Olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Opik » 12 lip 2013, o 10:54

ZDANIE TYCZY SIĘ PŁYNÓW DOT 5, nie dot 5.1

O ile w wypadku dot 3 można przejść na dot 4, to z dot 4 PRZENIGDY nie można przejść na dot 5.1 ! Dot 5.1 jest na bazie silikonu a nie syntetyków jak wcześniejsze płyny i każdy jeden producent ZABRANIA zmiany na ten płyn jeżeli układ hamulcowy był zaprojektowany pod płyny na bazie syntetycznej. Silikonowy płyn może bardzo szybko uszkodzić pompę hamulcową oraz przewody hamulcowe, a czym to się może skończyć dobrze wiemy.
Ostatnio edytowano 12 lip 2013, o 11:08 przez Opik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Smolak » 12 lip 2013, o 11:02

Opik napisał(a):
Smolak napisał(a):ta moja sugestia dotyczy wszystkich elementów pojazdu - używacie płyn hamulcowy DOT4 - a można użyć DOT5,1 !


Panie Techniczny takich porad to udzielaj lepiej we własnym zakresie i dla swoich znajomych, a nie na forum gdzie może to ktoś przeczytać, nie daj Boże wziąć za pewnik i zastosować u siebie.

O ile w wypadku dot 3 można przejść na dot 4, to z dot 4 PRZENIGDY nie można przejść na dot 5.1 ! Dot 5.1 jest na bazie silikonu a nie syntetyków jak wcześniejsze płyny i każdy jeden producent ZABRANIA zmiany na ten płyn jeżeli układ hamulcowy był zaprojektowany pod płyny na bazie syntetycznej. Silikonowy płyn może bardzo szybko uszkodzić pompę hamulcową oraz przewody hamulcowe, a czym to się może skończyć dobrze wiemy.


Się już popisałeś wiedzą, więc może odpuść kolejne "porady" :roll:


pan Opik coś pisze ale dalej nie wie o czym :(
myli DOT 5,1 z DOT5 :(
cytat :
DOT 5.1 is the non-silicone version of DOT 5

POLECAM DOT5,1 do golfa 3 !!!!
to wersja specyfikacji DOT 5 dla samochodów co jeździły na DOT3 i DOT4 :)
jeżdżę na nim od 4 lat !!!
ale nie polecam DOT 5 !!! łatwo się pomylić

[ Dodano: 2013-07-12, 10:05 ]
jeszcze zamykając temat płynu DOT 5,1
został zastosowany w motocyklu honda z 1984 roku w hamulcu oraz sprzęgle hydraulicznym
:)
wszystko w porządku nic się nie rozpuściło, nie rozleciało ...
:)
Ostatnio edytowano 12 lip 2013, o 11:06 przez Smolak, łącznie edytowano 1 raz
Smolak
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Opik » 12 lip 2013, o 11:06

Smolak, przyznaje, mój błąd :doh:
nie wiem jakim cudem nie zauważyłem tego ".1" po piątce :shock:

5.1 oczywiście tak, samo 5 nigdy

już poprawiam
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Smolak » 12 lip 2013, o 11:08

Opik napisał(a):Smolak, przyznaje, mój błąd :doh:
nie wiem jakim cudem nie zauważyłem tego ".1" po piątce :shock:

5.1 oczywiście tak, samo 5 nigdy

już poprawiam


spoko
:)

także polecamy 5,1
dobry płyn ale drogi :(

ps
z tematu olej zrobiliśmy płyn hydrauliczny :)
Smolak
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Opik » 12 lip 2013, o 11:10

tylko żeby nie wychodzili ludzie z założenia że jak dobry i drogi to można raz zalać i nigdy nie zmieniać ;)
już w takim wypadku lepiej ten tańszy kupić i wymieniać regularnie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 17 sie 2013, o 19:44

golfina przy przebiegu niemal 310kkm zalana Castrolem EDGE 5W-40 z formułą FST, zobaczymy co z tego wyjdzie :roll:
na razie silnik pracuje bardzo przyjemnie :cwaniak:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez AdiK__ » 18 sie 2013, o 10:06

Ja też do Audi zalałem Edge 5w40 td wcześniej miałem Valvoline zobaczymy jak się będzie sprawować ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez qbq903 » 3 paź 2013, o 19:51

Witam,

Mam pytanie.

Posiadam golfa 1995 z silnikiem AEA 1.6 75KM.
Poprzedni właściciel z niewiadomych mi przyczyn przy przebiegu ok. 190 000 km zmienił olej z pół-syntetyka Orlen 10W-40 na mineralny Lotos City 15W-40.
Mechanik, który wymieniał mi filtr, olej oraz naprawiał odmę (miała przeciek) zobaczył, że poprzedni olej był mineralny i zalał taki sam.
Od tego czasu zrobiłem ok. 1500km, oleju nie ubywa, nigdzie nie cieknie itp.
Mam pytanie: czy warto wracać do pół-syntetyka?
Czy jest sens w ogóle?
Czy obędzie się to bez szkody dla silnika?
Jeżeli tak to jaki wybrać?
qbq903
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 24 wrz 2013, o 20:12
Lokalizacja: Pl

Postprzez Opik » 3 paź 2013, o 20:52

u mnie przy przelocie ponad 300 tys zmienilem olej z mineralnego Castrola na ktorym Golf latal od 2005 roku na polsyntetyk Castrola GTX. Oleju nie bierze na pewno wiecej niz przed zmiana, czy roznica w pracy jest... Moze troche bardziej "miekko" w zimne poranki odpala, ale to raczej efekt placebo :P
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 3 paź 2013, o 22:38

przejście na półsyntetyk przy mrozie na pewno pomoże silnikowi rano odpalić. ja wcześniej latałem na 10w, po remoncie głowicy zalałem 5w i nie narzekam. nie ma co się czarować, silniki w gofrach jakieś high-endowe nie są ale shit typu lotos 15w nadaje się tylko do polda, w którym olej schodzi na bieżąco. Ile km silnik zrobił na minerale?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 3 paź 2013, o 22:52

koło 120-150 tys jeśli do mnie było skierowane pytanie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 4 paź 2013, o 05:02

hehe też ale głównie do qbq903 :-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości