Przeciągnięty termin wymiany oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Opik » 28 sty 2015, o 23:54

Moim zdaniem niewiele osób wie o takim oleju bo jego koszt w ASO bez znajomości to nieco ponad 500zł za 4 litry. Ja dzięki znajomościom mogę mieć go sporo taniej jak już napisałem wcześniej.

Mechanik proponował mi także półmineralny olej syntetyczny, ale jako że różnica w cenie nie jest duża 170 vs 220zł zdecydowałem się właśnie na w pełni mineralny olej syntetyczny, czyli najwyższa liga olejów silnikowych VW
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez witboy » 29 sty 2015, o 00:14

to ja to nie wiem co to za olej skoro motul 300v jest duzo tanszy :D ale dalej bede czytal te cyrki :D popcorn juz mam :d
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 29 sty 2015, o 00:31

Opik, tylko zapytaj mechanika czy wydmuchnie Ci z glowicy stary olej? Jaki sens wymieniac na nowy jak tego nie zrobi i znow zmiesza sie ze starym? :niepewny:
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Opik » 29 sty 2015, o 00:33

Grzesiek2507, z tego co z nim rozmawiałem to zrobi to tak jak robi się w ASO - zdejmie starą miskę olejową (bo i tak jest porysowana przez obniżone zawieszenie), nową zaleje świeżym olejem (tym lepszym) i taką przykręci. Z tego co mówił to taki sposób zapewni najlepsze smarowanie silnika, gdyż pompa oleju będzie mogła od pierwszego uruchomienia zassać ogromną ilość oleju i dokładnie ją rozprowadzić
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 29 sty 2015, o 00:36

To jak bedzie mial na wierzchu pompe olejowa to niech skroci odrobine lancuszek. Slyszalem, ze wtedy ma wieksze obroty i pompuje wiecej oleju = wieksze cisnienie. A co do glowicy to tez bym tego nie olewal. U mnie jak wymienil bez spuszczenia z glowicy oleju to po wymieszaniu te cyncykatory od zaworow zaczely strasznie pukac.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Opik » 29 sty 2015, o 00:41

Grzesiek2507, z tego co się orientuje w moim silniku nie ma tych cyncykatorów, w 2.0 zamienili je na apsztyfikatory sterowane przemiennikiem prądu przemiennego - wytrzymują dłużej i pracują sprawniej, ich jedyny minus to to że nieco obciążają alternator. Ale dla zdrowego alternatora nie stanowi to dużego wyzwania na szczęście.
W każdym razie na pewno mu napomknę o tym co piszesz. Mam tylko pytanie, czy można zlać olej z głowicy bez jej demontażu? Z tego co słyszałem wtedy musiałbym zmienić pasek od pompy wody i ustawić jej zbieżność, a że jest to czasochłonny i dość drogi proces to wolałbym tego uniknąć...
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 29 sty 2015, o 00:46

Opik, u mnie wymienilismy je na specjalnie ciete sprezyny, ale wada tego rozwiazania jest ze trzeba je czesto regulowac ;-)
U mnie w 1.6 spuszczalismy go w miejscu gdzie jest czujnik oleju, ciezko bylo ale jakos poszlo. Mechanik mial taki specjalny ssak z ASO tez:
Obrazek

No faktycznie o pompie nie pomyslalem. Oprocz zbieznosci trzeba tez katy kol ustawic zeby korelowaly ze soba i nie palily paska
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Opik » 29 sty 2015, o 00:49

W takim razie powiem żeby wyssał olej z głowicy przez otwór po czujniku, nie będziemy ruszać tych kół, bo są dobrze ustawione i nie chce tego popsuć.
Jak myślisz, w pełni mineralny olej syntetyczny będzie zauważalnie lepszy od tego półmineralnego oleju syntetycznego? Warto dopłacić te 50zł?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 29 sty 2015, o 00:54

Nie wiem szczerze mowiac. Wszystko zalezy od silnika. Moze jakbyscie ten lancuszek skrocili to mozna sprobowal tego w pelni mineralnego syntetyka. Bez poprawienia lanucha cisnienie moze spasc. Chyba ze zastosujesz jakis uszczelniacz korbowodowo-panewkowy. Ostatnio na orlenie widzialem taki specyfik.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Opik » 29 sty 2015, o 01:05

Jeżeli mówisz o tym środku z pierwszej strony tematu to już go zalałem do silnika aby dojechać do warsztatu. Z zapewnień sprzedawcy wynika, że będzie on spełniał swoje zadanie nawet po zlaniu starego metalu. Za pomocą fizycznych drgań przylgniowych jego molekuły łączą się z atomami metalu zapewniając odpowiednie zabezpieczenie nawet po całkowitej stracie oleju.
Łańcuszek skrócimy, ale lepiej zrobić to brzeszczotem czy szlifierką kątową?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Starszy_Pan » 29 sty 2015, o 01:22

OT:
Czytam po raz kolejny i zastanawiam się co mi w tym wszystkim nie pasuje :oops:
I nagle :!: Eureka :-D
Przecież przy wymianie na w pełni syntetyczny mineralny trzeba jeszcze wymienić tylne dreblinki :!:
Avatar użytkownika
Starszy_Pan
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 wrz 2014, o 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 29 sty 2015, o 01:54

Starszy_Pan napisał(a):OT:
Czytam po raz kolejny i zastanawiam się co mi w tym wszystkim nie pasuje :oops:
I nagle :!: Eureka :-D
Przecież przy wymianie na w pełni syntetyczny mineralny trzeba jeszcze wymienić tylne dreblinki :!:


No tak! Jak mogłem zapomnieć o tym
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości