sty 2013, o 21:23

alt_, a dmuchawa pracuje cały czas?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez alt_ » 15 sty 2013, o 21:27

hellaflush napisał(a):alt_, a dmuchawa pracuje cały czas?


Masz na myśli dmuchawę ogrzewania wnętrza, czy wichurę przy chłodnicy?

W środku generalnie grzeje, przy czym oczywiście nieco słabiej niż jak jest 90 stopni na zegarze, bo wtedy to smaży niemiłosiernie. Z wiadomych względów, wentylator się nie załącza ;) (w ogóle to ja go słyszałem tylko raz w życiu).
Avatar użytkownika
alt_
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24 gru 2012, o 03:22
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez hellaflush » 15 sty 2013, o 21:29

Chodzi mi o dmuchawę wnętrza, cały czas masz włączone?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez alt_ » 15 sty 2013, o 21:31

Tak, na 1. bieg i temperaturę tak 3/4 do fulla.
Avatar użytkownika
alt_
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 24 gru 2012, o 03:22
Lokalizacja: Świdnica

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości