Olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez k-m-r1 » 16 paź 2013, o 14:38

standard czyli 10w40 lub 15 w 40
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

 

Postprzez KEFRZYSKI » 16 paź 2013, o 15:06

No dobrze wlasnie mysle o 15w-40 tylko jakas konkretna firma rodzaj ?
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez trollu » 16 paź 2013, o 15:11

kolego KEFRZYSKI, zacznij się stosować do regulaminu forum. co do Twojego pytania to przeczytaj ten temat a w skrócie - 15w to nie olej do golfa a jak silnik już niedomaga to należy się remont głowicy, gorszym olejem nie naprawia się silnika

zrób remont, zalej 10w a jak oleju nie będzie łykał to możesz 5w zalać
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez KEFRZYSKI » 16 paź 2013, o 15:16

trollu napisał(a):kolego KEFRZYSKI, zacznij się stosować do regulaminu forum. co do Twojego pytania to przeczytaj ten temat a w skrócie - 15w to nie olej do golfa a jak silnik już niedomaga to należy się remont głowicy, gorszym olejem nie naprawia się silnika

zrób remont, zalej 10w a jak oleju nie będzie łykał to możesz 5w zalać


Seryjnie VR6 nigdy nie byle zalewany 5W !
Po 2 nie stać mnie obecnie na kosztowny remont silnika a czyms silnik musze nowym zalac, wiec pytam czym ? Przeciez chyba te oleje 15w-40 nie stworzono do dekoracji tylko do bardziej wyjezdzonych silnikow tak ?
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez Opik » 16 paź 2013, o 15:38

trollu, ja juz Cie prosilen pare razy, przestan biadolic na ten mineralny. Przelatane na mineralnym Castrolu mialem prawie 150 tys, wymieniany vo 10tys i nic sie nigdy nie dzialo. Przy ostatniej wymianie zalalem polsyntetyk Castrola bo akurat byl w dobrej cenie i nadal sie nic nie dzieje. Wiec juz nie biadol jakby mineralny olej byl najwiekszym zlem dla silnika ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KEFRZYSKI » 16 paź 2013, o 16:14

no ktoś tu madrze widze gada :) polac mu hyy :)
Z tego co wiem VR6 seryjnie wychodzil na 10w ponieważ syntetyk nie nadawal się do wysokich temp. osiąganych przez vra. Wiec skoro ja mam ponad 280 tys. chciał bym zejść na mineralny tylko doradzcie proszę jaki ?
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez Paweu » 16 paź 2013, o 16:41

trollu napisał(a):15w to nie olej do golfa a jak silnik już niedomaga to należy się remont głowicy, gorszym olejem nie naprawia się silnika


No racja.

trollu napisał(a):zalej 10w a jak oleju nie będzie łykał to możesz 5w zalać


Vr'ki w fabryce zalewane były półsyntetykiem 10w40 . Ten silnik fabrycznie nie za bardzo lubił syntetyki.

KEFRZYSKI napisał(a):Po 2 nie stać mnie obecnie na kosztowny remont silnika a czyms silnik musze nowym zalac, wiec pytam czym ?


Jeśli silnik niedomaga (łyka olej) to nie ma sensu lać nie wiadomo czego..

KEFRZYSKI napisał(a):Przeciez chyba te oleje 15w-40 nie stworzono do dekoracji tylko do bardziej wyjezdzonych silnikow tak ?


Niby tak... ale bardziej nim silnika nie uszczelnisz. ;-)

KEFRZYSKI napisał(a):Wiec skoro ja mam ponad 280 tys. chciał bym zejść na mineralny tylko doradzcie proszę jaki ?


Jw. napisałem jeśli silnik bierze olej to 'doradzanie' nie ma sensu. Bierz Castrola. 5L bańka coś ok 80 zł Do Ciebie chyba coś koło 6l wchodzi. Najrozsądniejsza opcja. Nie ma co szukać nie wiadomo czego.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez trollu » 16 paź 2013, o 17:04

Opik, jak ktoś pyta to odpowiadam, nie mam w zwyczaju robić ludzi w bambuko. co do oliwy ok, 90% golfów i innych fur lata w pl na 15w i jeżdżą ale czy to oznacza, że ten olej jest ok dla silnika? przelatasz zimę na letnich? przelatasz, co nie zmiania faktu że wypada założyć zimówki, przykłady można mnożyć. co wyląduje w silniku to juz sprawa właściciela.
strasznie polskie myślenie to takie że "ło tam stary golf to 2 wymiany na jednym filtrze objeździ" bo komuś żal tyłek ściska żeby wydać 15zł raz w roku. wymieniając olej nawet 2 razy w roku, różnica cen lichego a lepszego oleju jest pomijalna a jednak w 99% przypadków o wyborze oleju nie decyduje jakość i klasa tylko "panie daj jakiś tańszy".
ogólnie poza golfem3 udzielam się na forum innej marki, u nas kojarzonej z typami spod ciemnej gwiazdy :lol: i tam nie ma przyklasku dla 15w bo to olej dobry do poldków, każdy leje valvo, millersa czy liqui a nie lotosa a już na pewno nie mówiąc, że skoro nie widać róznicy to po co przepłacać

a na problemy z poborem oleju zawsze pomocny motodoktor, uszczelni nawet wiadro, w którym wybuchł granat :wstyd: :lol:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 16 paź 2013, o 17:32

trollu, wydaje mi sie ze mowimy o OLEJU a nie zaniedbaniach eksploatacyjnych ;) jak ktos wymienia olej co 40 tys a filtr tylko plucze to jest frajer i naprawde nawet pozlacany hiper syntetyk nic nie zmieni. Tak samo z innymi rzeczami, zajezdzanie do golej blachy klockow ATE jest takim samym idiotyzmem jak pakowanie tekturowych klockow z targu, cena tutaj nie ma znaczenia

moj przejechal na mineralnym tyle ile wspomnialem, ale wymiana byla co 10tys, porzadny filtr a do tego. nigdy nie palowany na zimno. Ba, zanim olej nie przekroczy 70 stopni nigdy nie przekracza 3tys obrotow. I mimo ze to "gowniany" mineral to ide o zaklad ze silnik nie jest w gorszej kondycji niz Twoj ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KEFRZYSKI » 16 paź 2013, o 17:42

Ostatnio olej był lany motul 10W-40. W kwietniu tego roku, filtr wymieniam przy każdej zmianie oleju. Silnik nigdzie nie jest ulany prucz miski olejowej :) przy której wlasnie teraz chce wymienić uszczelke. Pod korkiem nie widać oznak wody. Auto nie kopci na czarno.
Wiec pozostać przy tym motul ? A może Castrol edge ? Słyszalem tez a Valvoline. Kiedys miałem 1.6 AFT i jezdzilem na Mobil1 i tez było ok. Ale teraz to VR6 I wszyscy mowia motul. A na tym forum każdy odradza puki co 15w-40.
(dlaczego wymiana bo wlalem 2 razy doktorka bo ktoś mi tak doradzil i przez pomylke do 10w-40 dolałem 15w-40 :/ )
Avatar użytkownika
KEFRZYSKI
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8 lut 2011, o 16:07
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez trollu » 16 paź 2013, o 18:01

KEFRZYSKI napisał(a):dlaczego wymiana bo wlalem 2 razy doktorka bo ktoś mi tak doradzil

ehe, 2 puchy doktora to dużo, to gówno sie tak lepi metalu, że w środku pewnie wszystko zafajdane. masz wyciek tylko z misy? silnik brał wcześniej olej przez uszczelnienia, pierścienie? jeżeli tak a doktor wszystko pozatykał to na nowym oleju może wszystko puścić i różnie może być. motul ok, chociaż ja bym się chyba bardziej skłaniał ku valvo, o motulu kiedyś coś czytałem że w starszych silnikach coś powypłukiwał itd ale ogólnie polecany. Teraz będę kupował olej do auta brata i na 99% będzie Valvo. ja u siebie mam castrola EDGE FST i nie narzekam, ogólnie jak na razie z samymi dobrymi opiniami się spotkałem nt tego oleju. wcześniej latałem też na Mobilu i był ok, niby purchawki nim zalewają w fabryce ale nie wiem czy porównywać masówkę w postaci mobil super 10w do ich full syntetyka
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 16 paź 2013, o 18:05

nad motulem sie ludzie fapuja a tez slyszalem sporo opinii ze takie rewelacyjne nie sa
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości